Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی استان ایلام از اختصاص ۲ هزار دوز واکسن آنفلوآنزا برای بیماران خاص در این استان خبر داد.

«محمد کریمیان» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در ایلام اظهار کرد: دانشگاه علوم پزشکی استان اطلاعات کاملبیماران خاص و صعب العلاج مثل بیماران پیوند اعضا، بیماران دیالیز،  بیماران ام اس، مادران پرخطر باردار و دارای بیماری زمینه ای را در سامانه دارد و سهمیه آنها از هفته گذشته به شهرستان محل سکونت آن ها  برای توزیع و تزریق ارسال شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی گفت: در هیچ کجای استان نام‌نویسی برای بیماران وجود ندارد و سامانه های دانشگاه هوشمند  است بنابراین از مردم عزیز خواهش داریم که از تردد غیر ضرور به مراکز درمانی و دانشگاه علوم پزشکی خودداری کنند.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایلام بیان کرد:  برای بیماران خاص نیز تقریباً حدود ۲هزار دوز سهمیه در نظر گرفته شده است که بر طبق لیست اسامی با آن ها تماس حاصل می شود.

 

کریمیان عنوان کرد: در خصوص مادران باردار نیز تقریباً بالغ بر ۲هزار دوز برای مادران پرخطر بر اساس سطح سلامت آنها که در سامانه‌های هوشمند ما سطح بندی دارند، تزریق می شود.

 

وی خاطرنشان کرد:  بخشی از سهمیه واکسن که دریافت شده جهت گروه های پرخطر تامین شده و در حال تزریق  است  و نظارت کافی بر این امر صورت می‌گیرد و به محض دریافت سهمیه‌های بعدی، به تدریج توزیع واکسن بین دیگر افراد آسیب پذیر صورت خواهد گرفت.

پایان پیام/676

منبع: شبستان

کلیدواژه: واکسن آنفولانزا شیوع آنفولانزا بیماری آنفولانزا دانشگاه علوم پزشکی بیماران خاص

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۵۹۵۹۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیش از ۶ هزار خدمت واکسیناسیون در مجتمع رسول دانشگاه علوم پزشکی ایران

به گزارش گروه سلامت خبرگزاری علم و فناوری آنا، ۶ تا ۱۳ اردیبهشت، هفته جهانی واکسیناسیون نام گذاری شده است و در این راستا مجتمع حضرت رسول اکرم (ص) نیز براساس آمار سال ۱۴۰۲ بیش از ۶ هزار خدمت واکسیناسیون ارائه کرده است.

خدمت واکسیناسیون از بدو تولد تا دوره سالمندی براساس پروتکل کشوری و به صورت رایگان انجام می‌شود.

واکسیناسیون روشی برای کنترل حذف و ریشه کنی بیماری‌های واگیردار است. واکسن با پیشگیری از ابتلا به عفونت‌ها و برخی سرطان‌ها و بیماری‌ها مانند فلج اطفال سطح کیفی زندگی را بهتر می‌کند. واکسیناسیون به نوعی آمادگی سیستم ایمنی بدن انسان را افزایش می‌دهد و نه تنها برای کودکان بلکه برای تمام سنین مورد نیاز است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • حمایت دانشگاه علوم پزشکی آبادان از دانشجویان آمریکا و مردم غزه
  • اختصاص ردیف بودجه‌ای به ۳۰ دانشگاه برتر
  • اختصاص ۱۰۰ میلیارد تومان برای ساخت خوابگاه‌ دانشجویی
  • ماده‌ای که ۴۰ درصد از پوسیدگی دندان پیشگیری می‌کند
  • مکمل‌های پروبیوتیک شدت صرع را در کودکان کاهش می‌دهد
  • ماده‌ای که ۴۰ درصد از پوسیدگی‌ دندان پیشگیری می‌کند
  • واکسن سرطان میزان بقا را دو برابر می‌کند
  • آزمایش واکسن سرطان پوست وارد فاز نهایی شد
  • بیش از ۶ هزار خدمت واکسیناسیون در مجتمع رسول دانشگاه علوم پزشکی ایران
  • افتتاح خوابگاه برای زوج‌های علوم پزشکی