Web Analytics Made Easy - Statcounter

بهزاد رسولیان روز یکشنبه  در گفتگو با خبرنگار ایرنا ، با اشاره به اینکه در ساعت ۲۰:۲۰ شب گذشته وقوع  حریق دو  واحد مسکونی  در خیابان آقا سید حسن (ع) به مرکز کنترل ۱۲۵ آتش نشانی و خدمات شهرداری آستانه اشرفیه اطلاع داده شد افزود: پس از اطلاع از وقوع این آتش سوزی شدید ، ماموران آتش نشانی این ایستگاه سریعا به محل حادثه اعزام شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: با توجه به حجم  آتش سوزی و به منظور جلوگیری از سرایت آتش به ۴ ساختمان مجاور ، ۱۵ مامور آتش نشان به همراه ۴ دستگاه خودروی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری به محل اعزام شدند.

وی یاداور شد: خوشبختانه با حضور به موقع و تلاش آتش نشانان ، این آتش سوزی مهار و از گسترش و سرایت حریق به ساختمان های مجاور و همچنین بروز هرگونه حادثه احتمالی دیگر جلوگیری شد.

رسولیان با اشاره به اینکه علت وقوع و میزان خسارت های ایجاد شده این حریق در دست بررسی قرار دارد افزود: متاسفانه در این حادثه یکی از پرسنل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری این شهر دچار آسیب شد.

به گفته وی در حادثه آتش سوزی شب گذشته در این شهر ، برخی شهروندان ضمن دخالت در انجام امور آتش نشانان نسبت به جابجایی تجهیزاتی چون لوله های نواری اقدام کرده اند .

وی اظهار داشت: از کلیه مردم انتظار می رود در مواقع بروز آتش سوزی ، از تجمع در محل حادثه و همچنین دخالت در امور تخصصی آتش نشانان جدا خودداری کنند.

رسولیان با بیان اینکه حدود ۲۰ نفر از آتش نشانان با برخورداری از امکاناتی چون سه دستگاه ماشین سنگین، یک ماشین نیمه سنگین، یک بالا بر و یک نیسان پیشرو  برای خدمات رسانی به مردم آماده اند یاداور شد: از کلیه مردم انتظار  می رود در صورت بروز هرگونه حادثه احتمالی ابتدا خونسردی خود را حفظ و با ماموران ایستگاه آتش نشانی تماس بگیرند ، ضمن آنکه به کلیه شهروندان توصیه می شود بیمه آتش سوزی منازل و اماکن خود را جدی بگیرند.

شهر آستانه اشرفیه با داشتن حدود ۴۰ هزار نفر جمعیت در شرق استان گیلان واقع شده است.

فرماندار آستانه اشرفیه  بر ضرورت  اجرای دقیق و مناسب طرح نشانی استاندارد مکانی ملی  GNAF در مناطق شهری و روستایی این شهرستان تاکید کرد.

حمید رضایی در جلسه کارگروه اجرای این طرح  با اشاره به اینکه اجرای این طرح از یکسال گذشته در این منطقه آغاز شده افزود: شناسایی مکان های فاقد کدپستی و همچنین کوچه ها و خیابان های فاقد نام از اهداف اجرای طرح GNAF است.

وی اظهار داشت: شهرداران و دهیاران این شهرستان موظفند پس از شناسایی چنین مناطقی ،  نسبت به نامگذاری و نصب تابلو در مکان های فاقد کدپستی و نام اقدام کنند.

وی در ادامه با بیان اینکه  کلیه مکان ها و ساختمان های موجود در مناطق شهری و روستایی این شهرستان بایستی دارای یک شناسنامه و کدپستی مناسب باشند افزود: اجرای طرح GNAF دسترسی به مکان ها ، خیابان ها و کوچه های مناطق روستایی و شهری را آسان تر خواهد کرد.

به گفته فرماندار آستانه اشرفیه ، شهرداری ها و دهیاران نقش موثری در استاندار سازی نشانی مکان ها و معابر شهری و روستایی دارند ، ضمن آنکه ضروری است در ایجاد معابر جدید دقت لازم را داشته و در صورت هرگونه تغییر نام  معابر و همچنین ایجاد معابر جدید هماهنگی لازم با اداره پست انجام شود.

رضایی همچنین با اشاره به اهمیت اجرای این طرح در شفافیت  صدور پروانه ها و جلوگیری از  تغییر کاربری های غیر مجاز در مناطق شهری و روستایی اظهار داشت: انتظار می رود بخشداران این منطقه نظارت لازم را بر فعالیت دهیاری های مناطق روستایی به منظور اجرای دقیق طرح GNAF داشته باشند .

