Web Analytics Made Easy - Statcounter

سرمربی فصل گذشته ماشین سازی و کارشناس فوتبال مدعی است که دراگان اسکوچیچ در جدال با ازبکستان به خواسته‌های تاکتیکی مدنظر خود نزدیک شده است.

به گزارش "ورزش سه"، هومن افاضلی، سرمربی فصل گذشته ماشین سازی که موفق شد این تیم را در لیگ برتر حفظ کند، درباره شرایط تیم ملی در جدال با ازبکستان گفت: اسکوچیچ در فهرست نفراتی که به تیم ملی دعوت کرده بود سعی در ایجاد یک تحول و دگردیسی در ترکیب تیم داشت تا با استفاده از نفرات جوانتر و پایین آوردن میانگین سنی تیم به چیزی که در مرحله قبل به آن نرسیده بودیم دست پیدا کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بازیکنانی که قبلاً به اردوها دعوا می‌شدند و به آنها بازی نمی‌رسید یا نفراتی که دعوت نمی‌شدند. در مجموع برایند خوبی در تیم ملی دیده شد و به نظرم اسکوچیچ به خواسته خودش رسید.

 

وی ادامه داد: در مورد نفرات دعوت شده هم باید بگویم این تغییر و تحول نیاز به آزمون و خطا دارد و اصلاً به این معنی نیست که افرادی که دعوت شدند حتماً در فهرست بعدی هم هستند یا نفراتی که دعوت نشدند دیگر دعوت نخواهند شد و قطعاً بازهم شاهد تغییراتی خواهیم بود که لازم است. این کار را من در تیم امید و در زمان دایی و برانکو در تیم ملی هم انجام دادیم و به نظرم کاری است که لازم بود.

کارشناس فوتبال در مورد عملکرد بازیکنان جدید هم گفت: تعدادی از این بازیکنان در گذشته به دلیل مشکلات شخصی کی‌روش با پرسپولیس دعوت نمی‌شدند و بعد از آن به دلیل عدم شناخت ویلموتس از فوتبال ایران و یکی مثل شجاع خلیل زاده باید 5-6 سال زودتر از این به ترکیب اصلی تیم ملی اضافه می‌شد و واقعاً حقش بود. خوبی اسکوچیچ این است که لیگ را به خوبی می‌شناسد و به کارش عشق و علاقه دارد و روزی 15-16 ساعت مشغول فعالیت است و دقیقا نقطه مقابل یکی مثل ویلموتس است که مشخص بود آمده پولش را بگیرد و برود و هیچ زمانی برای تیم نمی‌گذاشت.

 

افاضلی در مورد شانس صعود تیم ملی از گروه خود در مرحله مقدماتی جام جهانی هم توضیح داد: متاسفانه به دلیل نتایج ضعیف ویلموتس کار تیم ملی خیلی سخت شده است و اینکه برای تغییرات اساسی و ساخت تیم جدید نیاز به زمان داریم که این کار در تیم ملی خیلی سخت است چرا که مربی تیم ملی بازیکنان را 5 یا نهایتاً 10 روز در اردوها در اختیار دارد که این هم به خاطر وضعیت کرونا و تغییراتی که در فوتبال ایجاد کرده باعث شده فاصله اردوها زیاد و مدت زمانش کم شود و قبل از این بازی فکر می‌کنم ویلموتس فقط یک روز تیم کاملش را در اختیار داشت و برای همین کار خیلی سخت است. این را هم بگویم که اگر از اول به جای ویلموتس اسکوچیچ انتخاب شده بود الان وضعیت متفاوتی در تیم ملی داشتیم و شرایطمان می‌توانست خیلی بهتر از این باشد.

 

وی در مورد اینکه خیلی از علاقه‌مندان به فوتبال همچنان نام کی‌روش را می‌آورند و سرمربی تیم ملی با او مقایسه می‌شود هم گفت: به نظرم باید از این مرحله دیگر عبور کنیم و کی‌روش را فراموش کنیم و اجازه دهیم سرمربی تیم ملی در آرامش کارش را انجام دهد. ما با سیستم و سبک بازی کی‌روش یک بازنده محترم بودیم و برای پیروزی وارد زمین نمی‌شدیم. رنکینگ فیفا هیچ مزیتی ندارد و تنها مزیتش این است که تیم‌های بالاتر معمولاً برای بازی دوستانه از تیم پایین‌تر پول می‌گیرند که این سیستم در زمان صفایی فراهانی و دادکان وجود داشت ولی بعد از آن در فدراسیون فوتبال از بین رفت. به نظرم باید از کی‌روش عبور کنیم و به فکر آینده باشیم.

 

پارس جنوبی جم هومن افاضلی

منبع: ورزش 3

کلیدواژه: پارس جنوبی جم هومن افاضلی تیم ملی کی روش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.varzesh3.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ورزش 3» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۵۸۹۹۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاپیتان بایرن پشت ستاره کره: فوتبال همین است

به گزارش "ورزش سه"، بایرن مونیخ شب گذشته در چهارچوب دیدار رفت از مرحله نیمه نهایی رقابت‌های لیگ قهرمانان اروپا در خانه میزبان رئال مادرید بود اما با تساوی 2-2 برابر این تیم متوقف شد تا همه چیز به بازی برگشت موکول شود.

شاگردان توماس توخل این فرصت را داشتند که یک پیروزی شیرین و مهم را در این دیدار به دست بیاورند اما خطایی که کیم مین جائه روی بازیکن حریف در محوطه جریمه انجام داد باعث شد که وینیسیوس جونیور بتواند در فاصله هفت دقیقه تا پایان وقت قانونی بازی از روی نقطه پنالتی این دیدار را به تساوی بکشاند.

در حالی که سرمربی بایرن انتقادهای تندی را از این ستاره اهل کره جنوبی مطرح کرده بود، نویر پس از پایان این دیدار به اسپورت وان گفت:«درباره اتفاقی که افتاد در رختکن صحبت کردیم. اشتباهات رخ می‌دهند و فوتبال همین است.

چنین اتفاقی به این معنا نیست که او قرار است در دیدارهای بعدی هم بد بازی کند. او امروز هم بد نبود و در بسیاری از بخش‌های بازی خیلی خوب عمل کرد. اما در بعضی از لحظات کلیدی نتوانست تصمیم درست را بگیرد که همیشه در فوتبال رخ می‌دهد.

جو ورزشگاه خیلی خوب بود و هواداران از ما حمایت کردند. این جو ما را به یاد فینال لیگ قهرمانان 2012 برابر چلسی انداخت. از همه آنها سپاسگزاریم. البته که دوست داشتیم پیروز شویم و شایسته کسب نتیجه بودیم. هر اتفاقی ممکن است رخ بدهد و ما منتظر بازی بعدی هستیم. خوب است که همه چیز در دست خودمان است و می‌خواهیم به فینال برسیم.»

دیگر خبرها

  • سرمربی فولاد به کمیته انضباطی دعوت شد
  • دعوت ۶ سپاهانی و ۲ ذوب‌آهنی به اردوی تیم ملی فوتبال
  • ترکیب استقلال در برابر تراکتور اعلام شد
  • دعوت از ۲۶ بازیکن به اردوی تیم ملی زنان
  • شجاعیان: در خواستگاری‌ام سر فوتبال دعوا شد!
  • تغییرات تراکتور به ضرر استقلال است
  • کاپیتان بایرن پشت ستاره کره: فوتبال همین است
  • تیم ملی فوتبال در این تاریخ به اردو می‌رود
  • اعلام زمان اردوی تیم ملی
  • زمان اردوی تیم ملی مشخص شد