Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/البرز رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری کرج گفت: با جدولگذاری در قسمت راست و چپ چنارهای کهنسال بلوار ماهان، ریشه آنها قطع شده و با این کار عملاً ادامه حیات آنها ممکن نیست.

پیمان بضاعتی پور در گفت و گو با ایسنا با اشاره به علت خشک شدن تعدادی از چنارهای کهنسال بلوار ماهان شرقی  اظهار کرد: بین هفت تا ۱۰ سال پیش در دو طرف این درختان چنار عملیات عمرانی صورت گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه تعادل حیات این درختان از بین رفته، ادامه داد: با جدولگذاری در قسمت راست و چپ این چنارهای کهنسال، ریشه آنها قطع شده و با این کار عملاً ادامه حیات آنها ممکن نیست.

وی با اشاره به اینکه مشکلی برای آبرسانی به این درختان وجود ندارد و ریشه آنها اغلب در آب غوطه‌ور است، توضیح داد: وضعیت این درختان مثل انسانی شده که اطرافش پر از رستوران و غذاهای خوب است ولی به دلیل ضعف بدنی و بیماری امکان خورد و خوراک و تغذیه درست ندارد.

وی در پاسخ به اینکه امکان تغییر شرایط این درختان وجود دارد، گفت: وقتی ریشه درخت قطع شود و امکان تغذیه نداشته باشد عملاً برای زنده نگه داشتن آن کاری نمی توان کرد.

به گزارش ایسنا، حال سوال اینجاست، با وجود چنین محاسبات نادرستی در اجرای پروژه‌های شهری که منجر به خشک شدن تعداد زیادی چنار کهنسال در یکی از مناطق مرکزی کرج شده است، چطور افکار عمومی می‌تواند در خصوص پروژه‌های دیگری مثل زیرگذر میدان جمهوری که شهرداری کرج وعده داده ۳۶۰ درخت متأثر از پروژه را جابجا خواهد کرد به مدیریت شهری اعتماد کند؟ آیا همین ندانم کاری‌ها باعث نشده در طول چند سال گذشته بخش وسیعی از فضای سبز باغشهر کرج از بین برود؟

این مسئول در بخش دیگری از این گفت و گو با اشاره به دریافت مجوز قطع و جمع آوری ۳۳ اصله درخت کبوده در داخل محوطه استانداری البرز  توضیح داد: عمر مفید این درخت بیش از ۴۰ سال نیست و بعد از این مدت  چون تنه آنها می‌پوسد و خطر سقوط بالا می‌رود، چاره‌ای جز قطع این درختان نداریم.

بضاعتی پور تاکید کرد: قطع درختان کبوده بنا به دستور کمیسیون ماده ۷ بوده و کاملا قانونی است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی باغشهر کرج شهرداری کرج بلوار ماهان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۵۹۴۸۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

از تولید مسکن تا آخرین وضعیت ابر پروژه باغ راه حضرت فاطمه

به گزارش خبرگزاری مهر، احمد وحیدی، وزیر کشور به همراه استاندار و معاون عمرانی استانداری تهران از آخرین وضعیت ابر پروژه باغ راه حضرت فاطمه زهرا (س) و شن چاله‌ها در منطقه ۱۸ بازدید کرد.

وی در این بازدید ضمن تقدیر از مجریان پروژه، در جریان آخرین وضعیت پیشرفت فیزیکی، رفع معارضین و عملیات عمرانی این پروژه‌ها قرار گرفت.

پروژه‌های عمرانی سازمان نوسازی علاوه بر تولید مسکن، بازآفرینی و تبدیل تهدیدات شهری به فرصت ها است و در همین راستا باغ راه راه حضرت فاطمه زهرا بازآفرینی طبقه فوقانی تونل قطار راه آهن تهران تبریز است که از سالیان متمادی موجب انفصال شمال و جنوب این خط آهن شده بود و اینک با احداث پروژه‌های مورد نیاز اهالی ضمن ایجاد پیوستگی شهری موجب توزیع عادلانه امکانات شهری در مناطق ١٧ و ١٨ تهران خواهد شد.

کد خبر 6088684

دیگر خبرها

  • آغاز عملیات پروژه بهسازی آسفالت بلوار شهید سلیمانی قم و انسداد مسیر
  • اجرای طرح هادی و پروژه‌های عمرانی در روستا‌های سروآباد
  • ضرورت همکاری نیروی انتظامی در توسعه بلوار شهید ابوالحسن خرمرودی
  • از تولید مسکن تا آخرین وضعیت ابر پروژه باغ راه حضرت فاطمه
  • مسیرهای دسترسی تقاطع محور فردوسی و بلوار پیامبر اعظم(ص) تکمیل می‌شود
  • پروژه های عمرانی منطقه 12 تهران
  • اتمام تعمیر اسکله تاریخی بلوار بندرانزلی
  • پل مدرس ترافیک شهر همدان را حل می کند؟
  • ️جابجایی درختان طرح تقاطع غیرهمسطح دفاع مقدس - نسیم شمال - اقبالیه
  • ترافیک مرکز کرج با بهره برداری از امتداد بلوار ماهان کاهش می یابد/ متمم موافقت نامه باغ ارتش بزودی در شورای شهر کرج مطرح می شود