Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-26@13:38:08 GMT

سفری نوید بخش برای نیازمندان

تاریخ انتشار: ۲۰ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۵۹۶۸۱۷

سفری نوید بخش برای نیازمندان

به گزارش ایرنا، رییس کمیته امداد امام خمینی(ره) روزهای چهارشنبه و پنجشنبه هفته گذشته مهمان مردم کردستان بود، بختیاری در سفر ۲ روزه خود علاوه بر حضور در سنندج و دیدار با مسوولان ارشد استان و شرکت در برخی جلسات و افتتاح یک طرح، به شهرستان‌های سروآباد، بیجار و کامیاران نیز هر چند کوتاه اما نوید بخش سفر کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بختیاری روز اول حضور در استان کردستان با نماینده ولی فقیه در استان و استاندار کردستان دیدار و در نشست ستاد افتصاد مقاومتی استان شرکت کرد، او در این دیدارها از ایجاد ۲۰۰ هزار شغل برای مددجویان زیر پوشش این نهاد در کشور خبر داد و گفت: براساس برنامه ابلاغی ماده ۸۳ برنامه ششم باید کمیته امداد طی پنج سال ۳۵۰ هزار سغل در کشور ایجاد کند که تاکنون که سال چهارم برنامه است ۵۰۰ هزار شغل ایجاد کرده است.

رییس کمیته امداد امام خمینی(ره) کشور یادآور شد: امسال ۶ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان تسهیلات برای اشتغال مددجویان تحت پوشش این نهاد اختصاص یافته که بخشی از آن برای ایجاد نیروگاه‌های خورشیدی کوچک مقیاس برای ایجاد درآمد پایدار خانوارهای تحت پوشش هزینه خواهد شد.


بهره‌برداری از سالن همایش سردار شهید سلیمانی

بختیاری همچنین در این سفر از سالن همایش ۴۰۰ نفری سردار شهید قاسم سلیمانی در اردوگاه علی بن ابیطالب (ع) سنندج بهره‌برداری کرد و در این آیین اظهار داشت: در حال حاضر ۸۰ هزار دانش‌آموز و دانشجو در کشور زیرپوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) قرار دارند که ۶ هزار نفر از آنان نخبه علمی هستند.

رییس کمیته امداد امام خمینی(ره) سهم مددجویان کردستان از پرداخت تسهیلات را ۱۶۳ میلیارد تومان با پنج هزار و ۱۰۰ نفر اعلام کرد و گفت: در بحث مسکن محرومان نیز تفاهم نامه احداث سه هزار واحد مسکونی با سازمان برنامه و بودجه و بنیاد مسکن در استان بسته شده که اولویت با مددجویان بهزیستی و کمیته امداد است.

وی با بیان اینکه ساخت این مسکن‌ها ۵۰ درصد پیشرفت دارد، اضافه کرد: قرارداد ساخت یک هزار واحد مسکونی نیز با استانداری کردستان منعقد شده که پروانه احداث ۲۰۰ واحد آن صادر شده است.

حضور در منزل مددجویان

و اما نکته قابل تامل این سفر، حضور بختیاری در منزل تعدادی مددجویان زیرپوشش این نهاد در شهرهای سنندج، سروآباد، بیجار و کامیاران و آشنایی با مشکلات زندگیشان از نزدیک بود.

رییس کمیته امداد امام خمینی(ره) در این بازدیدها به دردل‌های خانواده‌ها گوش داد و با قول‌های مساعدی که برای رفع مشکلاتشان ‌داد، نور امید را در دل آنان روشن کرد.

بختیاری در این سفر در منزل مددجویانی حضور پیدا کرد که به معنای واقعی نیازمند کمک بودند، پیرزن و پیرمردی که علاوه بر خرج خود که به سختی از عهده آن بر می‌آمدند باید خرج زن و بچه دو پسرشان که یکی از آنان فوت شده و دیگری قطع نخاع بود را نیز بدهند و در منزلی اجاره‌ای و کوچک ساکن هستند.

مادر و دختری که در حاشیه یکی از شهرهای استان در منزلی کهنه، ناامن و اجاره‌ای ساکن بوده و به سختی امور زندگیشان را می‌گذرانند، پیرزنی که چندین سال است تحت پوشش این نهاد بوده هم اکنون آلزایمر گرفته و با دخترش در منزلی که قابلیت سکونت ندارد، روزگار می‌گذراند.

زن جوانی که براثر تصادف همسرش را از دست داده و دارای ۲ فرزند کلاس اول و سوم ابتدایی است و در خانه‌ای کوچک ساکن است که علاوه بر محل زندگی تبدیل به محل کارش نیز شده و با فرشبافی و خیاطی چرخ زندگی را هم می‌چرخاند.

