Web Analytics Made Easy - Statcounter

شرکت هواپیمایی رایان ایر اعلام کرد که احتمالاً هواپیمای بوئینگ ۷۳۷ مکس که سازمان های نظارتی پس از دو سقوط مرگبار، آن را زمین گیر کرده بودند، ماه آینده به ناوگان هوایی ایالات متحده باز می گردد. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، شرکت هواپیمایی رایان ایر روز جمعه اعلام کرد که احتمالاً هواپیمای بوئینگ 737 مکس که سازمان های نظارتی پس از دو سقوط مرگبار این مدل از هواپیما را زمین گیر کرده بودند، ماه آینده به ناوگان هوایی ایالات متحده باز می گردد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در کانال تلگرامی تسنیم بخوانید.

بازگشت این مدل از هواپیماهای بوئینگ به خطوط هوایی آمریکا به شرکت ایرلندی رایان ایر اجازه می دهد از اوایل سال 2021 هواپیماهای خود را تحویل بگیرد.

این اطلاعیه در حالی منتشر می شود که اداره هواپیمایی فدرال آمریکا روز سه شنبه پیش نویس گزارشی را در مورد روش های آموزشی تجدید نظر شده برای هواپیمای بوئینگ 737 مکس صادر کرد.

ادی ویلسون، مدیر اجرایی خطوط هوایی رایان ایر، به ایستگاه رادیویی نیوزتاک ایرلند گفت: امیدواریم که اولین مورد (از سفارشات) اوایل سال 2021 به دست ما برسد.

وی افزود: اداره هواپیمایی فدرال آمریکا پروازهای آزمایشی این مدل بوئینگ را هفته گذشته به پایان رساند و به نظر می رسد حدوداً تا ماه آینده در ایالات متحده دوباره به پروازهای خود ادامه دهد. آژانس ایمنی هوانوردی اروپا EASA نیز همکاری بسیار نزدیکی با اداره هواپیمایی فدرال آمریکا دارد.

بوئینگ اولین سفارش ساخت هواپیمای 737 مکس را پس از دو سقوط مرگبار دریافت کرداحتمال از کار افتادن همزمان 2 موتور هواپیماهای بوئینگ 737بوئینگ تحویل هواپیمای جدید خود را به تاخیر می اندازد

هواپیمای مسافربری 737 مکس که توسط شرکت آمریکایی بوئینگ ساخته شده و سابقاً پرفروش ترین مدل این هواپیما محسوب می شد، اکنون نام آن به 737-8 تغییر یافته است.

این هواپیما پس از دو سانحه مرگبار با فاصله کمتر از شش ماه در اندونزی و اتیوپی که باعث کشته شدن 346 نفر شد، بیش از یک سال است که زمین گیر شده است.

در هر دو سانحه، نرم افزار جدید کنترل پرواز این هواپیما باعث شد که هواپیما اندکی پس از بلند شدن به صورت غیرمنتظره ای با دماغه خود به سمت پایین سقوط کند.

حدود یک ماه گذشته اعلام شد که خطوط هوایی "اینتر ایر" لهستان اولین سفارش ساخت چهار فروند از هواپیمای 737 مکس را پس از این دو حادثه به بوئینگ داده است.

انتهای پیام/

 

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اقتصاد اقتصاد رایان ایر ماه آینده پس از دو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۵۸۶۹۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سقوط اف-۱۶ حامل مواد شیمیایی در آمریکا

یک هواپیمای جنگنده اف-۱۶ که گفته می‌شود حامل مواد شیمیایی احتمالا خطرناکی بوده است، در نزدیکی یک پایگاه هوایی در آمریکا سقوط کرد.

به گزارش ایسنا، یک هواپیمای جنگنده اف-۱۶ (F-۱۶) نیروی هوایی آمریکا که ظاهرا نوعی زباله شیمیایی را با خود حمل می‌کرد، در نزدیکی یک پایگاه هوایی در ایالت نیومکزیکو سقوط کرد.

رسانه‌های روسی گزارش دادند که فرماندهی پایگاه هوایی هالومان اعلام کرد خلبان توانسته خارج شود و در حال دریافت مراقبت‌های پزشکی است.

پایگاه هوایی هالومان در ایالت نیومکزیکو

مقامات از ساکنان محلی خواستند به دلیل احتمال نشت مواد شیمیایی خطرناک از هواپیما به محیط اطراف، به محل حادثه نزدیک نشوند.

این سومین مورد از سقوط یک هواپیمای جنگنده اف-۱۶ در شش ماه اخیر است. یک هواپیمای جنگنده اف-۱۶ در دسامبر گذشته و هواپیمای جنگنده دیگری نیز در ژانویه طی یک عملیات آموزشی در سواحل کره‌جنوبی سقوط کردند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • سقوط اف ـ۱۶ حامل مواد شیمیایی در آمریکا
  • سقوط اف-۱۶ حامل مواد شیمیایی در آمریکا
  • آیا با هواپیما می‌توان سفری ارزان به مشهد داشت؟
  • اضافه شدن ۲۲ هزار صندلی به ناوگان هوایی کشور
  • ۲۲ هزار صندلی به ناوگان هوایی کشور اضافه شد
  • از سرگیری پروازهای ترکیش ایرلاین به افغانستان
  • هواپیمایی لوفت‌ هانزا لغو پروازهای خود به تهران را تا ۲۰ اردیبهشت تمدید کرد
  • هواپیمایی لوفت‌هانزا لغو پروازهای خود به تهران را تا ۲۰ اردیبهشت تمدید کرد
  • دستور رییسی باز هم ناممکن از آب درآمد!/ ساخت هواپیما فعلا شدنی نیست/ تکلیف یک میلیون دلار پولی که صرف شد چه می‌شود؟ (فیلم)
  • حضور ۲۵۰ جت نیمه سبک آموزشی در ایران/ هیچ جت شخصی مالکیت فردی ندارد