Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-03@23:33:38 GMT

۴۰ هزار خیّر در طرح آجر به آجر ثبت نام کردند

تاریخ انتشار: ۲۰ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۵۹۹۳۵۲

۴۰ هزار خیّر در طرح آجر به آجر ثبت نام کردند

به گزارش خبرنگار مهر، مهر الله رخشانی مهر، ظهر یکشنبه در جلسه شورای آموزش و پرورش گلستان اظهارکرد: حضور خیران بعد از حادثه سیل در گلستان برای نوسازی مدارس چشم گیر بود.

وی افزود: از محل حساب ذخیره ارزی، کمک خیران و ردیف مربوط به تجهیزات کمک‌های خوبی به استان شد.

رخشانی مهر ادامه داد: براساس گزارش‌های واصله تعمیرات جزئی به سرعت انجام و برای ۲۳ مدرسه تخریبی هم بخشی تحویل داده شده و بخشی هم پیشرفت فیزیکی خوبی دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: سرانه فضای فیزیکی استان (۴.۹ مترمربع) با میانگین سرانه کشوری (۵.۲ مترمربع) فاصله دارد که امیدواریم تا مهر سال آینده به این عدد در استان برسیم.

رخشانی مهر بیان کرد: سال گذشته ۹۱ میلیارد تومان از محل اعتبارات ملی به گلستان اختصاص یافت که این عدد در سال ۹۶ حدود ۲۱ میلیارد تومان بود و رشد ۴۳۰ درصدی را در این بخش شاهد هستیم.

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور گفت: زمان توزیع اعتبارات ملی نگاه ویژه ای به استان داشتیم و در ردیف تجهیزات مناطق محروم برای استان اعتبار گذاشته و ۳.۵ میلیارد تومان اختصاص یافت.

وی افزود: چهار میلیارد تومان هم در سال ۹۹ از محل حساب ذخیره ارزی به امر نوسازی و تجهیزات مدارس در نظر گرفته شد.

رخشانی مهر گفت: برای سیستم‌های گرمایشی و سرمایشی در ردیف اصلی هم پنج میلیارد تومان اختصاص یافت که می‌توان آن را در ردیف تجهیزات هنرستانی هزینه کرد.

وی توضیح داد که در پروژه‌های مشارکتی هم تاکنون ۳۵ میلیارد تومان اعتبار تخصیص داده شده که ظرف یک ماه آینده به ۵۰ میلیارد تومان هم خواهد رسید.

رخشانی مهر تصریح کرد: در مجموع در دولت دوازدهم تا قبل از سال ۹۹ حدود ۱۸۰ میلیارد تومان برای مدرسه سازی در استان گلستان هزینه شده است.

وی از کمک هزار و ۵۰۰ میلیارد تومانی خیران به امر مدرسه سازی در سال گذشته خبرداد و گفت: در طرح آجر به آجر تاکنون بیش از ۴۰ هزار نفر در ساخت مدارس مشارکت کرده و مبلغ ۷۷۰ میلیون تومان جمع آوری شده است.

کد خبر 5045349

منبع: مهر

کلیدواژه: گرگان نوسازی مدارس ویروس کرونا اربعین 99 شیراز اربعین حسینی آمار کرونا شیوع کرونا بوشهر گرگان کرمانشاه مجلس شورای اسلامی شهرکرد ستاد ملی مقابله با کرونا خطبه های نماز جمعه بارش باران میلیارد تومان رخشانی مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۵۹۹۳۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مصیبت جدید مستاجران

از کف تا سقف‌شان انباشته از کارتن‌های موز صادراتی است. کارتن‌های موز سمت راست به ردیف کارتن‌های زیره ۳ لایه و کارتن‌های سمت چپ به ردیف کارتن‌های زیره ۵ لایه اختصاص دارد.

به گزارش همشهری آنلاین، ردیف‌های تنگ هم که به کوهی کارتنی می‌مانند.

کارتن؛ یکی از مصائب مستاجران

عباس، کارگر یکی از همین حجره‌هاست. او هر روز پیش از طلوع آفتاب سراغ دیگر حجره‌ها می‌رود و کارتن‌های موز محکم و قابل استفاده را جمع‌آوری و خریداری می‌کند؛ بعضی‌ها را به تعداد و بعضی دیگر را به کیلوگرم می‌خرد. قبل از خرید هم به توصیه آقا جمشید (صاحب کارش) خوب کارتن‌ها را وارسی می‌کند تا عیب و ایرادی نداشته باشند.

از ساعت حدود ۱۰ صبح قبل از آمدن آقاجمشید، کارتن‌ها مرتب و منظم در حجره روی هم ردیف عمودی ردیف شده‌اند. کمی بعد از آن هم سر و کله مشتری‌ها که این روز‌ها اغلب مستاجر هستند، پیدا می‌شود. عباس هوای آن‌ها را دارد. چون خاطره‌های چندان خوبی از روزگار اجاره‌نشینی خود و اهل و عیالش ندارد. یکی از آن خاطرات همین تهیه کارتن‌های مقاوم برای اسباب‌کشی بود که باید بابت‌شان کلی هزینه پرداخت می‌کرد.

کارتن موزی کم از خدمات پکینگ ندارد!

یکی از مشتری با شنیدن قیمت کارتن‌های موز صادراتی از دهان عباس، کمی متعجب می‌شود و دوباره قیمت را می‌پرسد. عباس هم که عادت دارد به دیدن این تعجب کردن‌ها، تکرار می‌کند: «سایز بزرگ ۲۵ هزار تومان و سایز کوچک ۲۰ هزار تومان.» مشتری که هنوز متعجب است باز می‌پرسد: «این قیمت که گفتید برای همین کارتن‌های موزی‌ست دیگر؟» عباس، چای را لاجرعه سر می‌کشد: «بله؛ توی هر کدامشان می‌توانی از ۵ تا ۱۰ کیلوگرم با خیال راحت اسباب جای بدهی و با خودت ببریشان تا آن سر دنیا.»

مشتری که پیش از این کارتن‌های موز را از برخی اصناف با قیمت هر کارتن ۵۰ تا ۷۰ هزار تومان تهیه می‌کرد و با شنیدن هزینه‌های چند ده میلیونی خدمات پکینگ ویژه اسباب‌کشی، دود از سرش برمی‌خاست، بی‌معطلی ۱۰ کارتن موز سایز کوچک از عباس خرید تا همه زندگیش را در آن بسته‌بندی کند.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • نگاهی به بی‌بدن|متهمان ردیف اول قتل که قاتل نیستند!
  • مصیبت جدید مستاجران!
  • مصیبت جدید مستاجران