Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «طرفداری»
2024-04-29@08:00:31 GMT

این‌جا بدون شما هم حال ما خوب است!

تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۵۹۱۹۰۸

در فوتبال دهه‌ی اخیر افرادی پیدا شدند که خود را به بازیکنان و مدیران نزدیک کرده و سعی داشتند برای خود اسم و رسمی از فوتبال دست و پا کنند. این افراد که خود را "لیدر" می‌خوانند در زمان های مختلف حاشیه‌های عجیبی برای تیم‌های خود رقم زدند. از درگیری‌ها و سکوهای ملتهب در بازی خوزستانی‌ها با پرسپولیس تا دعوا برای جای پارک در تمرین! 

فوتبال در روزهای کرونایی بدون این افراد هم راه خودش را میرود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

روی سکوهای خالی این روزها علاوه بر هواداران جای بوقچی‌های قدیمی و زحمت‌کش تیم های پر طرفدار خالی‌ست

کرونا ویروسی بود که اکسیژن را از فوتبال ربود! بیماری‌ای که چند ماه است زندگی همه را تحت الشعاع قرار داده و با زندگی فوتبالی‌ ها هم خوب تا نکرده. بی شک یکی از تاثیر گذارترین ارکان در فوتبال هوادارانی هستند که در استادیوم‌ها ۹۰ دقیقه تمام زندگی‌شان به مستطیلی سبز خلاصه می‌شود. ۹۰دقیقه هیجان خالص روی سکوها، پر از فریاد، تشویق و لحظات خوب و بد. اوایل کرونا که تیم‌ها بدون یاردوازدهم خود بازی‌هایشان را پیگیری کردند کل دنیای فوتبال خیره و با حسرت به سکوهای‌ خالی نگریست. انگار دنیای فوتبالی‌ها از تب و تاب افتاده بود. این موضوع تا جایی پیش رفت که در استادیوم ها صدای هواداران از بلندگوها پخش می‌شد تا این صندلی های خالی غم انگیز کمتر به چشم بیاید.

ماجرای هیجان سکوها مربوط به یک دهه و دو دهه نمیشود. سبک فوتبال عوض شد بازیکنان با هر لقب و سطحی پس از دوره‌ی خود رفتند و آنچه ماند هواداران بودند که تکه‌ی جدایی ناپذیر پازل فوتبال هستند. 
به ورزشگاه آزادی برویم! جایی که هنوز خبری از صندلی نیست و هواداران از روی سکوهای سیمانی در سرما و گرما برای تیم های مورد علاقه خود فریاد سر می‌دادند. در دل این سکوها همیشه چند هوادار آشنا به چشم می‌خوردند. "بوقچی"هایی که بی چشمداشت و بدون ادا و اطوارهای امروزی بوقچی‌ نماها، با بوق‌های خاص خود ۹۰ دقیقه حنجره و ریه‌های خود را خرج می‌کردند تا استادیوم‌ها شور و حال خاصی بگیرد.

صحبت از بوقچی شد؛ پس جا دارد پس از این همه لعن و نفرین به کرونا، از این ویروس تشکر کنیم که دست کم اثر این بوقچی ها را از روی سکوها پاک کرد. درست است تماشاگری به استادیوم نمی رود اما در عوض بوقچی ها هم نیست که پول بگیرد و به یکی لقب مارادونا بدهد و دیگری را مورینیو صدا بزند و لیچار نثار آن یکی کند!
فوتبال نوین مانند همه عرصه‌ها به فضاهای مجازی کشیده شد و در این بین افرادی ظهور کردند که نه آن بوق‌های بزرگ معروف را داشتند و نه شباهتی به "اولترا"های معروف آلمان؛ فقط دلشان می‌خواست در این بین به نوایی برسند و نام "لیدر" را یدک بکشند! حیف از لیدر که به این افراد گفته شود، این افراد همان بوقچی هستند، لیدر حرمت دارد.
کرونا هر چه که نداشت از این جهت برای فوتبال خوب شد که چنین افرادی از همیشه کمرنگ‌تر شدند. ما کم حافظه هستیم اما نه تا این حد که دعواهای سریالی و سرهای شکسته هواداران در اهواز را از خاطر ببریم. درگیری‌های وحشتناک در تبریز و اصفهان را هم فراموش نمی‌کنیم چرا که اگر به جای این بوقچی ها، لیدری (به مفهوم واقعی لیدر) روی سکوها وجود داشت به جای آتش بیار شدن و حاشیه سازی واقعا سکوها را رهبری می‌کرد تا چنین اتفاقات شومی در ورزشی که همیشه سعی کرده پیا‌م‌آور صلح باشد نیفتد.

