Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-30@21:13:00 GMT

شیخ فردی ظلم‌ستز در برابر سلطه بیگانگان بود

تاریخ انتشار: ۲۰ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۵۹۲۹۳۲

شیخ فردی ظلم‌ستز در برابر سلطه بیگانگان بود

حجت الاسلام میرتاج الدینی با اشاره به ایستادگی شیخ محمد خیابانی در برابر سلطه بیگانگان گفت: شیخ فردی مقاوم بود و در برابر زیاده خواهی روس‌ها ایستادگی‌ها می‌کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز، حجت الاسلام «سیدمحمدرضا میرتاج الدینی» در دومین جلسه شورای سیاست گذاری صدمین سالگرد شهادت شیخ محمد خیابانی؛ روشنگری و بیدارگری را یکی از ویژگی‌های این عالم برجسته اعلام کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس ستاد برگزاری یکصدمین سالگرد شهادت شیخ محمد خیابانی با برشمردن برخی از خصوصیات فردی آن عالم مجاهد اظهار داشت: در مقابله و مبارزه با استبداد داخلی پیشگام بود و نقش مهمی در بر چیدن استبداد و شکل گیری قیام آذربایجان نقش مهمی داشت.

وی با اشاره به ایستادگی شیخ محمد خیابانی در برابر سلطه بیگانگان افزود: شیخ فردی مقاوم بود و در برابر زیاده خواهی روس‌ها ایستادگی‌ها می‌کرد و مردم را به قیام علیه ظلم فرا می‌خواند.

نایب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود به مناقشه قره باغ پرداخت و بیان کرد: ما از مردم مسلمان آذربایجان حمایت می‌کنیم و مردم این منطقه بدانند که مردم ایران تا آخرین لحظه در کنار آنها ایستاده اند.

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: اشغالگری طبق قوانین بین الملل و اصول انسانی و اجتماعی کاری مذموم است و دولت‌ها باید به چارچوب مرز‌های قانونی شناخته شده یکدیگر احترام بگذارند.

وی با اشاره به اقدام درست و سنجیده نمایندگان ولی فقیه در ۴ استان شمال غرب درباره مناقشه قره باغ هم گفت: قره باغ متعلق به آذربایجان و خاک اسلام است و در این میان متاسفانه برخی ها در زمین رژیم صهیونیستی بازی می کنند.

مدیرکل صدا و سیمای مرکز آذربایجان شرقی نیز در این جلسه با اشاره به اقدام بدیع مجلس شورای اسلامی در خصوص بزرگداشت این شیخ وارسته گفت: شخصیت شیخ محمد خیابانی مدت ها است که مورد غفلت واقع شده و در همین زمینه قرار است برای معرفی بیشتر این شخصیت مستند پرتره در حدود ۴۰ دقیقه با عنوان شیخ محمد خیابانی تولید شود که در مرحله نگارش طرح است.

«مرتضی صفری» ادامه داد: شبکه استانی سهند در نظر دارد، یک کار فاخر تولید و به مخاطب عرضه کند، همچنین به مناسبت بزرگداشت این شخصیت شهیر آذربایجان میزگرد‌های رادیویی و تلویزیونی تدارک دیده ایم که از امشب وارد مرحله ضبط و فیلم برداری می‌شود.

پایان پیام/699

منبع: شبستان

کلیدواژه: میر تاج الدینی شیخ محمد خیابانی شیخ محمد خیابانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۵۹۲۹۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جایزه فردی خوشحالم نمی کند/ قرارداد کادرفنی باید زودتر مشخص شود

به گزارش خبرنگار مهر، سعید احمدعباسی در بازگشت کاروان تیم ملی فوتسال به ایران اظهار داشت: ما پله به پله بالا آمدیم و قدرت خود را به حریفان نشان دادیم. ما دو سال قبل با اینکه خیلی از تیم ها را با اختلاف شکست د ادیم اما مردم از ما انتظار قهرمانی داشتند و من به شخصه بسیار ناراحت بودم. خیلی از بازیکنان تیم ملی نسبت به گذشته عوض شده اند و این تورنمنت اولین تجربه آنها بود.

او ادامه داد: در جام ملت های امسال، بازی ها را سخت آغاز کردیم اما در فینال قدرت خودمان را به آسیا نشان دادیم، تایلند در بازی فینال و در مقابل ۱۲ هزار هواداری که داشت نتوانست برابر ما حرفی برای گفتن داشته باشد از مردم ایران بابت انرژی که به ما دادند واقعا تشکر می کنم و کاپ قهرمانی از آن آنها است.

احمدعباسی در رابطه با کسب دو جایزه (بهترین گلزن و بهترین بازیکن) جام ملت های آسیا گفت: تمام بازیکنان ایران لیاقت دریافت بهترین بازیکن را داشتند ما مکمل هم بودیم و کسب جایزه های فردی برای من اهمیت زیادی ندارد.

او درباره خواسته اهالی فوتسال از مسئولان گفت: مدیران فدراسیون فوتبال باید هر چه سریعتر تکلیف قرارداد اعضای کادر فنی تیم ملی را مشخص کنند. ما ۳ ماه دیگر باید در رقابت های جام جهانی حضور داشته باشیم و نیازمند حمایت های بیشتری نسبت به جام ملت های آسیا داریم. جام جهانی رویدادی است که باید با آمادگی ۱۰۰ درصدی در آن حضور پیدا کنیم.

او در خصوص دریافت پاداش برای قهرمانی در آسیا خاطر نشان کرد: فعلا به ما گفته اند که در آینده پاداش ها پرداخت خواهد شدو باید ببینیم که آینده چه زمانی خواهد بود.

احمدعباسی در خصوص اشک هایی که در هنگام دریافت جایزه بهترین بازیکن آسیا می ریخت، گفت: اشک های من به خاطر خانواده ام بود، چون این عزیزان از نزدیک دیده اند که در این ۱۲، ۱۳ سال چه سختی هایی کشیده ام و فقط برای آنها خوشحال بودم. من فردا عازم اسپانیا هستم و پس از آن اندکی استراحت خواهم کرد و در ادامه باید به اردوی تیم ملی اضافه شویم.

کد خبر 6092390 مهدی مرتضویان

دیگر خبرها

  • پانی پوری ؛ غذای سنتی خیابانی در هند با رعایت کامل بهداشت! (فیلم)
  • ملت ایران توانایی ایستادگی روی پای خود را دارد
  • در مونیخ خبری از صلح نیست؛ ایستادگی هونس پای حرف‌هایش علیه توخل
  • دستگیری عوامل نزاع خیابانی در میاندوآب
  • جا پای قربانی در روسیه سفت شد(عکس)
  • جایزه فردی خوشحالم نمی کند/ قرارداد کادرفنی باید زودتر مشخص شود
  • دریادار تنگسیری: خلیج‌فارس جای بیگانگان نیست
  • خلیج فارس جای بیگانگان نیست
  • وحید اسداللهی رِنگ‌های آذربایجانی را به تالار وحدت می‌آورد
  • منتظر محمد مصدوم شد