Web Analytics Made Easy - Statcounter

دادستان شهرستان راور گفت: خطیرترین وظیفه دادستان در راستای پیشگیری از وقوع جرم همان حفظ نظم و امنیت عمومی جامعه است. ابوالفضل فرحبخش، دادستان عمومی و انقلاب شهرستان راور در گفت‌وگو با میزان و در رابطه با نقش و وظیفه دادستانی در پیشگیری از وقوع جرم بیان کرد: دادستان به عنوان رییس دادسرا می‌تواند در پیشگیری از وقوع جرم نقش بسیار مهمی ایفا کرده و بخشی از وظایف قوه قضاییه را در این زمینه محقق کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



دادستان عمومی و انقلاب شهرستان راور ادامه داد: به لحاظ جایگاه سازمانی، دادستان در دستگاه قضایی و عضویت در ستاد و شورا‌های مربوط به نهاد‌ها و سازمان‌های دولتی، از جمله شورای پیشگیری، ستاد پیشگیری و مبارزه با جرایم خاص و شورای حفظ حقوق بیت المال در امور اراضی و منابع طبیعی و جلوگیری از تغییر کاربری اراضی، وی می‌تواند در زمینه پیشگیری از وقوع جرم نقش به سزا و بسیار جدی تری داشته باشد.

وی همچنین یادآور شد: دادستان در امور کیفری وظایف مختلف و گسترده‌ای دارد، ازجمله وظیفه کشف جرم (وفق ماده ۲۲ قانون آیین دادرسی کیفری) از طریق گزارشات ماموران دولتی و شکایات مردمی، در حقیقت دادستان به عنوان مدعی العموم، به شکل یک پل ارتباطی بین دستگاه قضا و مردم عمل می‌کند.   بیشتر بخوانید: برخورد قاطع و بدون مسامحه دستگاه قضایی با مخلان امنیت عمومی در خوزستان دادستان شهرستان راور خاطرنشان کرد: در قوانین مختلف از جمله بند ۵ اصل ۱۵۶ قانون اساسی، برای دادستان کل کشور و به تبع آن دادستان‌های شهرستان‌ها وظایفی پیش بینی شده که اجرای آن‌ها در پیشگیری از وقوع جرم نقش موثری دارد.

فرحبخش افزود: در راستای نقش دادستان در پیشگیری اولیه و ثانویه از وقوع جرم، وی با ریاست و نظارت مستمر بر همه‌ی امور دادسرا و اعمال ضابطین در زمینه پیشگیری از وقوع جرم و ارائه راهکار‌های مناسب در این زمینه نقش بسزایی خواهد داشت و خطیرترین وظیفه‌ی دادستان در راستای پیشگیری از وقوع جرم همان حفظ نظم و امنیت عمومی جامعه است.

این مقام قضایی درخصوص جایگاه مشارکت‌های مردمی در کاهش جرایم و آسیب‌های اجتماعی نیز گفت: بطور کلی مشارکت دادن مردم در موضوعات مهم به صورت عام و در موضوعات مربوط به قوه قضاییه به صورت خاص هم در اسناد بالادستی از جمله قانون اساسی، برنامه ششم توسعه گفته شده و هم در قوانین عادی آورده شده است.

فرحبخش تاکید کرد: ما مکلف هستیم مردم را در برنامه‌های خودشان مشارکت دهیم و با مطالعه و رعایت دستورالعمل (نحوه مشارکت و تعامل سازمان‌های مردم نهاد با قوه قضاییه) می‌توان پی برد که مشارکت‌های مردمی، در هفت حوزه مشخص اتفاق می‌افتد که یکی از آن‌ها مشارکت در سیاست گذاری قوه قضاییه است.

وی ادامه داد: باید به منظور ایجاد هماهنگی، رفع موانع و تسهیل اجرای این دستورالعمل، کارگروه ملی مشارکت و تعامل نهاد‌های مردمی با قوه قضاییه تشکیل شود و اساساً باید توجه داشت که اتکای نظام به اراده، حضور و نقش آفرینی مردم است که در این خصوص می‌توان اقدامات زیادی برای مشارکت مردم و کاهش جرایم و آسیب‌های اجتماعی در سطح شهرستان راور انجام داد که همواره مدنظر اینجانب خواهد بود.

دادستان راور اظهار کرد: حمایت از خانواده‌های زندانیان و معرفی افراد به بهزیستی در جهت اقدامات حمایتی، معرفی به مراکز ترک اعتیاد و بازدید و حمایت از این مراکز و همچنین ارسال مطالب در جهت آگاه سازی آسیب‌های ماهواره به مردم و ائمه جماعات مساجد شهرستان برای پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی خصوصا کاهش طلاق نتایج مشارکت مردم در کاهش آسیب‌های اجتماعی است.

