Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-05-06@13:18:11 GMT

الگوی تقویت کسب‌و‌کارها در پساپاندمی

تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۵۸۵۴۳۹

الگوی تقویت کسب‌و‌کارها در پساپاندمی

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از دنیای اقتصاد،  براساس نتایج این نظرسنجی، اولویت نخست اکثریت این افراد، دیجیتالی‌‌سازی فعالیت بنگاه‌ها و منعطف کردن محیط کاری با محوریت نیروی کار است. در میان انواع کسب‌وکارها، مدیرعاملانی که در بخش «سلامت» فعالیت دارند، بیشتر از سایرین «دیجیتالی‌سازی» را در اولویت مدل‌های کسب‌وکاری خود قرار داده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین در بیشتر مناطق، مدیران عامل انتظار دارند محیط‌های کاری با تراکم پایین به‌عنوان یک تغییر پایدار باقی بماند.

معاونت بررسی‌های اقتصادی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اتاق تهران در گزارشی که از سوی PWC تهیه و تدوین شده است این پرسش را مورد توجه قرار داده است که چگونه کسب‌وکارها پس از کرونا قوی‌تر می‌شوند؟ پاسخ به این پرسش در قالب چهار سوال از ۶۹۹ مدیرعامل پرسیده شده است. سوال اول: کسب‌وکار ما بعد از پاندمی کووید-۱۹ چگونه خواهد شد؟ سوال دوم: پیش‌بینی‌های متعددی در مورد اینکه محیط اجتماعی، سیاسی، اقتصادی و کسب‌وکار پس از کووید-۱۹ چگونه خواهد بود وجود دارد. سوال اینجاست که آیا این روند پس از کووید-۱۹ موقتی خواهد بود یا نه؟ سوال سوم: پس از پاندمی کووید-۱۹ با افزودن محصولات و خدمات دیجیتالی، مدل کسب‌وکار مجازی‌تر خواهد شد؟ (درصد پاسخ‌دهندگانی که مدل‌های کسب‌وکار مجازی را جزو یکی از سه اولویت اصلی خود قرار دارند). سوال چهارم: تغییر از محیط‌های کاری پرتراکم به سمت محیط‌های کاری با تراکم پایین خواهد رفت؟ مدیران عامل، مدل‌های کسب‌وکاری را در اولویت قرار می‌دهند که دیجیتالی و انعطاف‌پذیر باشند. در نظرسنجی که از ۶۹۹ مدیرعامل در ماه‌های ژوئن و ژوئیه ۲۰۲۰ توسط PWC انجام شده است، دیدگاه این افراد بر مدل‌های کسب‌وکار نوظهور و روندهای کلیدی ناشی از پاندمی کووید-۱۹ نشان داده شده است. نتایج نظرسنجی، روش‌های سازگاری مدیران عامل با این پاندمی را نشان می‌دهد. درباره پرسش اولویت‌های مدیران‌عامل، نتایج کلیدی استخراج شده است. طبق داده‌های به دست آمده این نظرسنجی، مدیران عامل برای فعالیت‌های دیجیتالی و مجازی بنگاه‌های خود بیشتر برنامه‌ریزی می‌کنند. آنها عملیات و فرآیندهای اصلی کسب‌وکار را دیجیتالی کرده و محصولات و خدمات دیجیتالی را توسعه می‌دهند. از سوی دیگر مدیران عامل برنامه‌ریزی می‌کنند تا محیط کاری منعطف‌تر و با محوریت نیروی کار داشته باشند. آنها سهم کارکنان دورکار یا مشروط را افزایش داده و برنامه‌های سلامت، ایمنی و رفاه کارکنان را افزایش می‌دهند. دورکاری و اتوماسیون (خودکارسازی) کسب‌وکارها ادامه خواهند داشت. در روزهای نخست پاندمی، بسیاری از رهبران به سرعت متوجه شدند که قابلیت‌های دیجیتالی شرکت‌شان، توانایی آنها را برای سازگاری با شرایط در حال تغییر مشخص می‌کند. این آگاهی، سرعت تصویب طرح‌های دیجیتالی‌سازی را هم در میان کارکنان و هم در میان مشتریان، افزایش داده است. براساس نظرسنجی انجام شده، ۷۸ درصد مدیران عامل انتظار دارند پس از کووید-۱۹، دورکاری ادامه یابد و ۲۱ درصد آنها پیش‌بینی کرده‌اند این تغییر موقت خواهد بود. همچنین ۷۶ درصد مدیران عامل بر این باورند که اتوماسیون پس از کووید-۱۹ تداوم می‌یابد. مدیرعاملان در بخش بهداشت و فناوری، بیشتر از سایرین، مدل کسب‌وکار مجازی را در اولویت قرار می‌دهند. در میان تمامی مدیرانی که در نظرسنجی شرکت کرده‌اند، آنهایی که در بخش «سلامت» فعالیت دارند، بیشتر از سایرین، مدل‌های کسب‌وکار دیجیتالی را در سه اولویت نخست خود قرار داده‌اند. حدود ۲۴ درصد آنها این مدل کسب‌وکار را در اولویت نخست، ۱۲ درصد در اولویت دوم و ۱۹ درصد در اولویت سوم خود قرار داده‌اند.

