Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-06@23:18:30 GMT

آزادسازی 20 هزار متر مربع از اراضی کشاورزی مرند

تاریخ انتشار: ۲۰ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۵۹۷۰۶۹

آزادسازی 20 هزار متر مربع از اراضی کشاورزی مرند

ایسنا/آذربایجان شرقی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ویژه مرند از برخورد قاطع قضائی با عاملان تغییر کاربری اراضی زراعی و باغی و تفکیک  اراضی کشاورزی در حوزه شهرستان خبر داد و گفت: 20 هزار مترمربع (دو هکتار) از اراضی کشاورزی آزادسازی شد.

علی صیادی از اجرای 15 فقره دیگر از احکام قلع و قمع و تخریب ساخت وساز غیرمجاز در زمین‌های روستاهای ملایوسف، پیام، سیوان و شوردرق شهرستان مرند خبر داد و افزود: در راستای قانون حفظ کاربری و جلوگیری از تغییر غیرمجاز کاربری زمین‌های کشاورزی، پس از دستور قضایی، با حضور نیروی انتظامی و نماینده دستگاه قضایی کارشناسان اداره امور اراضی، 15مورد از ساخت و سازهای غیرمجاز تخریب و 20 هزار مترمربع (دو هکتار) از اراضی کشاورزی آزادسازی شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی، تغییر کاربری غیرقانونی را از جمله مشکلات اراضی زراعی و باغی در منطقه مرند دانست و گفت: این موضوع تبدیل به یک معضل جدی و موجب خارج شدن اراضی زراعی و باغی منطقه از چرخه تولید و ایجاد خسارت‌های زیاد شده است. هرگونه تغییر کاربری آفت کشاورزی بوده و اولویت اول ما حفظ زمین است، چراکه اگر زمین نداشته باشیم محصولی نخواهیم داشت.

وی افزود: علی‌رغم شیوع بیماری کرونا در کشور و سایر محدودیت‌های موجود، همکاران و پرسنل اداره امور اراضی این مدیریت با تلاش و کوشش جهادی حافظ اراضی کشاورزی شهرستان هستند و به شدت با متخلفان برخورد کرده و در این مسیر با هیچ کس شوخی ندارند.

صیادی با اشاره به ساخت وسازهای غیرمجاز در اراضی کشاورزی شهرستان، هشدار داد: با متخلفان بدون هیچ اغماض و مماشاتی و در چارچوب قانون برخورد می‌کنیم؛ همچنین ضمن معرفی به مراجع قضائی و صدور حکم مجازات توسط محاکم به اخذ جریمه نقدی و قلع و قمع بنا محکوم خواهند شد.

وی ادامه داد: متخلفان گمان نکنند مصون هستند، بلکه اداره امور اراضی در یک برنامه زمان بندی شده همه ساخت و سازها غیر مجاز را در هر مرحله از احداث، تخریب خواهد کرد.

به نقل از روابط عمومی سازمان جهادکشاورزی استان، وی در پایان گفت: هرگونه ساخت وساز در اراضی زراعی وباغی بدون اخذ مجوز از جهاد کشاورزی تخلف محسوب می‌شود، لذا روستائیان و همشهریان در صورت مشاهده ساخت و سازهای غیرمجاز در اراضی کشاورزی، مراتب را از طریق سامانه تلفنی 131 به مدیریت امور اراضی اطلاع دهند تا در اسرع وقت رسیدگی شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی قلع و قمع آذربايجان شرقي اراضي كشاورزي ساخت و ساز غیرمجاز اراضی کشاورزی اراضی زراعی امور اراضی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۵۹۷۰۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲۷ فقره تغییر کاربری غیرمجاز در مزارع آمل تخریب شد

به گزارش خبرگزاری مهر، عباس پوریانی تصریح کرد: به دنبال صدور دستور دادستان حوزه قضائی شهرستان آمل، اکیپ اجرای احکام قضائی با همراهی عوامل نیروی انتظامی ضمن حضور در روستاهای قادی‌محله و بختیارکتی وشهنه کلاً اقدام به تخریب مستحدثات غیرمجاز کردند.

رئیس کل دادگستری مازندران افزود: با کسب دستور قضائی، اقدام به تخریب ۱ مورد بنا در قالب ماده ۳، ۵ مورد بنای نیمه‌کاره و۲۱ مورد تفکیک و دیوارکشی در قالب تبصره ۲ ماده ۱۰ کرده و حدود ۲۱ هزار و۳۰۰ مترمربع از این اراضی به چرخه تولید بازگشت.

رئیس کل دادگستری مازندران ادامه داد: براساس قانون، تغییرکاربری و تبدیل اراضی زراعی و باغی به مسکونی بدون مجوزهای قانونی ممنوع است اراضی کشاورزی و باغی باید در چرخه تولید باشند و دستگاه قضائی با تمام قدرت و توان با ساخت و سازغیرمجاز وتغییرکاربری اراضی کشاورزی برخورد می‌کند.

کد خبر 6098339

دیگر خبرها

  • صدوراخطار توقف عملیات برای ۱۰ مورد ساخت و ساز غیر مجاز در تنگستان
  • ۲۷ فقره تغییر کاربری غیرمجاز در مزارع آمل تخریب شد
  • آزادسازی سه هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان تبریز
  • ۱۷۵هکتار اراضی کشاورزی چهارباغ آزاد سازی شد
  • تخریب ۵۳ بنای غیرمجاز در استان قزوین
  • رفع تصرف بیش از ۲ هزار هکتار اراضی ملی و منابع طبیعی در آذربایجان‌غربی
  • قلع و قمع ۱۲ فقره تغییر کاربری غیرمجاز در آمل
  • برای جلوگیری به موقع از تغییر کاربری نیاز به کمک مردم داریم + ویدئو
  • رفع تصرف بیش از ۲۱۰۰ هکتار اراضی در استان آذربایجان غربی
  • قلع و قمع 12 فقره تغییر کاربری غیرمجاز در آمل