Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزارت دادگستری آمریکا پرونده حقوقی را علیه دانشگاه "ییل" به اتهام تبعیض غیرقانونی در پذیرش دانشجویان به جریان انداخت.

به گزارش عصر ایران به نقل از رویترز، دادگستری آمریکا برخی از دانشگاه‌های "ایوی لیگ" این کشور را به تبعیض غیرقانونی پذیرش دانشجویان آسیایی و سفیدپوست در دوره‌های کارشناسی متهم کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ایوی لیگ یک مجموعه متشکل از معروف‌ترین گروه دانشگاه‌های خصوصی کشور آمریکا که هاروارد و ییل در در زیرمجموعه آنها قرار دارد.‌

پیش از این دولت ترامپ از شکایت گروهی از دانشجویان آسیایی- آمریکایی که دانشگاه هاروارد را به تبعیض علیه پذیرش خودشان در این دانشگاه متهم کرده بودند، حمایت کرد. دانشگاه هاروارد بارها این اتهامات را رد کرده است. 

دانشجویان در محوطه دانشگاه "ییل" در "نیوهیون" کنتیکت آمریکا / عکس: رویترز

با این وجود حرکت مثبت دولت ترامپ علیه دانشگاه‌های نخبه‌پرور باعث شد تا دانشجویان دانشگاه دوره کارشناسی دانشگاه ییل نیز علیه تبعیض در پذیرش دست به شکایت بزنند.

وزارت دادگستری اعلام کرده است که متقاضیان آسیایی- آمریکایی بین یک هشتم تا یک چهارم متقاضیان سفید شانس پذیرش در دانشگاه ییل را دارند. این میزان مشابه شانس پذیرش متقاضیان سیاه در این دانشگاه است.

این شکایت در دادگاه فدرال "نیوهیون" کنتیکت آمریکا در شهر شعبه اصلی دانشگاه ییل به ثبت رسیده است. وزارت دادگستری آمریکا نیز اقدامات ییل را نقض عنوان قانون "VI" حقوق مدنی مصوب سال  1961 عنوان کرد.

ییل برای دریافت بودجه فدرال که سالانه شامل 630 میلیون دلار از وزارت بهداشت و خدمات درمانی دریافت می‌شود، مجبور به پیروی از قانون است.

یکی از ساختمان‌های دانشگاه ییل در آمریکا/ عکس: رویترز

"اریک درای باند" دستیار دادستان در این باره گفت: متقاضیان دانشگاه باید با توجه به شخصیت‌، استعداد، دستاوردهای آنها ارزیابی شوند، نه رنگ پوستشان. در غیر این صورت اجازه دادن به نهادها و موسسات برای پرورش کلیشه‌ها جز تلخی و تفرقه چیزی ندارد.

دادخواست دو روز پیش پس از دو سال تحقیق در عملکردهای ییل وارد پروسه دادرسی شد.

"پیتر سالوری" رئیس کنونی دانشگاه ییل در این باره گفت: ییل هیچ تبعیضی میان متقاضیان از نژادها و قومیت‌های مختلف قائل نشده است. و به دلیل طرح این دادخواست "بی‌اساس" سیاست‌های پذیرش خود را تغییر نمی‌دهد. ما به دنبال فرصت دفاع از سیاست‌های خود در دادگاه هستیم.

این دانشگاه در حال حاضر 6 هزار و 57 دانشجوی کارشناسی دارد و تنها 6 درصد از تقاضاهای پذیرش خود را می‌پذیرد.

هاروارد نیز در بوستون در انتظار نتیجه دادگاه تجدید نظر در مورد تبعیض بین دانشجویان با تنوع نژادی است.

 

بیشتر بخوانید: تلاش آمریکا برای به چالش کشیدن صلاحیت دیوان بین‌المللی دادگستری در پرونده شکایت ایران تحقیق درباره هدیه‌های چین و سعودی به دانشگاه های آمریکا / هاروارد و ییل در صدر فهرست دانشگاه "ییل" آمریکا: حذف نام یک دانشکده به دلیل حمایت از برده داری لینک کوتاه: asriran.com/0039Hy

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: دانشگاه ییل تبعیض سفیدپوستان آسیایی آمریکایی ها پذیرش دانشجو دادگستری آمریکا دانشگاه ییل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۵۸۸۱۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجمع دانشجویان دانشگاه های تهران در حمایت از دانشجویان آمریکا

دانشجویان دانشگاه های تهران در حمایت از دانشجویان آمریکا دنیا تحمع کرده و اعتراض خود را اعلام کردند. به اشتراک بگذارید: https://tn.ai/3076449 درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار ؛ جدیدترین اخبار لحظه به لحظه امروز پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS تلگرام اینستاگرام توییتر   آپارات   سروش   آی‌گپ   گپ   بله   روبیکا   ایتا
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

دیگر خبرها

  • شکایت نیکاراگوئه علیه آلمان پذیرفته نشد
  • سرکوب خشن تجمع همبستگی با غزه در دانشگاه ویرجینیای آمریکا+ فیلم
  • آمادگی دانشگاه فردوسی برای پذیرش دانشجویان آمریکایی + عکس
  • فیلم/ تظاهرات دانشجویان دانشگاه راتگرز در نیوجرسی آمریکا
  • بازیگر سرشناس به اتهام تعرض جنسی بازداشت شد
  • تناقض عجیب در پذیرش دانشجویان خارجی و کیفیت دانشگاههای ترکیه
  • تجمع دانشجویان دانشگاه شهرکرد در حمایت از خیزش دانشجویان آمریکا
  • بازداشت ۵ نفر دیگر از اعضای شورای شهر سردشت به اتهام رشوه
  • تجمع دانشجویان دانشگاه های تهران در حمایت از دانشجویان آمریکا
  • چین از اتحادیه اروپا می‌خواهد تا سیاست‌های تجاری «تبعیض آمیز» را متوقف کند