Web Analytics Made Easy - Statcounter

ضوابط مصاحبه داوطلبان کنکور سراسری رشته فوریت‌های پزشکی در دانشگاه علوم پزشکی تهران سال ۹۹ اعلام شد.

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، شرایط و ضوابط مصاحبه داوطلبان کنکور سراسری رشته فوریت‌های پزشکی در دانشگاه علوم پزشکی تهران سال ۹۹ اعلام شد.

زمان و نشانی محل مصاحبه
شروع مصاحبه راس ساعت ۸ صبح است، داوطلبان باید نیم ساعت قبل از شروع مصاحبه در محل حضور داشته باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
با توجه به شیوع کرونا داوطلبان موظف به رعایت کلیه پروتکل‌های بهداشتی (نظیر داشتن ماسک، رعایت فاصله اجتماعی و ...) هستند. به دلیل نبود امکان پذیرایی و زمان بر بودن فرآیند مصاحبه لازم است داوطلبان به همراه خود) بطری آب، میان وعده بسته بندی شده، مواد غذایی مورد نیاز خود) برای تمام طول روز از ساعت ۸ تا ۱۷ داشته باشند.

داوطلبانی که شیوه نامه‌های بهداشتی پیشگیری از کرونا (نظیر داشتن ماسک، رعایت فاصله اجتماعی و ...) را رعایت نکنند از فرایند مصاحبه خارج خواهند شد.

شرایط و ضوابط

داشتن سلامتی کامل جسمانی و عدم ابتلا به بیماری‌های مزمن، واگیر و صعب العلاج مانند دیابت، فشارخون، آسم، نارسایی کلیه، بیماری‌های پیشرفته قلبی و مانند این‌ها نداشتن صرع و هیچگونه عوارض روانی، نداشتن تغییر شکل مادرزادی یا اکتسابی اسکلت بخصوص اندام‌ها و عدم استفاده از اندام‌های مصنوعی، عدم اعتیاد به سیگار و سایر مواد مخدر یا دارو‌های روان گردان، داشتن قدرت تکلم طبیعی (نداشتن لکنت زبان)، داشتن قدرت بینایی و شنوایی کام.   قد داوطلبان زن نباید از ۱۶۵ سانتی متر کمتر باشد و قد داوطلبان مرد نباید از ۱۷۰ سانتی متر کمتر باشد، حداکثر سن ۲۴ سال و با احتساب مدت خدمت وظیفه عمومی ۲۶ سال است، همچنین آمادگی انجام تمرینات ورزشی و کسب مهارت‌های بدنی جهت امداد رسانی سریع و صحیح از جمله شرایط و ظوابط پذیرش محسوب می‌شود.

داوطلب باید تمام ضوابط و شرایط این دوره را داشته باشد در غیراین صورت موضوع اشتباه یا اظهارخلاف وی و فقدان هر یک از شرایط فوق در هر مرحله از دوره تحصیلی باعث محرومیت داوطلب از ثبت نام یا ادامه تحصیل خواهد شد.

مدارک مورد نیاز

اصل شناسنامه و اصل کارت ملی و یک سری کپی آن (تمام صفحات شناسنامه)، ۲ قطعه عکس تمام رخ پشت نویسی شده، مدرک نشان دهنده وضعیت نظام وظیفه (آقایان)، اصل یا کپی موقت مدرک متوسطه و مدرک پیش دانشگاهی، اصل یا کپی گواهی رانندگی (در صورت وجود)، کارنامه کنکور و تصویر آن، کارت پایان خدمت و تصویر آن (در صورت وجود)، اصل و کپی مدارک مربوط به فعالیت‌های فرهنگی، اجتماعی، ورزشی، امدادگری و ... (درصورت دارابودن گواهی)، اصل  و کپی مدارک المپیاد کشوری، رتبه علمی استانی، رتبه علمی درسطح شهر/شهرستان/ بخش/ پیش دانشگاهی/ دبیرستان (در صورت دارا بودن گواهی) از مدارک مورد نیاز برای شرکت در مصاحبه داوطلبان کنکور سراسری رشته فوریت‌‍های پزشکی در دانشگاه علوم پزشکی تهران سال ۹۹ است.

وسایل موردنیاز

همراه داشتن کفش و لباس ورزشی برای انجام آزمون آمادگی جسمانی الزامیست همچنین لازم است داوطلبان با آمادگی کامل جسمانی جهت شرکت در آزمون آمادگی جسمانی حضور پیدا کنند، به همراه داشتن تغذیه و نوشیدنی مورد نیاز برای تمام طول روز نیز ضروری است.

حضور نداشتن در جلسه مصاحبه در زمان تعیین شده به منزله انصراف از گزینش در رشته فوریت‌های پزشکی است، تمام  شرکت کنندگان در جلسه مصاحبه، معاینه و آمادگی جسمانی که شرایط پذیرش را داشته باشند برای گزینش نهایی به. سازمان سنجش معرفی می‌شوند و اسامی نهایی توسط سازمان سنجش اعلام می‌شود

برنامه مصاحبه، معاینه و آزمون آمادگی جسمانی معرفی شدگان این دانشگاه در رشته فوریت‌های پزشکی، بدین شرح اعلام می‌شود: گام اول: تحویل مدارک مورد نیاز به کارشناسان مربوطه (طبق مدارک فوق)، گام دوم: انجام معاینات پزشکی، گام سوم: انجام معاینات روانسنجی، گام چهارم: مصاحبه صلاحیت عمومی، گام پنجم: آزمون آمادگی جسمانی (این بخش در سالن تربیت بدنی دانشگاه واقع در میدان توحید – خیابان ستارخان - خیابان پاتریس- انتهای کوچه شادی- مجموعه ورزشی شهید چمران، برگزار خواهد شد. وسیله نقلیه برای جابجایی داوطلبان مهیا است)

