Web Analytics Made Easy - Statcounter

در آیات قرآن کریم و رویات اسلامی به میوه‌ای اشاره شده که پیامبر اسلام از آن به عنوان "بهترین میوه‌ها" یاد کرده‌اند و مصرف آن باعث ایمنی بدن از تمام بیماری‌ها خواهد شد! - اخبار اجتماعی -

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان خبرگزاری تسنیم؛ دکتر "حمید ضیایی" از پزشکان و پژوهشگران برتر حوزه طب ایرانی ـ اسلامی است که سالیان سال، مشغول تحقیق و پژوهش بر روی آیات قرآن کریم بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

متاسفانه تا به امروز بر روی معارف قرآنی که مستقیم و غیرمستقیم به موضوعات طبی و سلامت جسم انسان اشاره دارد، پژوهشهای بسیار اندکی صورت گرفته است و از سویی در مباحث مربوط به "طب اسلامی" نیز ظرفیت‌های عظیمی نهفته است که در صورت ورود اساتید حوزه طب سنتی، حوزویان، پزشکان و پژوهشگران حوزه طب ایرانی ـ اسلامی به این مباحث و تشکیل‌ کارگروه‌های منسجم تحقیقاتی، می‌توان به دستاوردهای بسیار عظیم و راهگشایی برای نظام سلامت امروز کشورمان دست یافت.

کما اینکه طی سالیان اخیر با ورود مختصر و محدود برخی از اساتید طب سنتی و برخی از روحانیون به مباحث حوزه طب اسلامی، امروز شاهد گره‌گشایی در بسیاری از بیماری‌هایی صعب‌العلاج با تکیه بر آموزه‌های طب اسلامی بوده‌ایم و ادامه این روند با هدف ترویج و توسعه طب ایرانی ـ اسلامی می‌تواند یک سکوی پرش برای ارتقای تمام شاخصه‌های سلامت عمومی مردم کشورمان باشد.

در ادامه، کلیپ کوتاهی از "دکتر ضیایی" تقدیم مخاطبان ارجمند تسنیم شده که در آن به گوشه‌ای از معارف قرآنی در باب تامین سلامت جسمانی از طریق مصرف یکی از میوه‌های قرآنی اشاره شده است:

تیزر/ دستورات قرآنی و روایی برای حفظ سلامت جسمانی و درمان بیماری‌هادستورالعمل جامع طب سنتی برای مصونیت از بیماری در "فصل پاییز"+ دستورات غذایی12 ترکیب غذایی ساده برای درمان "فقر آهن و کم‌خونی" در حوزه طب سنتی!طب سنتی| با 16 خوراکی طبیعی جایگزین "قرص‌ها و مکمل‌های کلسیم" آشنا شوید!طب سنتی| پیشگیری و درمان "پوکی استخوان" با استفاده از 13 ترکیب غذایی در دسترسطب سنتی|"11 باور غلطی" که شما را به‌شدت بیمار می‌کند!طب سنتی| درمان "کبد چرب" با نسخه‌ ساده ابوعلی سیناطب سنتی| با رعایت این 8 نکته کلیدی بدن خود را مقابل "دیابت" بیمه کنید!طب سنتی| با مصرف این نوشیدنی مصفا به جنگ با "کرونا" بروید!

انتهای پیام/

 

منبع: تسنیم

کلیدواژه: طب اسلامی طب سنتی طب اسلامی طب سنتی طب اسلامی بیماری ها حوزه طب طب سنتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۵۹۷۶۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ادغام واکسن پنوموکوک در برنامه ایمن سازی کودکان در استان خراسان جنوبی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان جنوبی،  معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند در مراسم  آغاز ادغام تزریق واکسن پنوموکوک در برنامه ایمن سازی کودکان که در پایگاه ضمیمه مرکز خدمات جامع سلامت نجفی گل شهرستان بیرجند برگزار شد  با اشاره به اهمیت تزریق واکسن پنوموکوک در پیشگیری از عفونت‌های ناشی از باکتری پنوموکوک مثل عفونت مغز و ریه گفت: در استان خراسان جنوبی همزمان با استان‌های خراسان رضوی، سیستان و بلوچستان، خوزستان، ایلام و بوشهر، در کلیه مراکز خدمات جامع سلامت، پایگاه‌های بهداشتی و خانه‌های بهداشت سراسر استان تزریق واکسن آغاز شد.

شایسته با بیان اینکه این واکسن از سن دو ماهگی و در سه نوبت دوماهگی، ۴ ماهگی و یک سالگی به کودکان استان تزریق خواهد شد.، افزود: بخش اول واکسن از وزارت بهداشت تحویل و در مراکز بهداشت سراسر استان توزیع شده است.
وی با بیان اینکه هر سال حدود ۴۰۰۰۰۰ کودک زیر ۵ سال در دنیا به علت ابتلا به بیماری پنوموکوک جان خود را از دست می‌دهند، گفت:  کودکانی که به انواع شدید بیماری مبتلا می‌شوند و زنده می‌مانند، اغلب مبتلا به عوارض فلج دائمی، ناشنوایی یا آسیب‌های مغزی می‌شوند و استرپتوکوک پنومونیه (پنوموکوک) سبب سینوزیت، مننژیت، اوتیت مدیا، پنومونی، عفونت خون و سایر بیماری‌ها می‌شود.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند افزود: با واکسیناسیون کودکان از میزان بروز این عفونت‌ها در سنین بالاتر (سالمندان، بیماران قلبی ریوی مزمن، نقائص سیستم ایمنی) به علت کاهش مواجه شدن با بیماری کاسته خواهد شد همچنین واکسیناسیون با کاستن از بار بیماری سبب کاهش مصرف آنتی بیوتیک‌های وسیع  در مراکز درمانی کشور شده و از گسترش مقاومت دارویی در کشور نیز جلوگیری می‌کند.

دیگر خبرها

  • بستنی ایرانی در کدام کشورها پرطرفدار است؟
  • بستنی ایرانی در کدام کشورها پرطرفدار است؟ | خارجی ها بستنی ایرانی را با این طعم‌ها دوست دارند | جدیدترین قیمت بستنی قیفی، متری، سنتی و ویژه را ببینید
  • خدمات رایگان وزارت بهداشت برای درمان کودکان
  • کمبودهای درمانی استان بوشهر رفع شود
  • واکسیناسیون مؤثرترین مداخله بهداشتی برای ارتقای سلامت
  • آغاز برنامه واکسیناسیون پنوموکوک برای گروه‌های هدف در بردسکن‌
  • انتخابات دور دوم در کرمانشاه به‌صورت تمام الکترونیک برگزار می‌شود
  • ادغام واکسن پنوموکوک در برنامه ایمن سازی کودکان در استان خراسان جنوبی
  • تعطیلی مرکز غیرمجاز طب سنتی در قم
  • گیاه جوانی در طب سنتی هند