Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد و به نقل از روابط عمومی شرکت آبفای خراسان شمالی، غلامحسین ساقی با تشریح اهم اقدامات انجام شده از محل بودجه سفر رهبر انقلاب به استان، از احداث و تکمیل بیش از ۱۱ پروژه آب و فاضلاب در خراسان شمالی خبر داد و اظهار داشت: سفر مقام معظم رهبری، مصوباتی در راستای تأمین، توزیع آب شرب و همچنین جمع‌آوری و تصفیه فاضلاب در دو بخش شهری و روستایی این استان داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه در آن سال‌ها هنوز شرکت‌های آب و فاضلاب یکپارچه‌سازی نشده بود، افزود: در آن زمان شرکت‌ها به دو بخش آب و فاضلاب شهری و روستایی تقسیم می‌شدند که از محل اعتبار این سفر ردیف‌های جداگانه دریافت کرده بودند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان شمالی با اشاره به مبلغ اعتبارات برای بخش شهری از محل سفر رهبری به این استان، خاطرنشان کرد: تعهدات اعتباری در بخش شهری، از محل اعتبارات دفتر مقام معظم رهبری ۲۵ و نیم میلیارد تومان و از سایر منابع نیز ۷ میلیارد تومان بود.

وی افزود: تا امروز فقط از محل دفتر مقام معظم رهبری در بخش شهری بیش از ۸۶ میلیارد تومان اعتبار تخصیص یافته و از سایر منابع نیز که بنا بود ۷ میلیارد تومان اعتبار داشته باشیم، در پروژه‌هایی که جزو مصوبه این سفر بودند حدود ۷۸ و نیم میلیارد تومان دریافت وجه اتفاق افتاده که در مجموع برای بخش شهری مبلغی در حدود ۱۶۵ میلیارد تومان اعتبار پرداخت شده است.

ساقی ادامه داد: در بخش روستایی نیز مقرر شده بود، مبلغ ۳۸ میلیارد تومان تخصیص داده شود که از این مبلغ ۲۲ میلیارد تومان از اعتبارات دفتر مقام معظم رهبری و ۱۶ میلیارد تومان نیز از سایر منابع تعهد شده بود.

وی تصریح کرد: تا امروز بیش از ۶۸ میلیارد تومان از اعتبارات سفر مقام معظم رهبری و حدود ۱۹ میلیارد تومان نیز از سایر منابع به پروژه‌های مصوب سفر مقام معظم رهبری تخصیص یافته است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان شمالی، افزایش اعتبارات روستایی را برای این استان ضروری دانست و عنوان کرد: با توجه به اینکه احجام تکمیل نشده و هنوز باقی مانده، امیدواریم که اعتبارات با در نظر گرفتن وضعیت ضعیف زیرساخت‌های استان به‌ویژه در بخش روستایی، کماکان پایدار بماند.

وی با اشاره به اقدامات انجام شده از طریق این اعتبارات یادآور شد: از ۱۵۷ کیلومتر تکمیل و توسعه شبکه فاضلاب، ۱۳۰ کیلومتر مربوط به حوزه شهری و ۲۷ کیلومتر نیز در بخش روستایی انجام شده است.

ساقی ادامه داد: در بخش تکمیل، توسعه و ارتقای تصفیه‌خانه‌های فاضلاب، ۱۳ هزار و ۷۰۰ متر مکعب در شبانه‌روز در حوزه شهری و دو تصفیه‌خانه کوچک با مجموع ظرفیت ۲۳۰ متر مکعب در شبانه روز در دو روستا احداث شده است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان شمالی با بیان اینکه اقدامات در حوزه آب وسعت بیشتری داشته است، خاطرنشان کرد: ۳۰ هزار و ۷۰۰ متر مکعب ساخت و تکمیل مخازن در حوزه شهری و روستایی انجام شده که از این رقم ۲۲ هزار و ۵۰۰ متر مکعب مخزن سهم بخش شهری و هشت هزار و ۲۰۰ متر مکعب مخزن نیز در حوزه روستایی ساخته شده است.

وی با اشاره به عملیات احداث و همچنین بازسازی ۴۸۲ کیلومتر خطوط انتقال و شبکه توزیع آب در این استان، تشریح کرد: از این رقم، ۱۱۷ کیلومتر در حوزه شهری و ۳۶۵ کیلومتر در حوزه روستایی انجام شده است.

ساقی یادآور شد: همچنین ۲۵ حلقه چاه در حوزه شهری و ۱۲ حلقه نیز در بخش روستایی حفاری و تجهیز شده است.

به گفته وی، هشت هزار و ۱۰۰ متر مجموع طول شبکه برق رسانی در حوزه شهری و روستایی بوده که از این رقم دو هزار متر سهم شهر و شش هزار و ۱۰۰ متر نیز در روستاها انجام شده است.

وی در پایان گفت: از ۲۴ شهر استان خراسان شمالی، ۱۳ شهر با کمک‌های اعتباری دریافت شده از این محل، به تاسیسات تله متری مجهز شده است.

انتهای پیام / 

منبع: فارس

کلیدواژه: رهبر انقلاب آب خراسان شمالی فاضلاب آب و فاضلاب خراسان شمالی مقام معظم رهبری شهری و روستایی بخش روستایی میلیارد تومان حوزه شهری سایر منابع انجام شده بخش شهری متر مکعب شرکت آب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۵۹۹۱۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیانات رهبر انقلاب در دیدار با کارگران

 

 

به اشتراک بگذارید: https://tn.ai/3075204 درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار ؛ جدیدترین اخبار لحظه به لحظه امروز پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS تلگرام اینستاگرام توییتر   آپارات   سروش   آی‌گپ   گپ   بله   روبیکا   ایتا
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

دیگر خبرها

  • پروژه فاضلاب مسکن ملی خلخال با عدم تامین اعتبار روبرو است
  • ۴۲ درصد جمعیت شهر قم تحت پوشش شبکه فاضلاب است
  • تحول در پایتخت با مدیریت شهری
  • ببینید | خبر مهمی که رهبر انقلاب از رادیو شنیدند
  • ببینید | ماجرای خبر مهمی که رهبر انقلاب از رادیو شنیدند
  • سپاه مظهر مشارکت مردم در حوزه‌های مختلف پیشرفت انقلاب است
  • انتصاب مدیرعامل جدید شرکت آب و فاضلاب خراسان شمالی
  • تاکید امام جمعه مشهد بر ضرورت تحول و تجدید حیات در عرصه فرهنگی جامعه
  • بیانات رهبر انقلاب در دیدار با کارگران
  • آیت‌الله مهمان‌نواز یک روحانی ولایت‌مدار و بصیر بود