Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «افکارنيوز»
2024-05-01@16:31:29 GMT

تجهیز مدارس پایتخت به کانکس امداد و نجات

تاریخ انتشار: ۲۰ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۵۹۳۳۰۳

تجهیز مدارس پایتخت به کانکس امداد و نجات

به گزارش افکارنیوز،

 رضا کرمی محمدی، رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران ، درباره دسترسی آسان مدارس به تجهیزات امداد و نجات اظهارداشت: نصب کانکس تجهیزات امدادی در گام دوم طرح مدرسه آماده در حال انجام است و بر این اساس تا کنون 15 مجموعه تجهیزات در قالب کانکس امداد و نجات آماده و در اختیار مدارس قرار گرفته و تا پایان امسال این تعداد به 50 دستگاه اهدایی افزایش خواهد یافت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران با بیان اینکه اولویت با مدارس پر جمعیت است، گفت: سعی داریم در هر منطقه شهر تهران حداقل 2 مدرسه مجهز به کانکس تجهیزات امداد و نجات شوند.

کرمی محمدی در خصوص شرایط انتخاب مدرسه برای نصب کانکس تجهیزات امداد و نجات نیز گفت: مدارسی انتخاب می شوند که در اجرای طرح مدرسه آماده همکاری خوب داشته اند، سند خطرپذیری مدرسه در وضعیت زرد یعنی خطرپذیری متوسط باشد، سازه مدرسه نسبت به سایر مدارس منطقه از استحکام بالاتری برخوردار باشد، حیاط مدرسه بزرگ باشد، مکان مناسب برای نصب کانکس داشته باشد و در صورت امکان مدارس دیگری نیز در نزدیکی این مدرسه باشد تا در مواقع ضروری یا آموزشی، دانش آموزان بیشتری ازآن بهرمند شوند.

وی در خصوص ضرورت این طرح افزود: مدارس و به خصوص مدرسه آماده باید در مواقع اضطراری بدون نیاز به نیروهای امدادی، قادر به کنترل بحران باشد. برای این منظور علاوه بر داشتن آگاهی و مهارت، لازم است ابزار و تجهیزات مورد نیاز را در دسترس داشته باشد.

کرمی محمدی تصریح کرد: این تجهیزات شامل تجهیزات امداد و نجات، ابزارهای دستی، تجهیزات ارتباطی و پشتیبانی، تجهیزات و اقلام دارویی، کیف کمک های اولیه و مواد خوراکی است که در قالب یک کانکس به مدارس اهدا می شود. 

رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران ادامه داد: از آنجایی که هدف از اهدای کانکس به مدارس ارتقای ایمنی و پیشگیری از خطر، به هنگام وقوع زلزله می باشد، باید توجه داشت که این ابزار به عنوان یکی از اجزای غیر سازه ای مدرسه، نباید موجب مخاطرات جدیدی برای دانش آموزان باشد، لذا باید در جانمایی و استقرار صحیح آن دقت شود.

کرمی محمدی افزود: این کانکس با امضای تفاهم‌نامه از سوی دبیر ستاد مدیریت بحران هر منطقه به مدیر مدرسه تحویل می شود و کانکس تجهیزات امداد و نجات مدرسه حداقل امکانات لازم برای انجام واکنش اضطراری را در اختیار مدیر و گروه مدیریت بحران مدرسه قرار می‌دهد.

وی ادامه داد: اعضای گروه مدیریت بحران مدرسه می‌توانند از تجهیزات این کانکس در شرایط اضطراری یا در تمرین و مانورها با تشخیص مدیر مدرسه استفاده کنند.

رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران گفت: ایجاد و ارتقاء آمادگی در جامعه برای رویارویی با حوادث و سوانح باعث می شود علاوه بر کاهش خسارات جانی و مالی در هنگام وقوع حادثه، شرایط هرچه سریع تر به حالت عادی باز گردد. یکی از راه های آمادگی در برابر حوادث، مجهز بودن شهروندان به اقلام مورد نیاز در ساعات اولیه پس از وقوع حادثه است. بر اساس شدت و وسعت حادثه، تا رسیدن نیروهای امدادی می توان از این تجهیزات برای حفظ حیات و سلامتی حادثه دیدگان استفاده شود.

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: مدیریت بحران شهر تهران امداد و نجات مدارس تجهیز مدارس رضا کرمی محمدی کانکس امداد و نجات رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران تجهیزات امداد و نجات کانکس تجهیزات امداد کرمی محمدی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۵۹۳۳۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای گام سوم طرح یاس (یاران آسیب ستیز) در اردبیل

سید علی حجتی ا در نشست مشترک مسئولان کمیته امداد به منظور بررسی مفاد تفاهم نامه بین این ۲ نهاد و اجرای فاز سوم طرح یاس اظهار کرد: طرح یاس بر اساس تفاهم نامه منعقد شده میان هلال احمر و کمیته امداد در این استان با هدف جذب، ساماندهی و آموزش، ارتقا سطح دانش و مهارت‌های مخاطبین در خصوص پذیرش مسئولیت اجتماعی و ترویج فرهنگ خود امدادی و دگر امدادی در بین مدد جویان (دختران ۳۰ الی ۴۰ سال مجرد) زیر حمایت کمیته امداد اجرا می‌شود.

او با بیان اینکه در این طرح آموزش‌های مورد نیاز در خصوص شیوه‌های مواجهه با بحران و بلایای طبیعی توسط حوزه جوانان جمعیت هلال احمر اردبیل به شرکت کنندگان ارایه می‌شود، اذعان کرد: در این طرح افراد در خانه‌های هلال وارد چرخه و فرآیندی می‌شوند که در بروز بحران احتمالی می‌توانند در مرحله نخست خود، سپس خانواده و در مرحله سوم اعضای محله را از بحران نجات دهند.

 

باشگاه خبرنگاران جوان اردبیل اردبیل

دیگر خبرها

  • مسابقات امداد و نجات معادن و صنایع معدنی کشور
  • برگزاری نخستین دوره آموزشی مدیریت بحران ویژه مدیران سازمان منطقه آزاد قشم
  • استفاده از اعتبارات سفر رئیس‌جمهور برای تجهیز و نوسازی مدارس
  • اجرای گام سوم طرح یاس (یاران آسیب ستیز) در اردبیل
  • هزینه ۱۰۰۰ میلیارد ریال برای تجهیز مدارس چهارمحال و بختیاری
  • گام سوم طرح یاس در اردبیل اجرا می‌شود
  • تصادف مرگبار در خوزستان ۴ نفر را به کام مرگ کشاند
  • فردا مدارس خوزستان تعطیل شد
  • تفاهم‌نامه ۲۵۰۰ میلیارد تومانی برای ساخت ۱۴۳ کلاس درس در استان بوشهر
  • وقتی ستاد مدیریت بحران خود دچار بحران می‌شود