تامین مسکن و سرپناهی امن برای این خانواده‌ها و همچنین تهیه لوازم اساسی مورد نیازشان و کمک هزینه تحصیلی فرزندان آنان از نتایج این بازدیدها بود که به دستور بختیاری قرار است در کمترین زمان ممکن به سرانجام برسد.


تحقق رویای خانه دار شدن ۷۴ خانواده

در این سفر ۷۴ خانواده زیرپوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) به آرزوی دیرینه خود رسدیه و کلید خانه‌هایشان را از بختیاری تحویل گرفتند.

از این تعداد واحد مسکن مددجویی ۱۹ واحد شهری و ۵۵ واحد روستایی بود با اعتباری بالغ بر هفت میلیارد و ۹۵۰ میلیون تومان در سطح استان کردستان افتتاح و مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

افتتاح پنج طرح اشتغال پنل خورشیدی برای مددجویان زیرپوشش این نهاد از دیگر برنامه‌های سفر بختیاری به کردستان بود.

برچسب‌ها مستمری مددجویان کردستان کمیته امداد امام خمینی محرومیت مسکن

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مستمری مددجویان کردستان کمیته امداد امام خمینی محرومیت مسکن مستمری مددجویان کردستان کمیته امداد امام خمینی محرومیت مسکن اخبار کنکور رییس کمیته امداد امام خمینی ره پوشش این نهاد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۵۹۶۸۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کمیته امداد، نهاد پیشران در حوزه اشتغال کشور است

معاون نظارت و حسابرسی دفتر مقام معظم رهبری با اشاره به اقدام کمیته امداد در توانمندسازی مددجویان، گفت: کمیته امداد نهاد پیشران در حوزه اشتغال در کشور است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهد، محمدجواد ایروانی، شب گذشته در مراسم افتتاح زائرسرای شماره 2 کرامت ویژه مددجویان کمیته امداد در مشهد، گفت: کمیته امدادامام خمینی ره بدون شک یکی از بزرگترین نهادهای خیریه‌ مردمی در جهان است و وسعت و گستردگی خدمات، آن را از همه نهادهای دیگر متمایز می‌کند.

وی افزود: کمیته امداد نشان‌دهنده نیات خیر و ظرفیت‌های دولتی است که در جهت توانمندسازی محرومان بسیج شده است.

ایروانی با اشاره به اقدامات کمیته امداد در توانمندسازی مددجویان، تاکید کرد: این روش‌ها و سازو کارها بسیار ارزشمند و باید الگوگیری شود.

معاون نظارت و حسابرسی دفتر مقام معظم رهبری با بیان اینکه گسترش عدالت، ذات جمهوری اسلامی است، افزود: ایجاد صندوق امداد ولایت با یک طهارت مالی بالا، تاسیس صندوق ضمانت اشتغال، جذب گروه‌های جهادی برای خدمت به محرومان و ایجاد راهبران شغلی از دستاوردهای بزرگ کمیته امداد است.

وی تصریح کرد: کمیته امداد نزد مردم سرمایه اجتماعی بالایی دارد و یکی از نهادهای پیشران در اشتغال کشور، ایجاد کسب و کارهای کوچک و عرضه محصولات تولیدی و زنجیره‌سازی کسب و کارهای آنهاست.

ایروانی خاطر نشان کرد : امیدواریم با فراهم کردن زمینه اشتغال، چرخه فقر را در کشور بشکنیم و با کمک مردم، دولت و سایر نهادها، خدمات بیشتری به این جامعه صورت گیرد.

انتهای پیام/282

دیگر خبرها

  • توانمندسازی مددجویان راهبرد اصلی کمیته امداد است
  • کمیته امداد، نهاد پیشران در حوزه اشتغال کشور است
  • دومین زائرسرای ویژه محرومان کمیته امداد در مشهد بهره برداری شد
  • افتتاح زائرسرای ویژه مددجویان کمیته امداد در مشهد
  • توانمندسازی مددجویان هدف اصلی کمیته امداد است
  • ارائه خدمات حقوقی به بیش از هزار مددجوی زنجانی
  • خودکفایی ۴ هزار و ۵۹۸ مددجوی استان همدان
  • اخلاص امام راحل(ره) بزرگ‌ترین پشتوانه کمیته امداد است
  • پرداخت ۱۳۳ میلیارد تومان تسهیلات قرض الحسنه به نیازمندان کردستانی 
  • پرداخت 133 میلیارد تومان تسهیلات قرض الحسنه به نیازمندان کردستانی