در ادامه این جلسه  با حضور بخشداران بخش مرکزی آستانه اشرفیه و بندرکیاشهر ، شهردار آستانه اشرفیه و رییس اداره پست  ، اقدامات و برنامه های کارگروه GNAF در این شهرستان مورد بررسی قرار گرفت.

شهرستان آستانه اشرفیه در شرق استان گیلان با داشتن دو بخش مرکزی و بندرکیاشهر دارای ۱۰۵ روستا و حدود ۱۰۸ هزار نفر جمعیت است.

برچسب‌ها آتش نشانی آستانه اشرفیه گیلان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: آتش نشانی آستانه اشرفیه گیلان آتش نشانی آستانه اشرفیه گیلان اخبار کنکور شهری و روستایی آستانه اشرفیه آتش نشانان آتش نشانی آتش سوزی مکان ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۵۹۵۵۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آتش سوزی گسترده یک کارخانه بزرگ در جنوب تهران (+فیلم و عکس)

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران از آتش‌سوزی گسترده در شهرک صنعتی شمس‌آباد تهران خبر داد.

به گزارش فارس، جلال ملکی سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران اظهار کرد: در ساعت ۱۳:۵۷ ظهر امروز یک مورد آتش‌سوزی در شهرک صنعتی شمس‌آباد در اتوبان قم به سامانه ۱۲۵ اطلاع داده شد که با توجه به اینکه این محدوده در خارج از حوزه استحفاظی آتش‌نشانی تهران قرار داشت، همکاران از وقوع این آتش‌سوزی اطمینان حاصل کردند و یک ایستگاه کمکی به همراه خودروهای پشتیبانی از جمله تانکر آب به محل اعزام شد.

وی با بیان اینکه عوامل آتش‌نشانی شهرک صنعتی شمس‌آباد، شهرک‌های صنعتی مجاور و آتش‌نشانی باقرشهر محل حضور داشتند، گفت: آتش‌نشانان تهرانی نیز در محل حاضرشده و مشاهده کردند که حریق در یک کارخانه بزرگ ۲۰۰۰ متری مسقف تولید مبلمان پلیمری بسیار قابل اشتعال رخ داده و شعله‌های آتش حدود 70 درصد این فضا را دربرگرفته است و همین اندازه سقف‌ها تخریب و روی اجناس شعله‌ور ریخته بود.

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران بیان کرد: همچنین به گفته افراد حاضر در محل داخل این کارگاه مملو از ظروف رنگ و پارچه و تینر، مواد نفتی و غیره مورد استفاده در تولید مبل در حجم زیاد وجود داشت که همین موضوع نیز سبب گسترش سریع آتش و دود غلیط برخاسته از آن شده بود.

ملکی گفت: در مجاورت این محل یک کارگاه تولید مواد پتروشیمی قرار داشت که احتمال سرایت شعله‌های آتش به آن وجود داشت؛ در همین راستا نیز آتش‌نشانان از چند جهت وارد عمل شدند تا هم شعله‌های آتش را مهار کنند و هم از سرایت آن به اماکن دیگر جلوگیری کنند.

وی با بیان اینکه با اقدامات انجام شده در حال حاضر از گسترش آتش جلوگیری شده است، گفت: هم‌اکنون آتش تا حد زیادی تحت کنترل است اما آتش‌نشانان همچنان در حال اطفاء آن هستند و تا این مورد مورد مصدوم و تلافات جانی نداشته‌ایم اما چون سقف‌ها تخریب شده ورود به مرحله لکه‌گیری قدری زمان‌بر است و با احتیاط کامل این کار را آتش‌نشانان انجام می‌دهند.

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: آتش‌سوزی در دو انبار راه آهن آتش سوزی درشهرک صنعتی اراک/ 16 مصدوم

دیگر خبرها

  • آغاز کشت بادام زمینی در شهرستان آستانه اشرفیه
  • آتش‌سوزی در ساختمان اقامتی در خیابان ولیعصر
  • آتش‌سوزی در ساختمان اقامتی در خیابان ولی‌عصر(عج)
  • جزییات آتش‌سوزی گسترده یک کارگاه ۲۰۰۰ متری در جنوب تهران
  • آتش سوزی گسترده یک کارخانه بزرگ در جنوب تهران (+فیلم و عکس)
  • آتش‌سوزی گسترده یک کارگاه ۲۰۰۰ متری در جنوب تهران
  • تصاویر آتش‌سوزی گسترده یک کارگاه بزرگ در تهران |‌ ویدئو
  • آتش‌سوزی بزرگ در کارخانه مبل شهرک صنعتی شمس‌آباد
  • آتش‌سوزی گسترده در شهرک صنعتی شمس‌آباد
  • آتش‌سوزی گسترده در یک شهرک صنعتی در جنوب تهران