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: دانشگاه علوم پزشکی تهران آزمون سراسری رشته فوریت های پزشکی پزشکی در دانشگاه علوم پزشکی تهران رشته فوریت های پزشکی آزمون آمادگی جسمانی مصاحبه داوطلبان مورد نیاز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۵۸۹۶۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رشته‌های پزشکی براساس نیاز کشور و تعداد داوطلبین ساماندهی می‌شود

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از معاونت آموزشی وزارت بهداشت، دکتر مهدی رضایت، رییس کمیسیون رهیافت همگرایی در علوم پزشکی، با اشاره به پانل ساماندهی برنامه های آموزشی گفت: در هیات رییسه پانل دبیر شورای عالی برنامه ریزی و دبیر دبیرخانه علوم پایه پزشکی و رییس کارگروه کار افرینی معاونت حضور داشتند. در این نشست بر اهمیت ساماندهی رشته محل ها و برنامه عملیاتی آن تاکید شد. در این برنامه عملیاتی، سامانه فعال آماری مبتنی بر هوش مصنوعی طراحی و اجرا می شود که در آن تمامی رشته محل ها و تعداد دانشجویان، فارغ التحصیلان درج می شود تا پروفایلی از وضعیت هر کدام از رشته مقاطع در اختیار قرار گیرد.

وی وضعیت نمودار و شیب رشته ها را در طراحی نقشه راه آن موثر خواند و تصریح کرد: پس از بررسی رشته مقاطع و رشته محل ها، بر اساس همفکری دبیرخانه ها و نخبگان آن رشته، برای تقویت و ظرفیت سازی در برخی از رشته ها تصمیم گیری می شود. به عنوان مثال ممکن است در برخی از رشته ها که نیاز کشور هستند اما متقاضی ندارند، راه حل هایی برای تشویق متقاضی ایجاد کنیم.

رضایت بر تناسب میان رشته ها، نیاز کشور و تعداد داوطلبین تاکید کرد و افزود: پس از تعیین وضعیت موجود، ممکن است که برای هر کدام از رشته ها اقداماتی از جنس تقویت، محدودیت و یا از جنس تعلیق و توقف داشته باشیم.

رییس کمیسیون رهیافت همگرایی در علوم پزشکی، سپس به مباحث مطرح شده در پانل در خصوص اهمیت ساماندهی و مامور محور کردن دانشگاه ها اشاره کرد و گفت: همکاران از دانشگاه های مختلفی همچون، همدان، البرز، مشهد، شاهرود، زاهدان، اصفهان و بجنورد و شهید بهشتی و ایران در این نشست مشارکت فعال داشتند و مطالعاتی در زمینه شاخص های مربوط به ساماندهی رشته های آموزشی را مطرح کردند.

وی با بیان اینکه در ساماندهی رشته ها، نیاز کشور در اولویت قرار دارد، خاطر نشان کرد: مواردی همچون نگاه بخشی و منطقه ای در اولویت های بعدی قرار می گیرد چرا که کشور منابع محدودی دارد و باید بر اساس شاخص های انسانی سلامت حرکت کنیم.

دکتر رضایت ساماندهی رشته ها را اقدامی کارشناسی شده خواند و افزود: هدف از این کار، محدود سازی و حصر رشته ها نیست بلکه با کمک دبیرخانه ها برای بهبود شرایط اقدام خواهیم کرد. همچنین نگاه ما در بازنگری کاریکولوم های درسی به صورت مهارت محوری و نیاز محوری و ماموریت محوری است.

رییس کمیسیون رهیافت همگرایی در علوم پزشکی، بر ضرورت دستیابی به الگوی متوازن رشته مناطق و رشته محل ها، از طریق کار کارشناسی تاکید کرد و افزود: با تاکید معاون آموزشی مقرر شده است سامانه ساماندهی بعنوان ابزاری مدیریتی اجرایی شود که بر اساس نیاز در قالب داده ها و آمارهای دقیق در اختیار قرار می گیرد.

کد خبر 6098029

دیگر خبرها

  • آزمون کارشناسی ارشد علوم پزشکی 10 و 11 خرداد ماه در سراسر کشور برگزار می‌شود
  • تکمیل ۲ بیمارستان در خراسان جنوبی
  • توزیع بیش از ۶۰۰ مورد تجهیزات بیمارستان در خراسان جنوبی
  • رشته‌های پزشکی براساس نیاز کشور و تعداد داوطلبین ساماندهی می‌شود
  • رضایت: ساماندهی برنامه‌های آموزشی در جهت اولویت و نیاز کشور است
  • تشدید نظارت بر فعالیت مراکز سرگرمی «اتاق فرار» در استان تهران
  • جدول زمانبندی نقل و انتقال دانشجویان پزشکی/ آخرین مهلت ثبت نام
  • عطیه الهی در دستان پرتوان ماماهاست
  • کلید پنجاه و یکمین آزمون دستیار پزشکی فردا منتشر می‌شود
  • اعلام معرفی پذیرفته شدگان مرحله اول مصاحبه دکتری تا دهه اول خرداد