درصد بالایی از مدیران عاملی که در بخش «فناوری، رسانه و ارتباطات از راه دور» مشغول هستند نیز مدل کسب‌وکار مجازی را در اولویت قرار داده‌اند که به ترتیب ۲۴ درصد آنها این مدل را در اولویت نخست، ۱۲ درصد در اولویت دوم و ۹ درصد در اولویت سوم قرار داده‌اند. در بیشتر مناطق، مدیران عامل انتظار دارند محیط‌های کاری با تراکم پایین به‌عنوان یک تغییر پایدار باقی بماند. در بیشتر مناطق، مدیران عامل انتظار دارند محیط‌های کاری با تراکم پایین به‌عنوان یک تغییر پایدار باقی بماند. سهم پاسخ‌دهندگانی که بر این باورند که این تغییر پس از کووید-۱۹ نیز ادامه یابد در آمریکای لاتین بیشتر از سایر مناطق بوده است. ۶۹ درصد مدیران‌عامل در آمریکای لاتین، ۶۵ درصد در آفریقا و ۶۰ درصد در غرب اروپا اعتقاد دارند این تغییر پایدار خواهد ماند. این در حالی است که در آمریکای شمالی، ۴۹ درصد پاسخ‌دهندگان باور دارند این تغییر موقت است.

پربیننده ترین واریز یارانه گوشت و مرغ برای دهک‌های ۱تا۶ کاهش فروش ۶۰درصدی فرش ایران برخورد آل کثیری با اقتصاد ایران! رشد صادرات و کاهش واردات دریافت اظهار کالا و مجوزهای ترخیص از طریق سامانه جامع تجارت

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: اشتغال کسب و کار نیروی کار کارآفرینی محیط کاری کووید ۱۹ قیمت طلا قیمت لوازم خانگی سهام عدالت مدل های کسب وکار کسب وکار مجازی درصد در اولویت پس از کووید ۱۹ قرار داده اند تغییر پایدار مدل کسب وکار اولویت نخست خود قرار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۵۸۵۴۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عضو روحانیت مبارز: بَرج‌مان از خرج‌مان بیشتر است

به گزارش «تابناک» به نقل از رویداد ۲۴، سید رضا اکرمی، عضو جامعه روحانیت مبارز تاکید می‌کند نباید از دولت توقع گره گشایی داشته باشیم. او همچنین معتقد است، تک‌تک اعضای خانواده باید به فکر کسب درآمد باشند.

بخش‌های مهم گفتگوی اکرمی با رویداد ۲۴، را در زیر می‌خوانید:

*همه می‌دانیم که گرانی وجود دارد و مردم مشکلات زیادی برای تامین هزینه‌های‌شان دارند. به همین دلیل در خانه و خانواده همه افراد باید کار کنند تا همه‌شان درآمدزا باشند. یعنی یک نفر نمی‌تواند مخارج خانواده را اداره کند.

