Web Analytics Made Easy - Statcounter

دبیر قرارگاه احمدی روشن استان فارس گفت: سومین رویداد استانی تربیت کنشگران دانشجویی استان فارس به همت قرارگاه شهید احمدی روشن از ۳۰ مهرماه به صورت مجازی برگزار می‌شود.

علی گرامی دوست، دبیر قرارگاه احمدی روشن استان فارس در گفتگو با خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، گفت: سومین رویداد استانی تربیت کنشگران دانشجویی فارس به همت قرارگاه شهید احمدی روشن بسیج دانشجویی استان از ۳۰ مهرماه تا ۲ آبان ماه در به صورت مجازی برگزار خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گرامی دوست مطرح کرد: این دوره آموزشی ویژه فعالان دانشجویی دانشگاه‌های استان فارس است که قرار است در پنج محور (عدالت شهری) - (نظام سلامت و جمعیت) - (اشتغال و تولید) - (کشاورزی، آب، محیط زیست) برگزار شود.
دبیر قرارگاه احمدی روشن استان فارس خاطرنشان کرد: یکی از اهداف برگزاری دوره تربیت کنشگران گفتمان سازی و مطالبه گری توسط دانشجویان است. در کنار بحث محتوایی و آموزشی نیز مسئله‌یابی و کسب مهارت دانشجویان در گفتمان سازی و مطالبه‌گری از اهداف دیگر دوره است که برای کسب این مهارت‌ها، فعالیت‌های گروهی تعریف شود و دانشجویان نمونه‌ای کوچک از مسئله یابی، گفتمان سازی و مطالبه گری تخصصی را در دوره تجربه می‌کنند. از دیگر اهداف این دوره روش‌های مطالبه گری با رویکرد مسئله محوری-مهارت کار تیمی در هسته‌های مطالبه گری-رسانه و اثر گذاری اجتماعی است.
وی گفت: برای انتخاب افراد ثبت نام کننده در دوره ملاک‌ها و معیار‌هایی مانند دغدغه‌مند و فعال بودن مدنظر است و اینکه افراد با چه انگیزه‌ای وارد دوره می‌شوند و چه انتظاری از شرکت در دوره دارند نیز مهم است. دانشجویان باید به دنبال ایجاد راهکار برای خروج کشور از چالش‌ها و مشکلات باشند. ممکن است بسیاری از دانشجویان از مسائل و چالش‌های اساسی کشور آگاهی لازم را نداشته باشند، اما به دنبال حل مسائل کشور هستند که این برای ما بسیار ارزشمند است.
گرامی دوست اظهار کرد: مهمترین و موثرترین نوع کنشگری، آن است که مسئله محور باشد. مسئله محوری یعنی روی موضوع تمرکز کرده و پیگیر حل ریشه‌ای مشکلات شویم. دغدغه‌ی ترویج این نگاه، ما را بر آن داشت تا سومین رویداد استانی کنشگران را برگزار کنیم. دانشجویان با شرکت در این رویداد، در یک فضای رقابتی با اصول و مبانی کنشگری مسئله محور آشنا می‌شوند. وجه تمایز این دوره با سایر دوره‌های آموزشی، فعالیت محور بودن است. به طوری که بخش زیادی از آموزش‌های مورد نظر در خلال فعالیت‌های گروهی به شرکت کنندگان منتقل می‌شود.
دبیر قرارگاه احمدی روشن استان فارس بیان کرد: دانشجویان دانشگاه‌های استان در صورت تمایل می‌توانند با مراجه به نشانی اینترنتی http://form.shirazdev.ir/view.php?id=۲۹۵۲۵۱ ثبت نام کنند. هم چنین برای کسب اطلاعات بیشتر به شماره ۰۹۱۷۶۱۹۵۴۲۰ (برادران) -۰۹۱۷۶۷۰۲۹۰۲ (خواهران) پیامک بزنند.   وی افزود: قرارگاه شهید احمدی روشن استان فارس، این رویداد را نقطه شروعی برای کنشِ مسئله محور جریان دانشجویی استان می‌داند، چون در فضای کرونا کار تعطیل نشده و صرفا جنس و غالب‌های اجرای کار عوض شده و این دوره در راستای تقویت بنیه تشکیلاتی و همچنین حفظ انسجام دانشجویان در حوزه‌ی مطالبه گری است؛ لذا پس از پایان رویداد با تمام توان از گروه‌های برتر و فعال، در جهت حرکت در مسیر کنشگری مسئله محورحمایت خواهد کرد.  

