Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-29@00:38:20 GMT

انواع سمعک ویدکس در کلینیک شنوایی سمعک ساعی

تاریخ انتشار: ۲۰ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۵۹۷۱۴۶

انواع سمعک ویدکس در کلینیک شنوایی سمعک ساعی

سمعک ویدکس

ویدکس ششمین تولید‌کننده بزرگ سمعک با طیف گسترده‌ای از دستگاه‌های تقویت شنوایی در دنیا است. این کمپانی در سال 1956 توسط خانواده‌های وسترمن (Westermann) و توفهلم (Tøpholm) در دانمارک تأسیس شد. و ‌اکنون آن‌ها مالک و اداره‌کننده این کمپانی هستند.

درآمد سالانه این شرکت تولیدکننده سمعک در پایان سال 2017 حدود 650 میلیون دلار تخمین زده شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

برند کاسلجی (Coselgi) نیز متعلق به ویدکس است.

سمعک‌های ویدکس به علت کیفیت صدای‌شان در صنعت سمعک شناخته شده‌اند. این کمپانی نوآور در سال 1995 اولین سمعک 100% دیجیتال را تولید کرد. و اکنون، حدود 4000 متخصص در بیش از 100 کشور جهان با ویدکس همکاری دارند.

همچنین آن‌ها با تولید سمعک‌های گروه Senso خیلی شناخته شدند، این سمعک اولین سمعک کاملا دیجیتال داخل گوشی در دنیا است.

در سال 2018، ویدکس (مالک برندهای ویدکس و کاسلجی) و سیوانتوس (مالک برندهای سیگنیا، رکستون، اِی‌اِم و ادیوسرویس) با هم توافق کردند که سومین تولیدکننده بزرگ تجهیزات شنوایی به نام WS Audiology را تاسیس کنند. از اول مارس سال 2019، شرکت WS Audiology به‌طور رسمی شروع به کار کرد. این شرکت جدید در صنعت سمعک، از ادغام کمپانی سیوانتوس (سنگاپور) با ویدکس (دانمارک) تشکیل شده است.

جدیدترین سمعک ویدکس Moment نام دارد. کمپانی ویدکس اظهار می‌کند که در این سمعک از که فن‌آوری جدید  Puresoundاستفاده شده است. با این فن‌آوری صدای سمعک برای کاربر بسیار طبیعی یا نزدیک به شنوایی طبیعی است.

سمعک جدید ویدکس صدا را خیلی سریع  پردازش می‌کند، بنابراین صدای مصنوعی مرتبط با سمعک از بین می‌رود. با استفاده از فن‌آوری ZeroDelay، سمعک Moment الگوی صدا را در زندگی واقعی تغییر می‌دهد.

کوچکترین سمعک قابل‌شارژ لیتیوم-یون RIC

سمعک Moment مانند سایر محصولات ویدکس از نظر سطح تکنولوژی و شکل ظاهری مدل‌های مختلفی دارد.

این سمعک از نظر سطح تکنولوژی به چهار سطح تقسیم‌بندی می‌شود: 440 (High end) 330 (Mid) 220 (Value) 110 (Basic) از نظر شکل ظاهری سمعک Moment، به‌طور کلی در دو مدل داخل گوش و پشت گوش عرضه شده است: مدل‌های داخل گوش: نامرئی (CIC)، داخل مجرا (ITC) و داخل گوشی (ITE) مدل‌های پشت گوش: RIC 10، RIC 312 D و mRIC R D.

در مدل‌های نامرئی (CIC) و RIC 10 از باتری سمعک سایز 10 و در مدل‌های داخل مجرا (ITC)، داخل گوشی (ITE) و RIC 312 D از باتری سمعک سایز 312 استفاده می‌شود.

مدل mRIC R D کوچکترین سمعک پشت گوشی قابل‌شارژ با باتری لیتیوم-یون است. با استفاده از این مدل می‎توانید با خیال راحت انرژی موردنیاز سمعک‌های خود را با شارژ کردن سمعک تامین کنید و دیگر نیازی به تعویض باتری نخواهید داشت.