در روزهای آینده مسابقات لیگ ایران از نو شروع می‌‌شود. مسابقاتی که بازهم در آن سکوهای خالی با توجه به وضع کرونایی ایران توی ذوق می‌زند. از این جهت خوشحالیم که دیگر قرار نیست چشمی کور شود، سری بشکند یا افرادی خود را هوادارتر بدانند و ادعای لیدری سر دهند. اما از طرفی می‌دانیم فوتبال بدون قلب تپنده‌اش یعنی هوادارن همیشه یک چیز کم دارد.
امید است اگر روزی دوباره چشم‌مان به جمال سکوهای پر از هوادار روشن شد این بار افراد مدعی به جای حضور فعال در اینستاگرام، بوق‌هایشان را بیاورند. 

منبع: طرفداری

کلیدواژه: روی سکوها بوقچی ها تیم ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tarafdari.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «طرفداری» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۵۹۱۹۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شعار هواداران تراکتور علیه ایجنت معروف فوتبال ایران!

هواداران تراکتور رابطه خوبی با یکی از ایجنت های فوتبال ایران ندارند.

طرفداری | هواداران تراکتور علیه منصور عظیمی شعار دادند.

تیم های تراکتور و ذوب آهن در چارچوب جام حذفی به مصاف هم رفتند و در نهایت سرخ پوشان تبریزی موفق شدند به سختی و در ضربات پنالتی صعود خود را جشن بگیرند. در چارچوب این مسابقه، هواداران تراکتور علیه منصور عظیمی شعارهایی را سر دادند.

منصور عظیمی یکی از ایجنت های فوتبال ایران است که گفته می شود با باشگاه تراکتور هم همکاری هایی را داشته و همین موضوع باعث شده هواداران تراکتور علیه این فرد شعار بدهند.

گفتنی است ویدیوی این شعارها به دلیل استفاده از کلمات نامناسب، قابل پخش نیست.

از دست ندهید ????????????????????????

ژوزه مورایس: باافتخار مسلمان شدم و عضوی از یک خانواده ایرانی‌ام آرنه اسلوت سرمربی جدید لیورپول لغو قانون رشد چگونه فوتبال ایتالیا را نابود می‌کند؟ بازیکن فرانسوی به دلیل عوارض واکسن کرونا از فایزر شکایت کرد!

دیگر خبرها

  • جزییات آیین نامه حمل و نقل دارو از طریق سکوهای آنلاین منتشر شد
  • آیین‌نامه توزیع اینترنتی دارو بر بستر سکوها ابلاغ شد
  • درس بزرگ اراکی‌ها به فوتبال ایران
  • مخالفت هواداران با رالف رانگنیک هیچ اهمیتی برای مدیران بایرن مونیخ ندارد
  • هشدار به‌ پلتفرم‌های آگهی جواب می‌دهد؟
  • شعار هواداران تراکتور علیه ایجنت معروف فوتبال ایران!
  • حسینی: پرسپولیس را بردیم ولی اتفاق خاصی نیفتاده
  • صحبت‌های سرمربی آلومینیوم اراک پس از حذف پرسپولیس
  • ۲ چیز در بازی مقابل پرسپولیس باعث خوشحالی ما شد
  • تساوی بدون گل در نیمه اول‌ لیگ یکی ها