Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل امور تربیتی ، مشاوره و مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی پیامی به مناسبت فرا رسیدن هفته بهداشت روان در مدارس سراسر کشور صادر کرد.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ مسعود شکوهی، مدیرکل امور تربیتی ، مشاوره و مراقبت در برابر آسیب های اجتماعی پیامی به مناسبت فرا رسیدن هفته بهداشت روان در مدارس سراسر کشور صادر کرد که د رمتن پایان پیام آمده است:

به نام خدا

 به دانش آموزان عزیز ، به مناسبت هفته بهداشت روان

دانش آموزان عزیز

سلامتی یک نعمت ارزشمند الهی است که باید قدر آن را بدانیم و از آن مراقبت کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

چون موجب می شود که ما زندگی بهتری داشته باشیم و به هدف ها و آرزوهایی که در زندگی داریم ، دست پیدا کنیم. در واقع ، بدون سلامتی ، نمی توانیم زندگی خوبی داشته باشیم. برای همین است که باید از هر چیزی که موجب بیماری و به خطر افتادن سلامتی ما می شود ، دوری کنیم.

فرزندان گرامی

سلامتی ، تنها مربوط به جسم ما نیست. بلکه علاوه بر تن و بدن نیرومند و سالم ، باید روح و روان سالم و با نشاط داشته باشیم. این به ما کمک می کند که در برابر مشکلات و سختی های زندگی مان ، مقاوم باشیم و خطرات و سختی ها را به خوبی پشت سر بگذاریم. به عنوان مثال ، به همان اندازه که مواظب هستیم که سرما نخوریم و جسم ما بیمار نشود ، به همان اندازه نیز باید مراقب باشیم تا در زمان سختی ها و مشکلات و در آزمون های مختلفی که زندگی پیش روی ما می گذارد ، مضطرب و درمانده نشویم و بتوانیم مقاوم و استوار ، خوب تصمیم بگیریم ، هیجان های خود را کنترل کنیم و مسائل خود را به بهترین و درست ترین شیوه ها ، حل کنیم.

آینده سازان عزیز

سلامت روان ما ، هر چند همواره بدلیل خطراتی که ما را تهدید می کند ، ممکن است تهدید شود ، اما مهم این است که ما همواره برای تقویت سلامت روان خود کوشش کنیم. ما باید بدانیم که با آگاهی درباره سلامت روان ، شناخت خطراتی که سلامت روان ما را تهدید می کند و با کسب و فراگیری مهارت ها ، می توانیم از سلامت روان خود مراقبت کرده و آن را تقویت کنیم.

امیدهای آینده

به همان اندازه که برای کسب علم و دانش ، تلاش می کنیم ، باید به خاطر داشته باشیم که برای سلامت جسم و روان خود نیز وظیفه داریم. علاوه بر این ، این نیز مهم است که حتی برای سلامتی همسالان خود نیز کوشش کنیم و در برابر دوستان ، همکلاسی ها و همسالان خود و سرانجام برای سلامتی خانواده خود نیز ، مسئولیت داریم. به همین دلیل ، باید به هر اندازه که می توانیم باید برای فراگیری پیام ها و آموزش های سلامت روان کوشش کنیم و این آموزش ها و پیام ها را در مدرسه ، خانواده و بویژه در بین همسالان خود ، ترویج کنیم و از این طریق ، از خود ، همسالان و خانواده خود در برابر خطراتی که سلامتی ما و بویژه سلامت روان ما را تهدید می کند ، مراقبت کنیم.

 دانش آموزان عزیز

18 تا 24 مهر ماه ، هفته بهداشت روان است. این هفته در تمامی مدارس کشور ، فرصتی است تا ما با کمک یکدیگر برای ترویج آموزش ها و پیام های سلامت روان در سطح مدارس و در خانواده ، محله و جامعه خود کوشش کنیم. این روزها که بیماری کرونا همه ما را تهدید می کند و موجب شده است که علاوه بر جسم ما ، سلامت روان همه دچار خطر شود ، ما وظیفه داریم که دست به دست یکدیگر بدهیم و برای این هدف بزرگ ، یعنی سلامت روان که موجب مقاوم شدن و تاب آوری ما در برابر این بیماری و سایر خطراتی که ما را تهدید می کند می شود ، کوشش کنیم.

