Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، سالار قاسمی ظهر شنبه در دیدار نمایندگان شوراهای دانش‌آموزی نواحی کرج و نمایندگان استان در مجلس دانش‌آموزی، اظهار کرد: نیازمند نشاط و شادابی در دانش‌آموزان هستیم آنها باید از کارهایی که انجام می‌دهند لذت ببرند و تا زمانی که لذت یادگیری، لذت آموزش و لذت معنویت را به آن‌ها نچشانیم هر کاری انجام بدهیم بی‌فایده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه وظیفه و رسالت ما در آموزش و پرورش پاسخگویی به سوالات و پرسش‌های دانش‌آموزان است گفت: صحبتی که یکی از دانش‌آموزان در خصوص توجه به فعالیت‌های اوقات فراغت و پرورشی داشتند کاملاً درست بود و با توجه به شرایط کرونایی باید برنامه‌ریزی‌های بهتری برای این فعالیت‌ها در فضای مجازی و مشخصاً شبکه شاد داشته باشیم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان البرز با اشاره به کلیدواژه‌های دانش‌آموز باوری و دانش‌آموز یاوری گفت: زمانی می‌توانیم بگوییم دانش‌آموز را باور داریم که به حرف‌هایی که می‌زنند باور داشته باشیم و مشکلاتشان را برطرف و آن‌ها را یاری کنیم و اگر نتوانیم آن دغدغه آن را مرتفع کنیم دانش‌آموز باوری یک شعار است.

وی خطاب به نمایندگان دانش‌آموزان در شوراهای دانش‌آموزی مدارس و مجلس دانش‌آموزی گفت: وظیفه شما به عنوان منتخبین بچه‌ها بازگویی دغدغه‌های آن‌هاست که امروز به خوبی این مسائل را مطرح کردید.

قاسمی با اشاره به طرح پژوهشی و تحقیقی کمیسیون علمی، آموزشی شورای دانش‌آموزی استان در خصوص مزایا و محدودیت‌های شبکه شاد گفت: توصیه می‌کنم این کارهای علمی پژوهشی را بیشتر انجام دهید که این کارها فوق‌العاده است، اگر می‌خواهید پژوهشگر شوید باید در همین سن و سال آغاز کنید، تصور اینکه باید وارد دانشگاه شوید و بعد تبدیل به یک پژوهشگر شوید تصور درستی نیست، دانش‌آموز پرسشگر و محقق یک دانشجوی پژوهشگر می‌شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان البرز با اشاره به کارکرد شوراهای دانش‌آموزی خاطرنشان ساخت: در شورای دانش‌آموزی یاد می‌دهید و یاد می‌گیرید که چگونه مسائل را حل کنید و اولین راه آن، شناخت مشکلات و مسائل است که با توجه به صحبت‌های امروز شما مشخص شد به مسائل نگاه سطحی ندارید بلکه توانایی تحلیل و تشریح آن‌ها را دارید.

باید بدانیم دغدغه دانش‌آموزان چیست

قاسمی تصریح کرد: ما نیز باید بستر ارتقای نقش‌پذیری اجتماعی دانش‌آموزان را فراهم کنیم و سازمان دانش‌آموزی نیز برای این است که شرایط مسئولیت‌پذیری اجتماعی دانش‌آموزان را در آینده ایجاد کند، آموزش و پرورش به عنوان یک دستگاه بزرگ برای شما تشکیل شده و هدف و مخاطب اصلی آن دانش‌آموز است.

وی ادامه داد: باید بدانیم دغدغه دانش‌آموزان چیست و به آن‌ها توجه کنیم، باید دانش‌آموزان را وارد کار کنیم تا خودشان در بسیاری از مسائل دخالت کنند با حقوق خود آشنا شده و مطالبه‌گری منطقی داشته باشند و برای مشکلات و کاستی‌ها راه‌حل ارائه کنند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان البرز تأکید کرد: هر کدام از شما به عنوان یک فرد می‌توانید سرنوشت ملت و کشور خود را تغییر دهید بنابراین مسیری که در آن به عنوان یک دانش‌آموز نخبه علمی، اجتماعی و فرهنگی قدم گذاشته‌اید از اهمیت بالایی برخوردار است.

