Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز) ،  استخراج و تجاری‌سازی فرومون‌ها در تکثیر و پرورش ماهیان دریایی (ماهی صبیتی) طرحی است که با حمایت ستاد توسعه زیست‌فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری اجرایی می‌شود. فرومون‌ها سیگنال‌های مولکولی هورمونی یا مشتقات آنها هستند که در محیط بیرون از بدن بر گونه‌های یکسان اثر می‌گذارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این طرح فعلا بر روی ماهی گونه صبیتی در حال اجرا است.

ماهی صبیتی با نام علمی hasta Sparidentex از غذاهای با ارزش دریایی است که به میزان زیادی در خلیج فارس و سواحل هند، از آبهای کم عمق ساحلی تا اعماق متوسط یافت می‌شوند. استفاده از فرومون جنسی برای ماهی صبیتی با هدف سیالیت اسپرم‌ها و افزایش حجم و سرعت تحرک اسپرم توصیه شده است.

بر اساس اعلام معاونت علمی، این طرح با همکاری گروه پژوهش، زیرساخت و توسعه فناوری ستاد توسعه زیست‌فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و با همکاری موسسه تحقیقات علوم شیلاتی با بودجه‌ای بالغ بر یک هزار میلیارد ریال اجرایی شده است.

انتهای پیام/

حبیبه رحیمیان کد خبر: 1076328 برچسب‌ها معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری معاونت علمی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۵۹۷۶۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طراحی هواپیمای جت ۱۰۰ نفره به دستور رئیس جمهور

معاون علمی و فناوری رییس جمهور با بیان اینکه جمع بندی این بود که یک هواپیمای جت ۱۰۰ نفره طراحی شود، گفت: پیش قرار دادهای ۱۰ تا ۱۲ جت هم بسته شده است. - اخبار سیاسی -

به گزارش خبرنگار حوزه دولت خبرگزاری تسنیم، روح الله دهقانی معاون علمی و فناوری رییس جمهور صبح امروز چهارشنبه در حاشیه جلسه هیئت دولت، اظهار داشت: رییس جمهور کارگروه تخصصی برای ساخت هواپیمای جت تشکیل داد که 8 جلسه کارگروه تشکیل شده است.

رایگان شدن درمان کودکان تا 7 سال سرمایه‌گذاری برای آینده است

وی افزود: مسئولانی از وزارت صمت، دفاع، راه و شهرسازی، سازمان هواپیمایی، ایرلاین های معتبر در این جلسات شرکت کردند.

معاون علمی و فناوری رییس جمهور با بیان اینکه جمع بندی این بود که یک هواپیمای جت  100 نفره طراحی شود، گفت: پیش قراردادهای 10 تا 12 جت هم بسته شده است.

در حال تکمیل...

دیگر خبرها

  • انسیه خزعلی توضیح داد؛ طرح زیست عفیفانه در حوزه حجاب و عفاف چیست؟
  • خزعلی ابعاد «طرح زیست عفیفانه» را تشریح کرد
  • حمایت معاونت علمی از صادرات شرکت‌های دانش‌بنیان پارک علم و فناوری استان سمنان
  • طراحی هواپیمای جت ۱۰۰ نفره به دستور رئیس جمهور
  • لرستان؛ فرصت تولید و تجارتِ صنعت شیلات
  • اینترنت کوانتومی و دسترسی رادیویی در دستور کار معاونت علمی
  • سیلاب عامل اصلی مرگ و میر ماهیان سد ۱۵ خرداد
  • سیلاب عامل اصلی مرگ و میر ماهیان سد ۱۵ خرداد دلیجان است
  • حرکتی بزرگ برای تجاری‌سازی دستاوردهای علمی دانشگاه امیرکبیر
  • افزایش ۸۶ درصدی بودجه در دولت سیزدهم!