Web Analytics Made Easy - Statcounter

دبیر ستاد تنظیم بازار گفت: 8 میلیارد از 9 میلیارد دلار ارز ترجیحی واردات کالاهای اساسی از محل فروش نفت و منابع بانک مرکزی و مابه التفاوت نرخ ارز نیما و ارز 4200 تومانی برای یک میلیارد دلار از سوی سازمان برنامه و بودجه باید تامین شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمدرضا کلامی، گفت: ارز اختصاص یافته برای واردات کالاهای اساسی در سال جاری 9 میلیارد دلار است که 8 میلیارد دلار آن از محل فروش نفت و منابع بانک مرکزی است و مابه التفاوت نرخ ارز نیما و ارز 4200 تومانی برای یک میلیارد دلار از سوی سازمان برنامه و بودجه باید تامین شود، تا بانک‌مرکزی از محل صادرات اوره یا پتروشیمی ارز را تخصیص دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دبیر ستاد تنظیم بازار بیان داشت: از رقم فوق 6.4 میلیارد دلار برای واردات 5 قلم کالای اساسی شامل روغن خام و 4 قلم نهاده دامی و بقیه نیز به واردات دارو اختصاص می‌یابد. 

کلامی در پاسخ به این سوال که چرا علیرغم تخصیص ارز ترجیحی به واردات نهاده‌های دامی و تامین بخشی از ارز واردات، نهاده‌های دامی به قیمت ارز 4200 تومانی به دست مصرف کننده نمی‌رسد و قیمت این کالاها براساس ارز بازار آزاد است، گفت: مسئولیت نهاده‌های دامی با وزارت جهاد کشاورزی است.

دبیر ستاد تنظیم بازار اظهار داشت: نهاده‌های دامی بعد از تخصیص ارز و واردات کالا و رسیدن به بندر اجازه خروج از گمرکات را  ندارد، مگر اینکه وزارت جهاد کشاورزی برای این کالا ها ، اجازه خروج از بنادر را صادر کند.

وی افزود: طبق اعلام وزارت جهاد کشاورزی توزیع بر اساس سامانه بازارگاه صورت می‌گیرد ، به این صورت که وزارت جهاد کشاورزی به وارد کننده اعلام می‌کند که کالا را در سامانه ثبت کند. پس از صدور حواله به وارد کننده اعلام می‌شود ،که نهاده‌های دامی را به انبارهای اعلامی مرغداران تحویل دهد.

دبیر ستاد تنظیم بازار بیان داشت: بنابراین کالا از بندر به مرغدار و دامدار بر اساس نرخ مصوب تحویل داده می‌شود.

کلامی اظهار داشت: وزارت جهاد کشاورزی اعلام کرده است، حتی یک کیلو از این کالا را در بازار عرضه نمی‌کند، بلکه به دست مصرف کننده نهایی یعنی مرغدار و دامدار می‌رساند، ولی اینکه قیمت در بازار آزاد بالا می رود به این دلیل است که وقتی سختگیری برای رسیدن کالا به دست مصرف کننده اعمال می‌شود، قطعا خرید از بازار آزاد گران‌تر است، چون مقادیر کالا در بازار آزاد کم است.

کلامی بیان داشت: بنابراین اگر دامداری یا مرغداری بخواهد جوجهِ یا دام را از چرخه خارج کند و نهاده را در بازار آزاد بفروشد، یکی از احتمالات است ، از این رو تکلیف کردیم بین صدور حواله نهاده برای دامدار و مقدار تحویل کالای نهایی گره ایجاد شود تا امکان عرضه نهاده در بازار آزاد از سوی مرغدار یا دامدار از بین برود و انحراف در توزیع به حداقل برسد.

