Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-29@14:22:16 GMT

احتمال وجود عناصر سازنده حیات در سیارک بنو

تاریخ انتشار: ۲۰ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۵۹۴۰۱۶

احتمال وجود عناصر سازنده حیات در سیارک بنو

به گزارش روز یکشنبه روزنامه دیلی میل، ماموریت «اسیریس-رکس» ناسا روز ۲۰ اکتبر (۲۹ مهر) بر سیارک بنو فرود می آید تا نمونه هایی از این سنگ فضایی برای محققان به منظور مطالعه آنها در آزمایشگاه به زمین بازگرداند. 

به عنوان بخشی از مقدمات این مأموریت ،۶ مقاله تحقیقاتی منتشر شده است که تاریخ و آرایش این سیارک نزدیک به زمین را با استفاده از داده های جمع آوری شده توسط ماموریت «اسیریس-رکس» که از سال ۲۰۱۸ به دور سنگ فضا می چرخد ،مورد بررسی قرار داده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در یکی از این مقالات، «امی سایمون» از ناسا موفق به کشف شواهدی از کربن و مواد آلی گسترده در سطح سیارک بنو شده است. این مواد در رگ ‌هایی کشف شدند که از میان سنگ ‌هایی که سطح این سیارک را می پوشانند، عبور می‌کردند.  محققان می گویند، این اولین کشف تایید شده از وجود این عناصر سازنده حیات در یک سیارک نزدیک به زمین است.

دانته لائورتا، محقق اصلی ماموریت «اسیریس-رکس»، گفت: فراوانی مواد حامل کربن یک پیروزی بزرگ علمی برای این مأموریت است. ما اکنون خوشبین هستیم که خواهیم توانست نمونه ‌ای از مواد آلی را جمع آوری و برگردانیم. این کار هدف اصلی این ماموریت است.

کشف مولکول ‌های حیات و آب جاری باستانی، این باور را تقویت می ‌کند که احتمالاً شهاب سنگ‌ ها اولین اجزای سازنده حیات را به زمین منتقل کرده‌اند.

اسیریس-رکس از زمان ملاقات با بنو در اواخر سال ۲۰۱۸ میلادی، بررسی ‌های مداری دقیقی را از سطح این سیارک انجام داده است. این ماموریت داده‌هایی در مورد ترکیب و ساختار سیارک و همچنین شناسایی مکان ‌های مناسب برای جمع‌آوری نمونه گردآوری کرده است.

برچسب‌ها ایالات متحده آمریکا روزنامه دیلی میل ناسا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ایالات متحده آمریکا روزنامه دیلی میل ناسا ایالات متحده آمریکا روزنامه دیلی میل ناسا اخبار کنکور اسیریس رکس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۵۹۴۰۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نیروهای ارتش ترکیه مورد حمله عناصر «پ.ک.ک» قرار گرفتند

«حزب کارگران کردستان ترکیه» (پ.ک.ک) امروز (شنبه) از هدف قرار دادن یک تیم نظامی و یک فروند بالگرد ترکیه خبر داد.

به گزارش مشرق به نقل از رسانه‌های عراق، حزب کارگران کردستان ترکیه در بیانیه‌ای اعلام کرد: ۲۰ نظامی ترکیه در منطقه «عمادیه» با سلاح‌های سنگین مورد حمله قرار گرفتند.

طبق اعلام این گروه، یک بالگرد ترکیه نیز که قصد فرود در «شیلادزی» دهوک را داشت، هدف قرار گرفت و از فرود آن جلوگیری شد.

ترکیه مدت‌هاست به بهانه مقابله با عناصر گروه مسلح موسوم به پ. ک. ک که در فهرست تروریستی کشورهای ترکیه، آمریکا و اتحادیه اروپا قرار دارد، تمامیت ارضی عراق را نقض می‌کند.

بغداد بارها حملات ترکیه به شمال عراق را مصداق اشغالگری خوانده و بسیاری از مناطق شمال سوریه و عراق به دنبال حملات پیاپی ارتش ترکیه خالی از سکنه شده است.

دیگر خبرها

  • چین اولین کشوری خواهد بود که خاک مریخ را به زمین می‌آورد
  • آلمان ۸۰۰ پهپاد «وکتور» دیگر به اوکراین می‌دهد
  • زباله فضایی در دام دوربین ماهواره ژاپنی افتاد
  • نقش سازنده گلزن تراکتور در بازی با ذوب آهن!
  • نیروهای ارتش ترکیه مورد حمله عناصر «پ.ک.ک» قرار گرفتند
  • هشدار جدی درباره نقشه جدید نفوذی‌ها در ایران
  • نیروهای فلسطینی، عناصر اشغالگر را در «طولکرم» هدف قرار دادند
  • حمله‌های جنگنده‌های صهیونیست، غزه را به لرزه درآورد
  • حسینی: گرایش سیاسی اکثر نمایندگان منتخب مجلس دوازدهم مشخص است / امیدواریم در مجلس دوازدهم تعامل سازنده بین نمایندگان و دولت بیشتر باشد + فیلم
  • روایت سازنده مستند «مشتی اسماعیل» از شالیکاری