Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-01@06:52:38 GMT

مدت زمان لازم برای شروع کسب و کار به ۳ روز کاهش یافت

تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۵۸۷۷۲۲

مدت زمان لازم برای شروع کسب و کار به ۳ روز کاهش یافت

به گزارش خبرگزاری مهر مرتضی ادب مدیرکل ثبت شرکت‌ها و مؤسسات غیرتجاری سازمان ثبت اسناد و املاک کشور با بیان اینکه با آغاز فعالیت پنجره واحد فیزیکی شروع کسب و کار مدت زمان لازم برای شروع کسب و کار در ایران به سه روز رسیده است، گفت: این موضوع در راستای برنامه تحول قضائی بخصوص تحقق منویات مقام معظم رهبری و با محوریت سازمان ثبت اسناد و املاک کشور راه اندازی شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل ثبت شرکت‌ها و مؤسسات غیرتجاری گفت: با نهایی شدن استقرار پنجره واحد فیزیکی شروع کسب و کار در شهر تهران و آغاز به فعالیت پنجره واحد فیزیکی مذکور در استان‌های منتخب مدت زمان لازم برای شروع کسب و کار در ایران به کمتر از سه روز کاهش یافت.

وی با بیان اینکه فرآیندهای ثبت اشخاص حقوقی در اجرای برنامه‌های مصوب سازمان ثبت اسناد و املاک کشور الکترونیکی گردیده است و اکثر خدمات بصورت غیرحضوری ارائه می‌گردد بیان داشت: در اجرای قانون بهبود مستمر فضای کسب و کار و ضرورت ارائه خدمات دستگاه‌ها بصورت مشترک، بر اساس اهداف برنامه تحول قضائی و اجرای مصوبات هیأت مقررات زدایی با استقرار پنجره واحد فیزیکی و ایجاد پیشخوان‌های دستگاه‌های متولی دخیل در این فرآیند (سازمان امور مالیاتی، سازمان تأمین اجتماعی، شرکت پست جمهوری اسلامی ایران، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و …) با تجمیع خدمات، ضمن ایجاد فضای مناسب برای فعالان کسب و کار با هم پوشانی مدت زمان اجرای خدمات، این امر موجب کاهش چشمگیر مدت زمان در شاخص شروع کسب و کار گردیده که بی ترید این اقدام ضمن ارائه خدمات مطلوب و مشترک به فعالان کسب و کار، موجب بهبود رتبه کشور در فضای کسب وکار می‌گردد.

ادب با اشاره به کاهش زمان لازم برای شروع کسب و کار، افزود: بر این اساس متقاضیان راه اندازی کسب و کار به واسطه «پنجره واحد فیزیکی شروع کسب و کار» می‌تواند همزمان با تأسیس شخصیت حقوقی تمامی اقدامات اولیه را در تشکیل پرونده مالیاتی، پلمب دفاتر قانونی و ثبت در سامانه تأمین اجتماعی را ظرف مدت اشاره شده اقدام و کارشان را آغاز کنند.

مدیرکل ثبت شرکت‌ها و مؤسسات غیرتجاری سازمان ثبت اسناد و املاک کشور اظهار داشت: پنجره واحد فیزیکی شروع کسب و کار در راستای بهبود شاخص کسب و کار راه اندازی شده است و مهمترین موضوعی که در پنجره واحد فیزیکی شروع کسب و کار مورد تاکید است، کاهش زمان آغاز به کار یک کسب و کار است.

وی با اشاره به این موضوع که پیش از این بیش از ۷۲ روز برای انجام گام‌های مختلف و لازم کسب و کار زمان نیاز بود، افزود: با راه اندازی پنجره واحد فیزیکی شروع کسب و کار ضمن تلفیق خدمات مبادی ذیربط در این امر و با بهره گیری از فن آوری‌های نوین و همچنین حضور و مشارکت اتاق بازرگانی، ابراز امیدواری کرد که این پنجره واحد بتواند رتبه ایران در شاخص کسب و کار بین المللی را ارتقا دهد.