*مساله مشکل‌ساز دیگر این است که امروز بَرج‌مان از خرج‌مان بیشتر است. خرج‌مان فقط صبحانه، نهار، شام، لباس و مسکن است. اما برج‌مان زیاد است که شامل موبایل، سفر و ... می‌شود. چون معیارها و شرایط زندگی تغییر کرده است، مرد خانواده به تنهایی نمی‌تواند یک خانواده را اداره کند. اگر همه افراد خانواده به اندازه خودشان تلاش کنند، قطعاً می‌توانند خانه را اداره کنند.

*اینکه می‌گویند، کار نیست را قبول ندارم. کار را که از آسمان یا خارج نمی‌آورند و باید ایجاد کرد. هر کس که غیرت کاری دارد، امروز برای او کار هست. بیش از ۵ ملیون افغانی در این مملکت کار ساختمانی، کار سنگ‌بری، کار سرای‌داری می‌کنند؟ چطور برای افغان‌ها کار هست، برای خودمان ایرانی کار نیست؟ کار هست و ما باید دنبالش برویم.

*ما از قدیم‌الایام مربایی را که می‌خوریم، بسته‌بندی و آماده نمی‌خریدیم. خانم‌های خانه دوزندگی بلدند، خیاطی بلدند، آرایشگاهی بلدند و اوقات فراوان هم دارد. پس اگر بتواند وقتش را خوب تنظیم کند، می‌تواند در کنار بچه‌داری به کارهای دیگر هم برسد. خانم من هم ۷ بچه را بزرگ کرده است. هم درس داده و هم سخنرانی کرده و هم کار می‌کند.

*اینکه می‌گویند مستاجرین گرفتار هستند، باید همه ایران را در نظر بگیرید و فقط تهران را نبینید. همچنین سه‌چهارم مردم تهران خانه دارند و یک چهارم مستاجراند. پس برای یک چهارم قیصریه را آتش نزنید.

*درباره اینکه همه از دولت توقع دارند، می‌گویم دولت مسئول همه چیز نیست. اولا هر کسی مسئول کار خودش است و حق ندارد همه کارها را گردن دولت بیاندازد. دولت باید حمایت و نظارت کند. بنا نیست همه کارها را به دوش دولت بگذاریم و از او بخواهیم، سیر و پیاز ما را تهیه کند. ما در اقتصاد هم بخش خصوصی داریم و هم تعاونی داریم و آخرین بخش دولت است.

*اینکه می‌گویند، رفت و آمد در تهران مشکل است، دلیلی برای کار نکردن نیست. بنا نیست همه برای شاغل بودن از خانه بیرون بیایند. الان بسیاری از کارها هستند که در درون خانه می‌توان انجام داد. در واقع حمل و نقل دو ساعته و سه ساعته روزانه برای موارد خاص است.

دیگر خبرها

  • حل مسائل نرم افزاری و سخت افزاری هرمز اولویت مدیران دولتی است
  • آخرین مهلت الکترونیکی کردن مجوز‌های کسب وکار و دریافت شناسه یکتا
  • تصویب اولویت‌های اساسی در حوزه‌های فرهنگی و اجتماعی گیلان
  • ۹۲ درصد متقاضیان واجد شرایط تسهیلات نهضت ملی مسکن، قرارداد امضا کردند
  • نسل جدید تلفن‌های ثابت ویژه کسب و کارها
  • همسایگی و قرابت فرهنگی عامل تقویت ارتباطات تجاری کیش و ترکیه
  • عضو روحانیت مبارز: بَرج‌مان از خرج‌مان بیشتر است
  • چطور برای افغان‌ها کار هست، برای ایرانی‌ها کار نیست؟!
  • برپایی بازارچه کسب وکار به همت دانش‌آموزان بندرانزلی
  • نقاط قوت و ضعف مجلس یازدهم/ «نظارت» در مجلس آینده تقویت شود