Web Analytics Made Easy - Statcounter

کانون فرهنگی هنری ولایت یزد با وجود شرایط شیوع و گسترش کرونا در یزد، مراسم های اربعین حسینی را با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی برگزار کرد.

خبرگزاری شبستان، یزد؛

ویروس کرونا به عنوان یکی از ویروس های خطرناکی است که کمتر از یک سال شرایط جهان و همچنین کشورما را تحت شعاع خود قرار داده به نحوی که بسیاری از شیوه ها و روش های زندگی را در این مدت تغییر داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

این ویروس تا جایی پیشروی کرده که بسیاری از مراسم ها، تجمعات، نشست ها را لغو کرده است و در صورت برگزاری حتما بایستی پروتکل های بهداشتی در آن رعایت شود.

 

در این راستا شاهد تعطیلی مساجد و تکایا بودیم که با رعایت پروتکل های بهداشتی به نحوی فعالیت خود را دنبال کردند.

 

یکی از این مساجد در استان، مسجد ولایت یزد است که فعالیت های خود را به صورت مجازی و غیر مجازی برگزار کرده است و سعی کرده با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی  فعالیت های فرهنگی و مذهبی خود را دنبال کند.

 

خبرگزاری شبستان در یزد در این زمینه گفت و گویی با داود زارعیان، مسئول کانون فرهنگی هنری ولایت یزد کرده است که متن این گفت و گو با شرح زیر است.

 

شبستان: کانون خود را معرفی کنید و بیان کنید که در شرایط موجود « شیوع ویروس کرونا» چگونه فعالیت های خود را دنبال می کنید؟

 

کانون فرهنگی هنری مسجد ولایت یزد به عنوان یکی از کانون های فعال در استان است که فعالیت های فرهنگی و هنری را در منطقه خود دنبال می کند و سعی کرده ایم بیشترین جذب را در مسجد داشته باشیم.

 

این کانون در سال های گذشته به عنوان کانون تخصصی اردوها و همایش ها شناخته می شد و سعی کرده ایم در دوره جدید نیز فعالیت های خود را ادامه دهیم.

 

با توجه به شیوع ویروس کرونا ظرفیت مسجد را مقداری کمتر فعال کرده ایم و سعی کرده ایم بیشتر به صورت غیر حضوری فعالیت های فرهنگی مسجد را دنبال کنیم.

 

فضای مجازی بستری مناسب برای فعالیت های ما بوده که شرایط کنونی باعث فعال تر شدن آن شده است.

 

شبستان: با توجه به تحت شعاع قرار گرفتن برنامه های ماه محرم و پیاده روی اربعین حسینی و همچنین برنامه های اربعین حسینی، فعالیت های مسجد در چه شرایطی برگزار شد؟

 

اگرچه این ویروس بسیاری از فعالیت ها را تعطیل کردن اما ما معتقدیم که روضه های اباعبدالله تعطیل بردار نیست و در هر شرایطی با در نظر گرفتن مصالح مردمی برگزار می شود.

 

ما برنامه های ماه محرم را به بهترین شکل و با رعایت پروتکل های بهداشتی برگزار کردیم و مردم نیز از این برنامه ها استقبال کردند و در اربعین حسینی نیز این برنامه ها دنبال شد و با رعایت کامل بهداشت فردی و همچنین رعایت پروتکل های بهداشتی ویژه برنامه های خود را دنبال کردیم.

 

شبستان: چگونه از ظرفیت فضای مجازی استفاده کردید؟

 

اجرای برنامه های روضه خوانی به صورت تصویری و آنلاین و همچنین استفاده از شبکه های اجتماعی به عنوان بهترین روش برای ما بود.

 

ما سعی کردیم از فضای مجازی به بهترین نحو استفاده کنیم و از این طریق جذب را به بهترین شکل در مساجد دنبال کنیم.

 

هدف ما جذب در مساجد است و امیدواریم بتوانیم با حضور مجازی در کنار افراد این هدف را دنبال کنیم.