فرحبخش به برنامه‌های مختص آسیب‌های دارای اولویت شهرستان راور نیز اشاره و تاکید کرد: تشکیل کارگروه‌های پنج گانه و اخذ نظرات مسئولان مربوطه، تشکیل جلسه با ائمه جماعات و روحانیت شهرستان راور در راستای کارگروه پیشگیری‌های فرهنگی اجتماعی در زمینه آسیب‌های اجتماعی از جمله فروش مشروبات الکلی، مواد مخدر، سرقت و طلاق.

وی به بیان راهکار‌ها در راستای پیشگیری از وقوع جرم و کاهش حجم ورودی پرونده‌ها به دستگاه قضایی نیز پرداخت و بیان کرد: حمایت از واحد‌های تولیدی، صنعتی و احیای حقوق عامه، رسیدگی هفتگی به مطالبات مردم از طریق حضور در نماز جمعه و یا مساجد، حضور در مدارس و اجرای طرح قاضی مدرسه، نظارت بر حوزه اصناف و برخورد با تخلفات تعزیری، جلوگیری و رفع تصرف اراضی ملی و منابع طبیعی و پیشگیری از تغییر کاربری اراضی نیز از اقدامات انجام شده جهت پیشگیری از وقوع جرم است.

دادستان راور در پایان گفت: همچنین برگزاری جلسات و تشکیل شورای حفظ حقوق بیت المال در شهرستان راور، برگزاری جلسات حجاب و عفاف تحت عنوان کمیته، ملاقات ماهانه و اخذ گزارشات و حمایت و نظارت برآن از روسای ادارات، تشکیل کمیته مقابله با سرقت پسته در شهرستان و شناسایی تشکل‌های مذهبی فعال شهرستان همچون بسیج و استفاده از ظرفیت آن ها، حضور در مساجد و هیات ها، دخالت دادن ریش سفیدان محله‌ای در پرونده‌ها و الزام اداره به اختصاص وقت ملاقات مردمی حداقل یک روز در هفته نیز همگی از اقدامات لازم جهت پیشگیری از وقوع جرم و کاهش حجم ورودی پرونده‌ها در شهرستان راور است.

انتهای پیام/ برچسب ها: دادستان امنیت عمومی پیشگیری از وقوع جرم حفظ حقوق بیت المال

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: دادستان امنیت عمومی پیشگیری از وقوع جرم حفظ حقوق بیت المال پیشگیری از وقوع جرم آسیب های اجتماعی شهرستان راور امنیت عمومی قوه قضاییه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۵۹۹۲۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستور دادستان فردیس برای ساماندهی یک پارک

دادستان عمومی و انقلاب فردیس به شهرداری این شهر دستور داد سریعا نسبت به ساماندهی و حل مشکلات یک پارک که موجبات نارضایتی مردم را فراهم آورده ورود کند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرج، حسین ناصرخاکی با اعلام خبر صدور دستور به شهرداری فردیس برای ساماندهی «پارک تندرستی» در این حوزه قضایی گفت: یکی از مشکلات این شهرستان، علی رغم تراکم بالای جمعیت، کمبود فضاهای سبز است و همین موضوع موجبات محرومیت و عدم دسترسی همه شهروندان به این فضاها شده است.

دادستان عمومی و انقلاب فردیس با اعلام اینکه یکی از پارک‌های مهم این شهرستان، «پارک تندرستی» است تصریح کرد: با توجه به شرایط گفته شده و وقوع برخی بزه‌ به علت حضور اراذل و توزیع مواد مخدر، و همچنین آسیب به چندین کودک در جریان حمله سگ‌ها، به شهرداری فردیس دستور ساماندهی فوری این پارک داده شد.

وی افزود: بر این اساس شهرداری فردیس مکلف شده است ضمن محصور کردن این پارک، با استقرار نگهبان در خصوص ورود و خروج شهروندان، کنترل‌های لازم را داشته باشد تا امکان استفاده از فضاهای سبز برای همه شهروندان فراهم شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • وقوع سرقت در سیستان و بلوچستان ۱۸ درصد کاهش یافت
  • عاملین نزاع و درگیری خیابانی در میاندوآب دستگیر شدند
  • ترک فعل‌ها در سیل اخیر بررسی می‌شود
  • دستور دادستان فردیس برای ساماندهی یک پارک
  • بیشترین و کمترین سرقت‌ها در کدام شهرهای استان کرمان رخ می‌دهد؟
  • کاهش ۶.۱ درصدی پرونده‌های مستوجب تعزیر در تهران
  • «سرقت» انگیزه کار و تلاش و سرمایه گذاری را از بین می‌برد
  • پناهیان: رسالت امروز هیئتی‌ها ترویج فرهنگ زندگی تعاونی است
  • تصویب ۱۰ هزار میلیارد ریال برای استان ایلام
  • اعزام ماشین آلات راهداری برای رفع خرابی های سیلاب در راور