Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمود عباس‌زاده مشکینی نماینده مردم مشکین‌شهر و عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با فارس، درباره طرح شفافیت که هم اکنون در مجلس یازدهم در حال بررسی است، اظهار داشت: شفافیت مسئولیت‌آور است وعنصر پاسخگویی را تقویت می‌کند ضمن اینکه اولین پله و مقدمه مبارزه با فساد و تبعیض محسوب می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

** شفافیت جیغ بنفش‌ خیلی‌ها را در می‌آورد

وی افزود:‌شفافیت باید از یک جایی در کشور شروع شود که مجلس یازدهم می‌تواند پیشقدم این موضوع شود هر چند که قطعا هزینه هم دارد و ممکن است جیغ بنفش خیلی‌ها دربیاید.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت:‌ مجلس باید پیشقدم شفافیت شده و آن را از خود آغاز کند هر چند که در هفته‌های اول فعالیت این دوره از مجلس نامه‌ای با امضای اکثریت نمایندگان تهیه شده و مطالبه شفافیت را مطرح کردیم و خواستار تقویت شفافیت در همه جنبه‌ها شدیم که این نشان دهنده بنای مجلس یازدهم بر شفافیت است.

عباس‌زاده‌مشکینی خاطرنشان کرد: شفافیت آراء تنها یک بخش از شفافیت است که باید به شفافیت مواضع، رفتار، مکاتبات، ‌مسائل مالی و تمامی تعاملات یک نماینده تسری پیدا کند.

** شفافیت رفتار نمایندگان از آرا مهم‌تر است

وی گفت:‌طرح شفافیت در مجلس باید تا انتها پیگیری شده و مصوب و تبدیل به قانون شود هر چند که طبق قانون آئین‌نامه داخلی مجلس کمیسیون آئین‌نامه متولی آن است و بر همین اساس این کمیسیون هم اکنون در حال رسیدگی به این موضوع است ولی نیازمند به برخی اصلاحات هم است.

نماینده مردم مشکین‌شهر در مجلس اضافه کرد:‌مصوبه نهایی کمیسیون آئین‌نامه داخلی مجلس درباره طرح شفافیت به زودی به صحن علنی ارجاع شده و به رای نمایندگان گذاشته می‌شود هر چند که طبق قانون نیازمند دو سوم آراء‌است.

عباس‌زاده‌مشکینی افزود: شخصا به صورت جدی پیگیر شفافیت رفتار نمایندگان در مجلس هستم و این رفتار را اعم از آراء ‌نمایندگان می‌دانم.

** مجلس یازدهم برای شفافیت حداکثری با هیچ کس تعارف ندارد

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس اظهار کرد: شفافیت هزینه‌های انتخاباتی و تبلیغاتی نمایندگان مجلس و شفافیت اموال و دارایی‌های او خانواده و اطرافیانش بسیار مهم است زیرا اموال و دارایی یک نماینده و اقوام وی ممکن است قبل و بعد از نمایندگی تغییر پیدا کند.

عباس‌زاده‌مشکینی گفت:‌ مجلس چون قوه قانونگذار و ناظر است بهتر است شفافیت را از خود شروع کرده و در زمینه شفافیت حداکثری پیشقدم باشد و بر همین اساس نباید با کسی تعارف داشته باشیم.

وی افزود: کشور در شرایطی است که اولویت‌های جدی و ویژه‌ای در حوزه اقتصاد و مقابله با تحریم‌ها و حل مشکلات معیشتی مردم دارد. 

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تصریح کرد:‌ مجلس یازدهم بیش‌فعال است و حدود 700 طرح توسط نمایندگان تهیه شده و در نوبت رسیدگی قرار داشته و به زودی خیلی از آنها اعلام وصول خواهد شد.

منبع: الف

کلیدواژه: عضو کمیسیون امنیت ملی عباس زاده مشکینی مجلس یازدهم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۵۹۶۶۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جدول منابع و مصارف حوزه انرژی در بودجه ۱۴۰۳ مصوب شد

نمایندگان مجلس شورای اسلامی جدول منابع و مصارف حوزه انرژی در بودجه ۱۴۰۳ را مصوب کردند.

به گزارش خبرنگار شانا، نمایندگان در نشست علنی امروز (سه‌شنبه، ۱۱ اردیبهشت‌ماه) مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی بخش دوم بودجه سال ۱۴۰۳ با کلیات گزارش کمیسیون تلفیق درباره جدول ۲۲ و جداول الحاقی در خصوص منابع و مصارف حوزه انرژی موافقت کردند.

هادی بیگی‌نژاد در تشریح این جدول گفت: این جدول در بودجه پارسال هم وجود داشت و بر اساس آن دولت مکلف شد همه جزئیات مربوط به فرآورده‌های نفتی و گازی را در این جدول بیان کند، همچنین ذی‌نفعان این موضوع از جمله دولت، صندوق توسعه ملی و... را درج و جدول مصارف کلان این حوزه را نیز در پیوست لحاظ کنند.

عضو کمیسیون انرژی مجلس با بیان اینکه تمام درآمدهای نفتی و زنجیره آن و مصارف این حوزه با این جدول مشخص می‌شود، افزود: در جداول الحاقی نیز آنچه در احکام درباره حساب سرمایه‌گذاری، حساب بهینه‌سازی و... آمده در جدولی درج شده است.

حمیدرضا حاجی‌بابایی، رئیس کمیسیون تلفیق بودجه ۱۴۰۳ نیز درباره این جدول گفت: در این جدول فعل و انفعال هایی که در حوزه نفت رخ می‌دهد، مشخص می‌شود. در واقع این جدول، جدول شفافیت بوده و نورافکنی به داخل تاریکخانه‌هاست، البته منظورمان این نیست که خلافی هست، اما همه اعداد فروش نفت در این جدول شفاف می‌شود.

دیگر خبرها

  • شاهکار المپیاکوس در ویلا پارک و برد دراماتیک بنفش‌ها در لحظات پایانی
  • رئیس کمیسیون حقوقی مجلس: بعید است بررسی قانون مهریه به مجلس یازدهم برسد
  • مردم تقسیم‌بندی‌های سیاسی مجلس را مشخص می‌کنند
  • مجلس آینده نقاط قوت مجلس یازدهم را تقویت کند
  • «شفافیت» یکی از مهمترین موضوعات مورد نیاز در مجلس آینده است
  • جدول منابع و مصارف حوزه انرژی در بودجه ۱۴۰۳ مصوب شد
  • مجلس با وجود مخالفت دولت با الحاق جدولی به بودجه ۱۴۰۳ موافقت کرد
  • مصوبه‌ای برای شفافیت درآمدهای نفتی و مصارف این حوزه
  • تصویب جدول مرتبط با اختصاص بودجه به طرح‌ها و پروژه‌های مختلف در مجلس
  • اصل ۷۵، اصل ۶۴ قانون اساسی را به زمین زد