تجویز سمعک ویدکس

سمعک‌ها در همه کشورها وسایل پزشکی در نظر گرفته می‌شوند. بنابراین خرید سمعک با خرید سایر وسایل الکترونیک از قبیل گوشی موبایل، لپ‌تاپ و تلویزیون تفاوت دارد.

برخلاف سایر وسایل الکترونیکی مانند تلویزیون و گوشی موبایل سمعک‌ها وسایل پزشکی هستند و باید توسط فردی که در این زمینه دانش و تخصص دارد تجویز شوند.

تنها فردی که صلاحیت‌های لازم برای تجویز سمعک را دارد، شنوایی‌شناس است. چنانچه سمعک توسط شنوایی‌شناس تجویز نشود، سمعک تجویز شده کارایی مناسب را نخواهد داشت و حتی ممکن است به باقیمانده شنوایی شما آسیب برساند.

برای خرید سمعک ویدکس می‌توانید به کلینیک‌های شنوایی و سمعک شهر خود مراجعه کنید. به‌طور کلی تجویز سمعک معمولا در چهار مرحله انجام می‌شود:

شنوایی‌سنجی: در این مرحله، ابتدا گوش شما توسط شنوایی‌شناس معاینه و شنوایی‌سنجی می‌شود. نتیجه تست شنوایی‌سنجی نوع و میزان کم ‌شنوایی شما را نشان می‌دهد. مشاوره: بعد از تست شنوایی‌سنجی شنوایی‌شناس درباره علت، نوع و میزان کم‌ شنوایی به شما توضیحات لازم را می‌دهد.سپسشما و شنوایی‌شناس درباره سبک زندگی و نیازهای شنیداری روزمره‌تان صحبت می‌کنید.

برای تجویز سمعک مواردی مانند شغل شما، میزان ارتباط شما با دیگران، از چه فعالیت‌هایی شما لذت می‌برید، از نظر ظاهری چه نوع سمعکی را ترجیح می‌دهید و سایر موارد باید در نظر گرفته شود.

قالب‌گیری: هنگامی که سمعک از نظر ظاهری و سطح تکنولوژی انتخاب شد، به علت این‌که گوش هر فرد مانند اثر انگشت با فرد دیگری تفاوت دارد، ابتدا قالب‌گیری انجام می‌شود تا سمعک بهترین عملکرد را داشته باشد و راحت روی گوش بیمار قرار بگیرد.

قالب‌گیری یکی از مهم‌ترین مراحل تجویز سمعک است، چنانچه قالب‌گیری به‌درستی انجام نشود، سمعک تجویز شده عملکرد مطلوبی نخواهد داشت.

تنظیم: بعد از آماده شدن قالب، سمعک متناسب با نیازهای شنیداری شما تنظیم و برنامه‌ریزی می‌شود. در آخر شنوایی‌شناس طرز استفاده کردن و شرایط نگهداری از سمعک را برای شما توضیح می‌دهد و به سوالات شما پاسخ می‌دهد. بنابراین شما می‌توانید به‌راحتی از آن استفاده و نگهداری کنید. سمعک ساعی

همانطور که ذکر شد، شما می‌توانید سمعک ویدکس را از کلینیک‌های شنوایی و سمعک تهیه کنید. در تهران یکی از مراکز تجویز سمعک ویدکس، سمعک ساعی است.

کم شنوایی هر فردی با توجه به نوع و میزان کم شنوایی و این‌که کدام قسمت از سیستم شنوایی آسیب‌دیده، ممکن است با فرد دیگری کاملا متفاوت باشد. به عبارت دیگر، «کم شنوایی» مثل «اثر انگشت» منحصر به‌فرد است، بنابراین هر فردی راه‌حل مخصوص به خود دارد.

کارشناسان سمعک ساعی معتقدند که کم شنوایی پیچیده است و در افراد مختلف ممکن است به صورت‌های متفاوتی بروز کند. از طرف دیگر، هر برندی نقاط ضعف و قوت دارند. با در نظر گرفتن این دو موضوع در سمعک ساعی برندهای مختلفی تجویز می‌شود.

