Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، علی‌رضا آشناگر در حاشیه برگزاری چهلمین جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا به ریاست رئیس‌جمهور و حضور ویدئوکنفرانسی استانداران سراسر کشور بیان کرد: به‌منظور جلوگیری از سرایت بیماری و کاهش سطح رعایت پروتکل‌های بهداشتی، در جلسه امروز ستاد ملی کرونا وضع جرائم نقدی در پایتخت، در دستور کار قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او گفت: بر اساس مصوبه امروز و در مرحله اول، برای کسانی که در استان تهران نسبت به رعایت موارد بهداشتی از قبیل زدن ماسک و فاصله‌گذاری اجتماعی کوتاهی ورزند، جرائم نقدی از ۵۰۰ هزار ریال تا ۱۰ میلیون ریال در نظر گرفته شده است و در صورتی که سایر استان‌ها نیز در آینده شرایطی همچون پایتخت داشته باشند، این جرائم در مراحل بعدی برای این استان‌ها نیز ابلاغ خواهد شد.

استاندار سمنان با بیان اینکه استان سمنان نیز کماکان در وضع قرمز قرار دارد، افزود: وضع مرگ‌ومیر در استان تثبیت شده؛ اما سرایت بیماری بسیار بالاست و امروز شاهدیم که در برخی از شهرستان‌های استان مراجعه بیماران به مراکز درمانی افزایش یافته که نیاز است تا مردم استان همواره در رعایت پروتکل‌های بهداشتی و زدن ماسک، اهتمام خاصی داشته باشند.

آشناگر به تأکید ستاد ملی مقابله با کرونا بر رعایت موارد بهداشتی اشاره کرد و گفت: در حال حاضر، میزان رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی از سوی مردم در استان از میانگین کشور بالاتر است؛ اما هنوز با نقطه مطلوب بسیار فاصله دارد و امروز نیاز داریم تا مردم در مراسم عزاداری پیش رو و حتی برنامه‌های شادی پس از ماه صفر نیز نسبت به زدن ماسک، شست‌و‌شوی دست‌ها، رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و جلوگیری از ایجاد تجمع اهتمام ورزند.

وی ضمن تشکر از روحانیان، هیأت‌های مذهبی و مردم عزادار به‌واسطه رعایت پروتکل‌های بهداشتی در برگزاری مراسم روز اربعین اظهار کرد: این مهم در کاهش سرایت و انتقال بیماری در استان بسیار تأثیرگذار بوده است.

استاندار سمنان گفت: تقاضا داریم مردم همچنان نسبت به این موضوع در مراسم عزاداری خود توجه داشته باشند و با عنایت به میزان بالای سرایت بیماری، در روز شنبه هفته آتی و روز شهادت حضرت علی بن موسی‌الرضا (ع)، از عزیمت به مشهد مقدس به‌شدت خودداری کنند.

آشناگر به میزان بالای مرگ‌ومیر سالمندان در کشور بر اثر ابتلای به کرونا خبر داد و خاطرنشان کرد: خانواده‌ها و مردم استان نسبت به مراقب از سالمندان به‌واسطه سن بالا و وجود بیماری‌های زمینه‌ای در این افراد کوشا باشند؛ چراکه این گروه از افراد جامعه در برابر ابتلا به ویروس کرونا، از گروه‌های آسیب‌پذیر با خطرپذیری بالا محسوب می‌شوند.

انتهای پیام/۷۴۰۰۲/م/

منبع: فارس

کلیدواژه: سمنان بیماری جرائم استان های کشور استاندار سمنان وضع قرمز پروتکل های بهداشتی ماسک ستاد ملی مقابله با کرونا رعایت پروتکل های بهداشتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۵۸۶۵۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکسیناسیون مؤثرترین مداخله بهداشتی برای ارتقای سلامت

 مهدی زنگنه گفت: دستاوردهای بزرگ جهانی مثل ریشه‌کنی ویروس‌های آبله در سال ۱۹۸۰، ویروس وحشی فلج اطفال تیپ دو در سال ۲۰۱۵ و ویروس وحشی فلج اطفال تیپ سه در سال ۲۰۱۹، حذف کشوری بیماری‌هایی مانند سرخک، سندروم سرخجه مادرزادی و کزاز نوزادی و همچنین عاری شدن کشور از فلج اطفال و کنترل بیماری‌های دیفتری، سیاه‌سرفه و سل نیز از دیگر نتایج آن به شمار می‌روند.
 
 
 معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تصریح کرد: همه ساله باهدف اطلاع‌رسانی، حمایت‌طلبی و جلب مشارکت مردمی، از طرف سازمان جهانی بهداشت به‌عنوان هفته جهانی ایمن‌سازی نام‌گذاری می‌گردد.
 
 
 وی گفت داد: امسال نیز پویشی با شعار جهانی نجات زندگی با ایمن‌سازی جهت آگاهی‌بخشی جامعه و ارتقا پوشش واکسیناسیون کودکان برگزار شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • دستورالعمل بهداشتی حج ۱۴۰۳ اعلام شد
  • دستورالعمل‌ بهداشتی حج ۱۴۰۳ اعلام شد
  • کاهش سرقت در کشور/ تاکید بر ارتقاء قدرت کشف جرائم و برخورد قاطع با سرقت
  • تسهیل سرمایه گذاری در بخش دامپروری با اصلاح جرائم بهداشتی
  • محلات بی دفاع مستعد وقوع بزه سرقت و سایر جرائم
  • میزان رضایت مردم نسبت به نظافت تهران
  • بهداشت حرفه ‌ای عمر مفید کارگران را افزایش می‌دهد
  • واکسیناسیون مؤثرترین مداخله بهداشتی برای ارتقای سلامت
  • بیماری و بیکاری سهم ۷ میلیون ایرانی از دریای خزر | یک مسئول محیط زیست: برای شنا هم حاضر نیستم به خزر بروم
  • ذبح‌کننده غیرمجاز دام در خرمشهر محکوم به پرداخت جزای نقدی شد