پایان پیام/449

منبع: شبستان

کلیدواژه: کانون ولایت شبستان یزد اربعین پروتکل های بهداشتی اربعین حسینی خود را دنبال فضای مجازی سعی کرده ولایت یزد برنامه ها فعالیت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۵۸۷۷۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پوشش همایش پیرغلامان حسینی با تمام ظرفیت رسانه‌ای کرمان

مدیرکل صدا و سیمای استان کرمان گفت: تمام ظرفیت رسانه‌ای استان کرمان برای پوشش بیست و یکمین همایش پیرغلامان حسینی پای کار است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرمان، احمد علیرمضانی رئیس کمیته رسانه، اطلاع‌رسانی و فضای مجازی استان کرمان عصر امروز در نخستین نشست کمیته اطلاع‌رسانی بیست و یکمین همایش بین‌المللی پیرغلامان حسینی که در صدا و سیمای مرکز کرمان برگزار شد، اظهار داشت: کرمان افتخار میزبانی بیست و یکمین همایش بین‌المللی پیرغلامان حسینی را دارد.

وی با بیان اینکه کمیته اسکان، پشتیبانی و کمیته اطلاع‌رسانی از مهمترین کمیته‌های این همایش است، گفت: استان کرمان هیئت‌های بزرگی دارد و باید از تمام ظرفیت‌های هیئت‌های بزرگ و به‌نام استان استفاده کرد تا پیرغلامان بتوانند به‌خصوص در هیئت‌های بزرگ خانگی و خانه‌های حسینی برنامه اجرا کنند.

مدیرکل صدا و سیمای استان کرمان با اشاره به اینکه باید برای بیش از 40 برنامه از امروز، برنامه‌ریزی داشته و ظرفیت‌سنجی کنیم، بیان کرد: مطبوعات و خبرگزاری‌هایی که در مسائل مذهبی به صورت تخصصی کار می‌کنند باید پای کار باشند تا بتوان به بهترین نحو این همایش را پوشش داد.

وی با اشاره اینکه هیئت‌های شاخص استان کرمان باید شناسایی و تا چند روز آینده معرفی شوند، افزود: هر چه سریع‌تر باید با ساخت کلیپ‌های ویدئویی ویژه اطلاع‌رسانی را شروع کنیم و تمام ظرفیت رسانه‌ای استان کرمان برای پوشش همایش پیرغلامان حسینی پای کار است.

علیرمضانی افزود: در تلویزیون نیز از تمام ظرفیت‌های خود برای معرفی و پوشش بیست و یکمین همایش بین‌المللی پیرغلامان حسینی در شبکه‌های مختلف سراسری استفاده کرده و برای آن برنامه‌ریزی خواهیم کرد.

وی با بیان اینکه فضاسازی شهری و محیطی متناسب با برگزاری این همایش باید به نحو احسن انجام شود، بیان کرد: همایش پیرغلامان برای ما مهم است و برکات وجود امام حسین علیه السلام و این برنامه هم شامل حال همه می‌شود.

مدیرکل صداوسیمای مرکز کرمان با اشاره به اینکه مهمترین رکن اجلاس برای خروجی کار، بهترین شکل اطلاع‌رسانی کردن کار است و باید هم‌افزایی با کمیته اطلاع‌رسانی داشت، افزود: فضای مجازی خیلی مهم است و باید کلیپ و برنامه‌های زیبا با هشتگ‌های واحد ساخته و در فضای مجازی منتشر شود تا گستره انتشار وسیع‌تر شود.

انتهای پیام/511/

دیگر خبرها

  • تاکید بر اهمیت اطلاع رسانی در خصوص فضای مجازی
  • پرطرفدارترین تیم فوتبال ایران با روایت صفحات مجازی
  • پوشش همایش پیرغلامان حسینی با تمام ظرفیت رسانه‌ای کرمان
  • لزوم استفاده بهینه از فضای مشارکتی در شهر/ افزایش ۶ درصدی بودجه فرهنگی شهرداری اصفهان
  • برگزاری همایش بزرگ عقیدتی سیاسی در بافق
  • صبا آذرپیک به ۲ سال حبس قطعی و ممنوعیت از فعالیت در فضای مجازی محکوم شد
  • دستگیری مدیر یک آرایشگاه زنانه به خاطر تبلیغ کودک‌همسری
  • برگزاری جشن بزرگ دبیران جوان در دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی به مناسبت روز معلم
  • بازداشت مروج کودک‌همسری برای تبلیغ آرایشگاه زنانه در اینستاگرام
  • تشکری هاشمی: قرارداد ۲ میلیارد یورویی با چین را فقط در سایت‌ها و فضای مجازی دیده‌ام