انتهای پیام   منبع: فارس

 

منبع: دانا

کلیدواژه: دبیر ستاد تنظیم بازار وزارت جهاد کشاورزی نهاده های دامی بازار آزاد میلیارد دلار بانک مرکزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۵۸۵۶۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بانک مرکزی: گشایش‌های جدید ارزی در راه است

معاون بین الملل بانک مرکزی گفت: خوشبختانه اتفاقات خوبی در خصوص گشایش‌هایی برای آزادسازی منابع مسدود شده ما در برخی کشور‌ها که سال‌ها بود به کار گرفته نشده بود صورت پذیرفت که در آینده خبررسانی می شود. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، کریمی معاون بین الملل بانک مرکزی درباره سفر رئیس کل بانک مرکزی به عربستان گفت: رئیس کل بانک مرکزی برای شرکت در پنجاهمین سالگرد تاسیس بانک توسعه اسلامی به دعوت رئیس این بانک به ریاض سفر کرد. بانک‌های مرکزی کشور‌های عضو و مقامات بین المللی در این سفر حضور داشتند، که خوشبختانه در حاشیه اجلاس مذاکرات خوبی با مقامات سازمان‌های بین المللی و بانک‌های مرکزی کشور‌هایی که طرف کاری ما هستند صورت پذیرفت.

کریمی گفت: خوشبختانه اتفاقات خوبی در خصوص گشایش‌هایی برای آزادسازی منابع مسدود شده ما در برخی کشور‌ها که سال‌ها بود به کار گرفته نشده بود صورت پذیرفت که در آینده خبررسانی میشود.

معاون بین الملل بانک مرکزی همچنین گفت: بانک مرکزی در طی ماه‌های گذشته 445 میلیون یورو از بدهی‌های سال گذشته ایران به بانک توسعه اسلامی را از محل منابع مسدود شده تامین کرد که این باعث شد فرصت‌های جدیدی برای تامین مالی‌های جدید این بانک صورت پذیرد. چون تا زمانی که ایران بدهی داشت عملا تامین مالی جدیدی صورت نمیگرفت.

کریمی خاطر نشان کرد: ما در ظرف چند روز گذشته توانستیم پرداخت حج عمره امسال را از محل منابع مسدودی خودمان به بانک‌های عربستانی منتقل کنیم و از این جهت یک نگرانی که وجود داشت برطرف شد. اما هدف اصلی در این سفر این بود که این پرداخت‌ها را تبدیل به یک رابطه پولی و بانکی با بانک‌های ذیربط در عربستان بکنیم که این بتواند برای پرداخت‌های عربستان به صورت پایدار در بیاید.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • بانک مرکزی: گشایش‌های جدید ارزی در راه است
  • ۴ میلیارد و ۴۴۴ میلیون دلار ارز برای واردات کالاهای اساسی، صنایع و خدمات تامین شد
  • ریز ارز پرداختی کالاهای اساسی و تجاری/چقدر ارز پرداخت شد؟
  • تامین ارز برای واردات کالاهای اساسی، صنایع و خدمات از مرز ۴٫۲ میلیارد دلار گذشت
  • تامین بیش از یک میلیارد دلار ارز برای کالاهای اساسی
  • تامین ارز واردات کالا‌های اساسی از ۴.۲ میلیارد دلار گذشت
  • تامین ۴.۲ میلیارد دلار ارز کالاهای اساسی، صنایع و خدمات
  • تامین ۴ میلیارد و ۲۱۶ میلیون دلار برای کالا‌های اساسی در مرکز مبادله
  • گمرک به جای بانک مرکزی، شفاف سازی کرد/ ۲۴ میلیارد دلار برای ۱۰۰ واردکننده/ لیست دقیق دریافت کنندگان دلار ۲۸۵۰۰ تومانی را منتشر کنید
  • گمرک به جای بانک مرکزی، شفاف سازی کرد/ ۶۶ میلیارد دلار برای ۱۰۰ واردکننده/ لیست دقیق دریافت کنندگان دلار ۲۸۵۰۰ تومانی را منتشر کنید