Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-08@03:03:32 GMT

ایجاد علاقه؛ مهم‌ترین رکن در هنر خوشنویسی

تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۵۸۴۸۷۷

ایجاد علاقه؛ مهم‌ترین رکن در هنر خوشنویسی

ایسنا/چهارمحال و بختیاری رئیس انجمن خوشنویسان چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه افرادی هستند که تنها درآمد و امرار معاش زندگیشان از راه خوشنویسی است، گفت: کمبود استقبال مردم نسبت به آثار هنری مسئله‌ای نیست که در مدت کوتاهی رفع و رجوع شود و نیازمند فرهنگ‌سازی و ایجاد علاقه است.

محمد ابراهیمیان در گفت‌وگو با ایسنا با بیان اینکه تعداد افراد خوشنویس در مقاطع مختلف دوره‌های خوشنویسی متفاوت است، اظهار کرد: انجمن خوشنویسان شهرکرد بالغ بر ۳۰ سال است که فعالیت داشته و بالغ بر ۲۰۰ نفر فارغ التحصیل ممتاز در سطح استان وجود دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس انجمن خوشنویسان چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه مشکلات افراد خوشنویس هم مانند دیگر هنرمندان کم توجهی ارگان‌های دولتی و مردم در خرید آثار هنری است، اضافه کرد: با شیوع کرونا نیز مشکلات بیشتر شده و تاکنون هیچ‌گونه وجهی برای خسارت‌دیدگان از کرونا دریافت نشده است و درباره تعلق گرفتن وام کرونا به هنرمندان خوشنویسی قطعیتی صورت نگرفته است، لازم به ذکر است که خوش‌نویسان باید برای دریافت کارت هنر در سامانه ثبت‌نام کرده تا از طریق این کارت وجهی برایشان واریز شود.

ابراهیمیان با بیان اینکه چهارمحال و بختیاری از نظر فرهنگ هنری در مضیقه است، ادامه داد: افرادی هستند که تنها درآمد و امرار معاش زندگیشان از خوشنویسی است و برای رفع این مشکل باید خود این افراد برای ارتقا سطح کاری تلاش کنند، البته حمایت‌هایی نیز از سوی دستگاه‌های متولی صورت گرفته است اما کمبود استقبال مردم نسبت به آثار هنری مسئله‌ای نیست که در مدت کوتاهی رفع و رجوع شود و نیازمند فرهنگ‌سازی و ایجاد علاقه است.

وی به توضیح مراحل خوشنویسی اشاره و تصریح کرد: در خط تحریری ( خودکار) سه مرحله مبتدی، تکمیلی و پیشرفته وجود دارد، مراحل خوشنویسی با خط قلم‌درشت با مرکب دارای پنج مرحله مقدماتی، متوسط، خوش، عالی و ممتاز است که در مرحله مقدماتی هنرجو یک سطر یا یک مصرع می‌نویسد، مرحله متوسط همانند مقدماتی بوده، در مرحله خوش نیز هنرجو یک بیت نوشته و همان بیت را با قلم ریز تحریر می‌کند.

ابراهیمیان افزود: مرحله عالی خود شامل سه مرحله نوشتن چلیپای نستعلیق ( دو بیتی مورب)، ۱۰ الی ۱۵ سطر کتابت و خط دوم است که این خط دوم شامل شکسته، ثلث و نسخ است که هنرآموز باید یکی از این خطوط دوم را انتخاب کرده و در آزمون شرکت کند تا مرحله عالی او به اتمام برسد، مرحله ممتاز نیز مانند مرحله عالی یک دوبیتی مورب را نوشته و خط دوم را یکی انتخاب کرده و در همان آزمون شرکت داده می‌شود، باید گفت که کسی کارت عضویت انجمن خوش‌نویسان را دریافت می‌کند که در مرحله آزمون هر سه خط قبول شده باشد.

رئیس انجمن خوشنویسان چهارمحال و بختیاری برای علاقه‌مندی هنرجویان، به برگزاری کلاس‌های قطعه‌نویسی اشاره و تصریح کرد: علاوه بر ایجاد علاقه‌مندی در مردم، برگزاری کلاس‌ها و دوره‌ها موثر است که علاوه بر کلاس قطعه‌نویسی، دوره نقاشی‌خط نیز برگزار می‌شود که استفاده از ابزار و مواد مختلف روی بوم است که هنرآموز می‌تواند به راحتی از آموخته‌های خوشنویسی خود استفاده و آن‌ها را با رنگ بر روی بوم پیاده کند و در منازل استفاده کند.

وی خاطرنشان کرد: در سال جاری دو نمایشگاه به‌صورت مجازی برگزار شد، در سال‌های قبل نیز در هر فصل نمایشگاه‌هایی به مناسبت‌های مختلف دایر می‌شد، به‌علاوه یک ورک‌شاپ نیز به‌مناسبت هفته خوشنویسی و تجلیل از مدافعان سلامت در اواخر مهرماه برگزار خواهد شد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی فرهنگی و هنری منطقه چهارمحال و بختیاری هنر خوشنویسی هنرمندان چهارمحال و بختیاری انجمن خوشنویسان ایجاد علاقه انجمن خوش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۵۸۴۸۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رژیم مورد علاقه دکتر خیراندیش چیست؟ (فیلم)



منبع:پیج tv.snn.ir

ویدئوهای دیدنی دیگر در کانال های آپارات و یوتیوب عصر ایران ???????????? کانال 1 aparat.com/asrirantv کانال 2 aparat.com/asriran کانال 3 youtube.com/@asriran_official/videos کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: برای سلامتی خودتان، ته‌دیگ را کنار بگذارید (فیلم) اولین قدم برای کاهش وزن در طب سنتی (فیلم) چه زمانی باید کلسترول خون کودک را اندازه‌گیری کرد؟ (فیلم)

دیگر خبرها

  • آثار رضا مافی به موزه هنرهای معاصر می‌رود/نمایش برگزیده‌ای ازآثار
  • ایجاد ۲۱ خانه محیط زیست در استان چهارمحال و بختیاری
  • مردمی شدن روز شهرکرد موجب ماندگاری آن می‌شود
  • خوشنویسی ایران نیاز به حمایت دارد/ تاثیر بخش خصوصی در چرخه اقتصاد
  • حمامی که کافه کتاب شد
  • داور چهارمحالی مسابقات تیر و کمان کشور را سوت می‌زند
  • احداث شهرک‌های شیلاتی نهاوند در مرحله مکان یابی
  • دلیل علاقه دانش آموزان به نجوم چیست؟ + فیلم
  • رژیم مورد علاقه دکتر خیراندیش چیست؟ (فیلم)
  • ضرورت توجه به اعتلای فرهنگ عمومی تکریم در جامعه