ادب در پایان بیان داشت: در راستای تکالیف اسناد فرادستی دستگاه‌های اجرایی و مبادی متولی صدور مجوز مکلف به ساماندهی و الکترونیکی نمودن مجوزها و ارائه آن بخصوص در اجرای پروژه هویت هوشمند اشخاص حقوقی می‌باشند.

کد خبر 5044561 مهدیه محمدی

منبع: مهر

کلیدواژه: مقام معظم رهبری سازمان ثبت اسناد کسب و کار سازمان ثبت اسناد و املاك كشور ویروس کرونا وزارت آموزش و پرورش شورای شهر تهران اربعین حسینی اربعین 99 شهرداری تهران گردشگری کمیته امداد امام خمینی پلیس راهور سازمان تامین اجتماعی وضعیت راهها آتش سوزی دستگیری سارق سالمندی پنجره واحد فیزیکی شروع کسب و کار سازمان ثبت اسناد و املاک کشور زمان لازم برای شروع کسب و کار شروع کسب و کار راه اندازی مدت زمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۵۸۷۷۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش مدت زمان رسیدگی به پرونده‌های شکایت کارگران در گلستان

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز گلستان مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان امروز در مراسم تجلیل از کارگران نمونه واحدهای تولیدی و کارگاهها در گنبدکاووس گفت: مدت رسیدگی به پرونده‌های شکایت کارگران در گلستان از ۸۸ به ۱۶ روز کاهش یافته است و استان ما دراین حوزه رتبه سوم و در صدور آرای این بخش هم رتبه نخست کشور را دارد.

حسینعلی خواجه‌مظفری همچنین افزود : در یک سال گذشته ۸۱۵ کارگر به سبب حوادث ناشی از کار در کشور جان باختند که از این تعداد ۱۳ نفر از کارگران استان بودند.

او ادامه داد : در یکسال اخیر هفت هزار و ۵۸۷ مورد بازرسی از کارگاه‌های تولیدی گلستان توسط بازرسان این اداره کل و ادارات تابعه آن در شهرستان‌های این استان انجام شد که ۲ هزار و ۸۰۴ مورد آن از کارگاه‌های پرخطر بوده است.

او گفت : خوشبختانه این استان کمترین تنش کارگری در کشور را دارد و دریافت بیمه بیکاری آن هم روند نزولی به خود گرفته است.

او جمعیت کارگری گلستان را به همراه خانواده یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر اعلام کرد و گفت: همه تلاش و برنامه‌ریزی‌های این اداره کل در راستای حمایت کارگر و کارفرما و رعایت حقوق متقابل آنهاست.

وی همچنین ادامه داد: گلستان درحوزه اشتغال رتبه سوم کشور را دارد و این جایگاه از کاهش نرخ بیکاری و نیز افزایش ۲.۲ درصدی مشارکت اقتصادی استان، بدست آمده است.

دیگر خبرها

  • انسان چه زمانی برای اولین بار سرما خورد؟
  • ◄ کاهش زمان صدور بارنامه و تخلیه و بارگیری به‌موقع در راه‌ آهن شرق
  • آیا می توان گیاهان را به صورت خودکار آبیاری کرد؟
  • سیاره عطارد در اوج خورشیدی قرار می‌گیرد
  • پیشرفت فیزیکی ۷۵ درصدی پروژه نهضت ملی مسکن هیدج
  • کاهش مدت زمان رسیدگی به پرونده‌های شکایت کارگران در گلستان
  • آیا پاسپورت برای آیلتس لازم است؟ نکاتی که باید بدانید!
  • خبر مهم درباره زمان متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان
  • قدردانی نماینده ولی فقیه از کارگران استان قزوین+ تصاویر
  • قدردانی نماینده ولی فقیه از کارگران استان قزوین