Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، سورنا ستاری بعدازظهر شنبه در جلسه اقتصاد دانش بنیان و جهش تولید گلستان اظهارکرد: زمانی تصور بر این بود که مفهوم توسعه سخت افزاری است و در برخی از استان ها مانند اصفهان این اتفاق افتاد و قربانی شد.

وی با بیان این که بیکاری اصفهان حل نشد و ظرفیت های محیطی زیستی پر شد، افزود: بعد به این رسیدیم که نرم افزار راه توسعه است اما توسعه یک مقوله فرهنگی است که باید از درون اتفاق بیفتد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ستاری با بیان این که توسعه درون زا است، گفت: باید خود شخص دلسوزی داشته باشد و خود استان بخواهد تا تحول ایجاد شود و این فرهنگ با هیچ بودجه ای قابل انجام نیست.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور با بیان این که جوانان و فرزندان ظرفیت خوبی برای توسعه هستند، آن ها را چاه نفت خواند که باید روی آن ها سرمایه گذاری کرد.

وی اضافه کرد: سیر تحول در گلستان به وجود آمده و دانشگاه ها باید مشکلات استان را حل کنند.

ستاری افزود: به دلیل تغییر و تحول و کارآفرینی در جامعه، والدین فرزندان خود را به دانشگاه ها فرستادند بنابراین دانشگاه ها باید اصلاح شوند و به سمت کارآفرینی برود.

وی با بیان این که فاصله دانشگاه و جامعه باید کاهش یابد،  گفت: تغییر نگرش در دانشگاه ها نیاز است.

ستاری اضافه کرد: پول دولت هیچ محصولی در پژوهش ایجاد نکرده و محصول زائده سرمایه گذاری بخش خصوصی است.

وی بیان کرد: در گلستان پارک علم و فناوری ضعیف است و از پارک خراسان شمالی که جوان تر بوده هم ضعیف تر است.

ستاری گفت: زمین و ساختمان های بلااستفاده در استان وجود دارد که می توان با بازسازی آن ها جوانان زیادی را در استان نگهداشت.

وی از همه دستگاه ها خواست که از پارک علم پارک علم و فناوری حمایت کنند.

معاون رئیس جمهور گفت: مراکز پژوهشی استان (شیلات و پنبه) باید درب مراکز خود را باز کرده و اجازه همکاری جوانان را دهند تا محصول تولید شود.

ستاری بیان کرد: در مرکز پژوهشی پنبه این امر شروع شده و باید از ذهن و خلاقیت جوانان بهره گرفت تا اقتصاد متحول شود.

وی با بیان این که گلستان دومین تولیدکننده مرغ در کشور است، گفت: بخش مرغ مونتاژکار بوده و صاحب صنعت در این زمینه نیستیم و تنها کارخانه داری می کنیم.

کد خبر 5044709

منبع: مهر

کلیدواژه: گرگان سورنا ستاری معاون علمی رییس جمهور ویروس کرونا اربعین 99 شیراز اربعین حسینی آمار کرونا بوشهر شیوع کرونا گرگان کرمانشاه چهل سالگی دفاع مقدس ستاد ملی مقابله با کرونا مجلس شورای اسلامی شهرکرد خطبه های نماز جمعه دانشگاه ها پارک علم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۵۹۰۱۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توسعه مدیریت در نظام سلامت مبتنی بر جوان‌گرایی


به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، دکتر بهروز خاطرنشان کرد: در دولت مردمی تا کنون ۱۱۹ طرح آموزشی، کمک‌آموزشی و رفاهی تکمیل، تحویل و افتتاح شده است.
وی افتتاح ۷۲ طرح خوابگاه متأهلی و مجردی را از دیگر اقدامات وزارت بهداشت برای تقویت حوزه آموزش و توجه به قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت دانست و از تکمیل ۲۴۳ طرح مسکن ویژه متخصصان و اقامتگاه پزشکان با اولویت مناطق محروم خبر داد و گفت: در دولت مردمی درمجموع، بیش از ۱۰۰ هزار نفر در وزارت بهداشت استخدام و تبدیل وضعیت شدند.
دکتر رحیمی با اشاره به تحولات پیرامون سازمان‌ها، وجود نظام مدیریت عملکرد را اجتناب‌ناپذیر عنوان کرد و با تاکید بر نقش جوانان در پیشرفت جوامع، گفت: خصوصیات بی‌بدیل جوانان در سطح مدیریت موجب افزایش توان و ظرفیت سازمان می‌شود.
معاون وزیر بهداشت، توسعه مدیریت در نظام سلامت مبتنی بر جوان‌گرایی را راهبردی مهم در نوآوری و خلاقیت عنوان و تصریح کرد: جوانان امروزی با توجه به رشد فضای مجازی و رسانه‌ها، اطلاعات و سواد اجتماعی بالایی دارند و از جهتی نیز با توجه به شور جوانی، پویایی فعالی در زمینه‌های مورد تخصص خود دارند.

دیگر خبرها

  • رییس پارک علم و فناوری خراسان رضوی منصوب شد
  • انتصاب رییس پارک علم و فناوری خراسان رضوی
  • توسعه مدیریت در نظام سلامت مبتنی بر جوان‌گرایی
  • حمایت ایرانسل از رویداد استارتاپی «هوش مصنوعی از داده تا ثروت»
  • انتصاب رئیس جدید پارک علم و فناوری خراسان رضوی
  • بیجار از نبود هتل مناسب رنج می‌برد/ لزوم توسعه زیرساخت‌های فرهنگی
  • شرکت‌های دانش بنیان و واحدهای فناور کرمانشاه توسعه می‌یابند
  • توجه جدی به توسعه اقتصاد دانش‌بنیان در استان یزد
  • توجه جدی معاونت اقتصادی استاندار یزد بر توسعه اقتصاد دانش‌بنیان در استان یزد
  • توجه به زیرساخت‌های حوزه امنیت غذایی یک ضرورت است