Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-30@23:12:51 GMT

فعلا نیازی به خرید توافقی کشمش در قزوین وجود ندارد

تاریخ انتشار: ۲۰ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۵۹۶۱۰۴

فعلا نیازی به خرید توافقی کشمش در قزوین وجود ندارد

مدیر تعاون روستایی قزوین روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: پیش از این برای خرید توافقی کشمش از باغداران و تولیدکنندگان این محصول اعلام آمادگی کرده بودیم اما در حال حاضر این محصول با قیمتی مناسب و بالاتر از ۲۰ هزار تومان در حال عرضه است و فعلا نیازی به خرید نیست.

عباس آقاعلیخانی افزود: اگر قیمت این محصول به زیر ۲۰ هزار تومان کاهش یافت و همچنین نرخ کشمش آفتابی به زیر ۱۸ هزار تومان رسید آن زمان اقدام به خرید توافقی از باغداران و تولیدکنندگان می کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اظهار داشت: با توجه به راه اندازی صندوق کشمش از محل اعتبارات، ترجیح ما این است که این صندوق خود اقدام به خرید محصول باغداران بکند که البته در سال گذشته این اتفاق رقم خورد.

مدیر تعاون روستایی قزوین همچنین گفت: برای خرید توافقی زیتون نیز در سال جاری آمادگی داریم و شبکه تعاونی های روستایی برای این کار مشکلی ندارند.

وی یادآور شد: هرگاه به دلیل شرایط بازار، وضعیت عرضه و نرخ محصولات به زیان کشاورزان باشد تعاون روستایی با خرید توافقی محصولات و در راستای حمایت از تولید محصولات کشاورزی تلاش می کند تا از ایجاد خسارت به این قشر جلوگیری کند و قیمت محصولات را به نرخ واقعی و تمام شده خود نزدیک کند.

قزوین قطب تولید کشمش و زیتون کشور است به طوری که این استان رتبه دوم تولید انگور، رتبه اول تولید کشمش و همچنین رتبه دوم تا سوم تولید زیتون در ایران را داراست.

برچسب‌ها تعاون روستایی استان قزوین کشمش

منبع: ایرنا

کلیدواژه: تعاون روستایی استان قزوین کشمش تعاون روستایی استان قزوین کشمش اخبار کنکور تعاون روستایی خرید توافقی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۵۹۶۱۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زنجیره ارزش گردشگری درآمد پایدار همدان را تضمین‌ می‌کند

معاون هماهنگی امور اقتصادی وزیر کشور، گفت: زنجیره ارزش گردشگری درآمد پایدار همدان را تضمین‌ خواهد کرد. - اخبار استانها -

محسن کوشش تبار در گفت‌و‌گو‌ با خبرنگار تسنیم در همدان، در حاشیه برگزاری نمایشگاه اکسپو 2024 با اشاره به تعریف 62 محصول دارای زنجیره ارزش توسط وزارت کشور، اظهار‌ داشت: همدان دارای دو زنجیره ارزش کشمش و سفال است که در این زمینه اقدامات خوبی توسط این استان انجام شده است.

وی افزود: برای زنجیره ارزش افزوده کشمش هدف‌گذاری خوبی انجام گرفته که برای جمعیت بالغ بر 25 هزار نفر اشتغال ایجاد کرده و ما امیدواریم در مدت 4 سال آینده بتواند افزایش 3تا 4 برابری داشته باشد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی وزیر کشور با بیان اینکه کشمش جز محصولاتی است که در دنیا جذابیت بالایی دارد، بیان کرد: لازم است هم در اصلاح فرآیند تولید و هم در بهره‌وری محصول و بسته بندی آن برنامه ریزی دقیقی انجام شود که بی شک در جی. دی. پی استان همدان اثرگذار است.

سفال شناسنامه استان همدان است

کوشش تبار به سفال به عنوان دیگر زنجیره ارزش استان همدان اشاره کرد و افزود: سفال شناسنامه استان همدان است که همین محصول فرهنگی و هم یک محصول صادراتی به شمار می‌رود.

وی در پایان تاکید کرد: شایسته است تنوع‌یابی، آموزش، بازاریابی و حفظ شرایط فعلی و ارتقا جایگاه صادراتی سفال نیز در استان همدان برنامه‌ریزی و اقدامات جدی صورت گیرد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ۵ محصول زنجیره ارزش راهبردی استان کرمان در نمایشگاه تهران
  • آفریقا، هدف ویژه صادراتی روغن موتور ایران
  • محصولات سبز نفت سپاهان امسال وارد بازار می‌شوند
  • آفریقا، هدف ویژه صادراتی نفت سپاهان
  • زنجیره ارزش گردشگری درآمد پایدار همدان را تضمین‌ می‌کند
  • تن ماهی و رب گوجه چند درصد گران می‌شود؟
  • ۸۰۳ میلیون دلار محصولات شیلاتی از مازندران صادر شد
  • ۷۰ درصد پنبه کشور در گلستان تولید می شود
  • تجلیل از نخبگان جامعه کار و تولید استان قزوین 
  • شرکت‌های دانش‌بنیان صنایع معدنی گرد هم می‌آیند