کد خبر 5044423

منبع: مهر

کلیدواژه: قاسمی آموزش و پرورش البرز مجلس دانش آموزی ویروس کرونا اربعین 99 شیراز اربعین حسینی آمار کرونا بوشهر شیوع کرونا گرگان کرمانشاه چهل سالگی دفاع مقدس ستاد ملی مقابله با کرونا مجلس شورای اسلامی شهرکرد خطبه های نماز جمعه دانش آموز آموزش و پرورش دانش آموزان دانش آموزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۵۸۶۵۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاکید استاندار بر پیشگیری و کاهش آسیب‌های اجتماعی دانش آموزی

  به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز قزوین، محمد مهدی اعلایی در شورای آموزش و پرورش استان بیان کرد: امروز بیش از هر زمان دیگری نیاز به مداخلات مردمی و گروه های جهادی در رابطه با پیشگیری و کاهش آسیب‌های اجتماعی بین دانش آموزان داریم.   وی با اشاره به گروه‌های دانشجویی و یا اعضای انجمن اولیا و مربیان، تصریح کرد: این اقشار می‌توانند در حوزه‌های تربیتی و فرهنگی ورود کنند و تشکیل تشکل‌ها و سازمان‌های مردم نهاد می‌تواند در این زمینه موثر باشد. مدیرکل آموزش و پرورش استان نیز در این نشست گفت: نظام مراقبت اجتماعی دانش آموزان که با عنوان اختصاری نماد خوانده می شود، طرحی در راستای کمک به آموزش و پرورش برای توانمندسازی دانش آموزان است.   نقی سیاهکالی مرادی در این راستا با اشاره به راه اندازی خط تلفن ۱۵۷۰ افزود: کارشناسان از ساعت هشت تا ۲۰ توسط این شماره به سوالات دانش آموزان، والدین و عموم جامعه پاسخ می دهند.   وی اهداف راه اندازی این طرح را شناسایی به موقع دانش آموزان در معرض خطر و توانمندسازی معلمان دانست و ادامه داد: با اجرای این طرح می‌توان با مداخله سریع و به هنگام برای دانش آموزان آسیب دیده از بسیاری آسیب‌های بزرگتر پیشگیری کرد.   سیاهکالی مرادی همچنین کنترل و کاهش عوامل مخاطره آمیز و ارایه خدمات تخصصی و به موقع و رصد و پیگیری مستمر را از دیگر دستاوردهای اجرای این طرح نامید.   استان قزوین دارای ۲۵۰ هزار دانش آموز است.

دیگر خبرها

  • ۲۰ هزار دانش آموز لازم التوجه اردبیلی راهی اردو‌های تربیتی می‌شوند
  • تاکید استاندار بر پیشگیری و کاهش آسیب‌های اجتماعی دانش آموزی
  • آغاز طرح آموزش شنا به دانش آموزان کهگیلویه و بویراحمد
  • آیین‌نامه توسعه و تقویت مهارت‌آموزی دانش‌آموزان تصویب شد
  • ۶۰ هزار تارک تحصیل سال گذشته به چرخه آموزش بازگشتند
  • ۲۰ هزار دانش آموز لازم التوجه اردبیلی راهی اردوهای تربیتی می شوند
  • بازگشت به تحصیل ۶۰ هزار تارک تحصیل در کشور
  • مهارت‌آموزی دانش‌آموزان به تصویب رسید‌
  • آموزش ۳۰۰ ساعت مهارت‌آموزی به دانش‌آموزان متوسطه نظری
  • تلاش برای بازگرداندن دانش آموزان بازمانده از تحصیل