مسعود شکوهی

مدیرکل امور تربیتی ، مشاوره و مراقبت در برابر آسیب های اجتماعی

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: مشاوره و مراقبت در برابر آسیب های اجتماعی مدیرکل امور تربیتی ما را تهدید هفته بهداشت روان داشته باشیم سلامت روان کوشش کنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۵۸۷۰۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سلامت دهان و دندان موجب سلامتی قسمت‌های مختلف بدن می‌شود

زهرا سید معملی گفت: سلامت دهان ودندان به نوعی سرمنشاء سلامتی جسم، روح و روان است و حتی در سلامت اجتماعی نیز نقش آفرین بوده و می تواند در روابط اجتماعی افراد را تقویت یا در آن اختلال ایجاد کند.

وی افزود: امسال تمرکز ما این است که از تمام حوزه ها و رده های بهداشتی و درمانی برای بهبود سلامت دهان و دندان  مردم استفاده کنیم. از بهورز در روستاها تا مراقبان سلامت در شهرها، پزشکان و کارشناسان بهداشتی در تمام مراکز متعلق به حوزه سلامت می‌توانند به ما در این عرصه کمک کنند.

مدیرکل دفتر سلامت دهان و دندان وزارت بهداشت با بیان این که عواملی که می توانند در ناحیه دهان و دندان بیماری ایجاد کنند می توانند در بقیه قسمت‌های بدن نیز ایجاد بیماری کنند، اظهار کرد: به عنوان مثال بین بیماری های شدید لثه و دیابت ارتباط وجود دارد. این دو بیماری بر یکدیگر اثرگذار هستند. همچنین بین بیماری‌های قلبی و عروقی و بیماری‌های دهان و دندان و لثه ارتباط وجود دارد.

سیدمعلمی یادآور شد: مادر باردار نیز می‌تواند برای جنین و نوزادش از طریق بیماری‌های دهان و دندان مشکلاتی ایجاد کند. بنابراین سلامت دهان و دندان به سلامت سایر قسمت های بدن کمک شایانی می‌کند.

وی افزود: بنابراین نقش مشترک تمام افراد درگیر بهداشت و درمان در سلامت دهان و دندان مشهود است و این مساله تنها وظیفه بهداشت‌کاران دهان و دندان و دندانپزشکان نیست.

مدیرکل دفتر سلامت دهان و دندان وزارت بهداشت ادامه داد: یکی از اهداف مشخص ما در سال جاری این است که از دیدگاه عامل خطر مشترک، یعنی توجه به عواملی که هم بیماری‌های دهان را ایجاد می‌کنند و هم بیماری‌های دیگر را، به مساله بهداشت دهان و دندان بپردازیم.

بنابر اعلام وزارت بهداشت، وی خاطرنشان کرد: البته در این راستا نقش ویژه متوجه بهداشت‌کاران و مراقبان سلامت دهان و دندان و دندانپزشکانی است که در بخش‌های دولتی و خصوصی کار می کنند.

مدیرکل دفتر سلامت دهان و دندان وزارت بهداشت با اعلام این که 17 تا 19 اردیبهشت «پویش سلامت دهان و دندان» با هدف افزایش آگاهی عمومی در سلامت دهان و دندان در سطح کشور برگزار می شود، گفت: در این سه روز برنامه های مختلفی برای دانش آموزان، مدارس و جامعه برگزار خواهیم کرد که شناساندن عوامل سلامت و بیماری دهان و دندان از جمله مهم ترین برنامه‌های این پویش خواهد بود.

سیدمعلمی در پایان دندانپزشکان بخش خصوصی و دولتی را به همکاری در این پویش برای آموزش و ارتقای سلامت دهان و دندان مردم دعوت کرد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • طرح مراقبت‌های روانی اجتماعی دانش‌آموزان در سمنان اجرا شد
  • خدمات رایگان مشاوره ای به آحاد جامعه
  • برگزاری مسابقه فوتبال به مناسبت هفته سلامت در امور آب و فاضلاب میاندوآب
  • بیش از ۳۴۰۰ مرکز مشاوره درکشور به مردم خدمات سلامت روان می دهند
  • پیام تبریک روز مشاوره ۱۴۰۳ + متن، عکس و استوری روز روانشناس
  • تاثیر سلامت دهان و دندان بر تقویت سلامتی قسمت‌های مختلف بدن
  • سلامت دهان و دندان موجب سلامتی قسمت‌های مختلف بدن می‌شود
  • سلامت دهان و دندان ضامن تقویت سلامتی قسمت‌های مختلف بدن
  • برنامه‌ای به مناسبت هفته سلامت در شهرستان فومن
  • واکنش بسیج دانشجویی دانشگده‌های روانشناسی به انتخابات سازمان نظام روان‌شناسی و مشاوره کشور