Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی در شصت و چهارمین نشست تخصصی اعضای کمیته فنی ساماندهی فاضلاب استان که ساعتی پیش در سالن جلسات این اداره کل برگزار شد، طی سخنانی از عدم پایبندی دستگاه های متولی به تعهدات مصوب در جلسات کمیته فنی ساماندهی فاضلاب استان سخن گفت و افزود: به رغم گذر زمانی طولانی از بهره برداری فاز اول تصفیه خانه شهرکهای صنعتی توس و چرمشهر، در ارتباط با راه اندازی فاز دوم تصفیه خانه ها، حتی اعلام برنامه هم نشده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی، تورج همتی ادامه داد: متاسفانه روند ساماندهی فاضلاب نه تنها رو به بهبود نبوده بلکه در شهرک صنعتی طوس، رقیق سازی فاضلاب_ در شرایطی که آب در شمال شرق کشور می‌تواند یک کیمیا باشد_ و مصرف غیر مجاز فاضلاب، پسرفت را در ساماندهی فاضلاب به همراه داشته است.

وی با اشاره به اینکه ورود شهرداری مشهد به عنوان فرماندهی واحد ساماندهی کشف رود یک فرصت برای رفع چالش‌های چند دهه اخیر این رودخانه حفاظت شده بوده است گفت:بخشی نگری ها مانع از همراهی ارگان های متولی با شهرداری بوده است و این موضوع روند بهبود را به شدت متأثر می سازد.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه توجیهات شرکت‌های آب منطقه ای، آبفا و شهرک‌های صنعتی در خصوص عدم همراهی با مدیریت واحد کشف رود، قابل پذیرش نبوده و دیگر فرصتی برای سخن گفتن از برنامه های بدون پشتوانه اجرایی نیست گفت: از دادستانی خواستار ورود جدی و مطالبه از متولیانی هستیم که با مانع تراشی در حفظ سلامت مردم، اهمال می‌کنند.

بهشتی توندری، دادیار معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم و حفظ حقوق عامه دادسرای عمومی و انقلاب مرکز استان نیز در ادامه این نشست، خودخواهی حقوقی برخی دستگاه‌های عضو کمیته ساماندهی فاضلاب استان را بزرگترین مانع برای آزاد سازی و ساماندهی مشکل فاضلاب دانست و افزود:اجرای مدل دوم تصفیه خانه شهرک صنعتی چرمشهر جزو مطالبات اصلی ماست که به جد پیگیری می شود.

گفتنی است طی این نشست، مقرر شد شهرداری مشهد ظرف مدت یک هفته، برنامه اجرایی خود را برای ساماندهی زیرآب گذر(کالورت) تصفیه خانه التیمور و طبرسی شمالی بر اساس مفاد مندرج در توافق نامه مدیریت واحد کشف رود ارائه دهد.

گفتنی است با انعقاد "توافقنامه ساماندهی کشف‌رود" که در  ۱۴ماده تنظیم شده بودو امضاء از سوی شش دستگاه اجرایی در آبان ماه سال گذشته و واگذاری مدیریت واحد اجرای طرح به شهرداری مشهد، کار ساماندهی کشف‌رود با مدیریت واحد آغاز شد ودر همان نشست استــــــانـــدار خراسان‌رضوی بر برخورد قضایی با اهمال‌گران در موضوع ساماندهی کشف‌رود تأکید کرد.

منبع:

انتهای پیام/

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: کشف رود ساماندهی فاضلاب مدیریت واحد ساماندهی فاضلاب استان ساماندهی کشف رود مدیریت واحد تصفیه خانه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۵۸۸۲۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۴۲ درصد جمعیت شهر قم تحت پوشش شبکه فاضلاب است

به گزارش خبرگزاری مهر، مهدی نظرزاده در دیدار با حجت الاسلام ذوالنوری نماینده قم در خانه ملت به تشریح وضعیت آب و فاضلاب در شهر قم پرداخت و فقدان شبکه فاضلاب در برخی نقاط شهر را یکی از معضلات اصلی شهر قم دانست و با بیان اینکه در این زمینه عقب‌افتادگی حدود ۱۰ ساله نسبت به متوسط کشور داریم، اظهار داشت: در حال حاضر ۴۲ درصد جمعیت شهر قم تحت پوشش شبکه فاضلاب است در حالی که متوسط کشور در این زمینه ۵۴ درصد است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان قم با اشاره به انجام مطالعات طرح فاضلاب شهر قم، بر ضرورت تحقق اعتبارات فاضلاب مصوب سفر اول رئیس‌جمهور تأکید و خاطرنشان کرد: برای رفع معضل فاضلاب در شهر حدود هزار کیلومتر شبکه و دو باب تصفیه‌خانه فاضلاب نیاز داریم تا بتوانیم وضعیت فعلی را سروسامان دهیم.

نظرزاده با اشاره به پروژه اجرای ۲۱ کیلومتر خط انتقال فاضلاب پردیسان و بخش شرقی قم و احداث تصفیه‌خانه فاضلاب پردیسان اظهار داشت: ۶ کیلومتر از این خط انتقال توسط شرکت آب و فاضلاب در حال اجراست و مابقی نیز توسط سرمایه‌گذار بخش خصوصی اجرا خواهد شد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان قم یادآور شد: با اجرای این خط انتقال و تصفیه‌خانه امکان بهره‌مندی از خدمات جمع‌آوری و دفع بهداشتی فاضلاب برای بیش از ۴۰۰ هزار نفر از شهروندان به ویژه در مناطق با تراکم ساختمانی زیاد فراهم خواهد شد.

وی در ادامه انعقاد قرارداد سرمایه‌گذاری با بخش خصوصی را از جمله اقدامات صورت گرفته در راستای کاهش بخشی از مشکلات فاضلاب عنوان کرد و گفت: سرمایه‌گذار با اجرای ۴۰ کیلومتر خط انتقال و احداث یک باب تصفیه‌خانه، بخشی از فاضلاب پردیسان را تصفیه و برای مصارف صنعت و فضای سبز محور سلفچگان و نیزار منتقل خواهد کرد.

کد خبر 6090925

دیگر خبرها

  • بزرگترین بلوار ورودی جنوبی یزد ساماندهی می‌شود
  • ۴۲ درصد جمعیت شهر قم تحت پوشش شبکه فاضلاب است
  • شوراها بی‌واسطه‌ترین حلقه ارتباطی مردم و حاکمیت هستند
  • افتتاح تصفیه‌خانه فاضلاب کارخانه فرآوری کشمش در ملایر
  • کمبود برق مانع توسعه اقتصادی تیران شده است
  • بخشی‌نگری مانع پیشرفت مازندران می‌شود
  • بهره برداری از ۲۱ تصفیه خانه در واحد‌های تولیدی استان همدان
  • بزرگترین سایت طرح نهضت ملی مسکن خراسان رضوی در گناباد است
  • افزوده شدن ظرفیت تصفیه‌خانه‌های فاضلاب فارس
  • همراهی دولت و شهرداری باعث شکستن قفل واردات واگن های مترو