در سمعک ساعی به‌طور کلی دو نوع خدمات در ارتباط با تجویز سمعک ارائه می‌شود:

خدمات قبل از تجویز سمعک خدمات پس از تجویز سمعک

تجویز سمعک در سمعک ساعی ابتدا بر اساس نوع و میزان کم شنوایی، اندازه و شکل مجرای گوش، نیازهای شنوایی شما و همچنین ترجیحات فردی، سبک زندگی و بودجه‌ای که شما برای حل مشکل شنوایی‌تان در نظر گرفته‌اید و سپس بر اساس نقاط ضعف و قوت هر برند صورت می‌گیرد.

 

انتهای رپرتاژ آگهی/

 

 

 

منبع: تابناک

کلیدواژه: انتخابات ریاست جمهوری آمریکا 2020 علی قربانی محمدرضا شجریان جریمه کرونایی باتری سمعک رپرتاژ آگهی انتخابات ریاست جمهوری آمریکا 2020 علی قربانی محمدرضا شجریان جریمه کرونایی نوع و میزان کم شنوایی شناس شنوایی سنجی تجویز سمعک کم شنوایی قالب گیری داخل گوش سمعک ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۵۹۷۱۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارتقای سطح سلامت روان اقشار کم‌برخوردار

به گزارش خبرگزاری مهر، علی فتحی آشتیانی، در مراسم گرامیداشت روز روانشناس که در کمیته امداد برگزار شد، با اشاره به ارتباط نزدیک کمیته امداد و سازمان نظام روانشناسی و مشاوره گفت: کلینیک‌های مشاوره رز با مجوز سازمان نظام روانشناسی و مشاوره فعالیت خود را از سال ۱۴۰۱ آغاز کرده‌اند.

وی افزود: کلینیک‌های رز تا امروز خدمات بسیار خوبی در حوزه مشاوره به خانواده‌های تحت حمایت کمیته امداد ارائه کرده‌اند.

فتحی آشتیانی از همکاری بیش از هزار روانشناس و مشاور در قالب کلینیک‌های راه زندگی خبر داد و اضافه کرد: این اتفاق خوبی است که سبب گسترش خدمات مشاوره و ارتقای سطح بهداشت روحی و روانی اقشار کم برخوردار شده است.

رئیس سازمان نظام روانشناسی و مشاوره خاطرنشان کرد: سازمان نظام روانشناسی و مشاوره هرگونه کمکی که کمیته امداد در حوزه تخصصی این سازمان نیاز داشته باشد، آمادگی همکاری دارد.

وی با اشاره به فعالیت ۳۱ مرکز مشاوره راه زندگی در مراکز استان‌ها تاکید کرد: در هر کلینیک تعدادی از مشاوران و روانشناسان در حال ارائه خدمات تخصصی به جامعه هدف کمیته امداد هستند.

فتحی با بیان اینکه تعرفه خدمات مشاوره برای خانواده‌های نیازمند بالا است، گفت: این خدمات در مراکز کلینیک رز به صورت رایگان به مددجویان ارائه می‌شود.

کد خبر 6091485

دیگر خبرها

  • انجام ۱۰۶ عمل کاشت حلزون شنوایی رایگان در زاهدان
  • از سکته گوش چه می‌دانید؟
  • ارتقای سطح سلامت روان اقشار کم‌برخوردار
  • عیادت مدیرعامل باشگاه استقلال از مهدی مهدی پور
  • بازگشت به دنیای صدا بازگشت شنوایی ۱۰۶ کودکان با کاشت حلزون شنوایی در زاهدان
  • کاردرمانی در منزل چقدر هزینه دارد؟
  • عوارض مصرف خودسرانه این دارو‌ها
  • هشدار مصرف خودسرانه دارو‌های بدون نسخه
  • «بسته پیشنهادی» ویژه طرفداران پادکست‌/احوالپرسی با طراح پارک ساعی
  • عوارض مصرف خودسرانه داروهای بدون نسخه