گرامی دوست در خاتمه به اشاره به سخنان مقام معظم رهبری تاکید کرد: تصمیم‌گیری را بگذاریم کسی انجام بدهد که بتوان از او سوال کرد و او مسئول و پاسخگو باشد اما دانشجو می‌تواند با فکر، زبان، گفتار و عمل خود تصمیم سازی کند؛ دنبال این باشیم که محیط دانشجویی تصمیم‌سازی کند.

 

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: بسیج دانشجویی قرارگاه احمدی روشن آموزش مجازی سومین رویداد مطالبه گری گرامی دوست مسئله محور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۵۹۶۷۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توزیع سومین محموله کمک رسانی قرارگاه قدس نیروی زمینی سپاه بین سیل زدگان جنوب سیستان و بلوچستان

سومین محموله کمک رسانی قرارگاه قدس نیروی زمینی سپاه بین سیل زدگان جنوب استان سیستان و بلوچستان توزیع شد.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، سرتیپ پاسدار سید حسن مرتضوی فرمانده قرارگاه منطقه‌ای قدس جنوب شرق نیروی زمینی سپاه با اعلام این خبر گفت: قرارگاه قدس نیروی زمینی سپاه از ابتدای حادثه سیل اخیر در منطقه سیستان و بلوچستان اقدامات و خدمات موثری را به مردم این منطقه ارایه نموده و در ادامه این خدمات جریانی جهادی امروز محموله‌ای بزرگ شامل آرد، موادغذایی از قبیل برنج، روغن، انواع کنسروجات، ماکارانی، آب معدنی، رب و همچنین البسه ورزشی برای کودکان و نیز لوازم التحریر مدرسه بین مردم مناطق سیل زده در حال توزیع می‌باشد.


فرمانده قرارگاه قدس نیروی زمینی سپاه در ادامه با بیان اینکه تاکنون کمک‌های نیروی زمینی سپاه مبالغی بالغ بر ۵ میلیارد تومان بوده که در مناطق سیل زده جنوب استان توزیع شده است.


فرمانده قرارگاه منطقه‌ای قدس نیروی زمینی سپاه اضافه کرد: نیرو‌های امدادی این قرارگاه به صورت مداوم و شبانه روزی در مناطق سیل زده حضور دارند و به انجام ماموریت‌های امداد و نجات می‌پردازند.


سرتیپ پاسدار مرتضوی تأکید کرد این کمک‌ها تا زمانی که نیاز مردم منطقه باشد، در کنار سایر خدمات جهادی و امدادرسانی سپاه ادامه خواهد یافت.
وی ادامه داد: قرارگاه قدس نیروی زمینی سپاه از آغاز سیل در استان سیستان و بلوچستان همواره در کنار مردم این خطه بوده و به کمک‌های خود ادامه می‌دهد.

دیگر خبرها

  • سومین دوره جایزه ملی تعالی گردشگری برگزار می‌شود
  • هم اندیشی مسئله حجاب؛ حکمرانی نرم و سخت برگزار می شود
  • ‌دومین رویداد جایزه جوانی جمعیت در فارس برگزار می‌شود
  • رویداد جامعه پرداز با هدف هم افزایی کنشگران حوزه زن، خانواده و فرزندآوری
  • ‌رویداد تخصصی بازساختی ـ پزشکی آینده در شیراز برگزار می‌شود
  • نماینده آیت الله العظمی سیستانی خواستار تربیت شخصیت قرآنی دانش آموزان و دانشجویان شد
  • سبک زندگی اسلامی-ایرانی اولین مسئله‌ در برش استانی نقشه مهندسی کشور است
  • توزیع سومین محموله کمک رسانی سپاه بین سیل زدگان جنوب سیستان و بلوچستان
  • توزیع سومین محموله کمک رسانی قرارگاه قدس نیروی زمینی سپاه بین سیل زدگان جنوب سیستان و بلوچستان
  • دوره آموزشی «حسنه ماندگار» برای ۱۵۰ نفر خادمیار مرکزی برگزار شد