Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر، فریبرز کرمی ظهر امروز در جمع خبرنگاران از جابجایی بیش از یک میلیون و ۱۴۵ هزار مسافر در نیمه اول امسال توسط ناوگان حمل و نقل جاده‌ای استان خبر داد که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۴۲ درصد کاهش داشته است.

وی افزود: در ۶ ماهه امسال یک میلیون و ۱۴۵ هزار نفر توسط ناوگان حمل و نقل عمومی استان جابجا شدند، در حالی‌که این عدد در مدت مشابه سال گذشته یک میلیون و ۹۷۱ هزار نفر بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمانشاه با اشاره به کاهش ۲۹ درصدی تعداد سفرهای صورت گرفته در ۶ ماهه امسال خبر داد که از بیش از ۲۰۵ هزار سفر در ۶ ماهه سال گذشته به ۱۴۵ هزار سفر رسیده است.

وی بیشترین تعداد جابجایی مسافر و به تبع آن کاهش مسافرین را مربوط به مینی‌بوس‌ها دانست و افزود: در ۶ ماهه امسال ۴۸۵ هزار نفر در کرمانشاه توسط مینی‌بوس‌ها جابجا شدند که این میزان از سال گذشته ۴۹ درصد کمتر است.

به گفته کرمی، در ۶ ماهه نخست امسال ۲۸۶ هزار نفر نیز توسط اتوبوس‌ها جابجا شدند که کاهش ۴۸ درصدی جابجایی مسافران اتوبوس را داشتیم و تعداد سفرهای اتوبوسی نیز با کاهش ۳۴ درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته به ۱۸ هزار مورد در ۶ ماهه نخست امسال رسیده است.

وی با بیان اینکه در این مدت ۳۷۳ هزار نفر نیز در قالب ۹۶ هزار سفر توسط خودروهای سواری جابجا شدند، یادآور شد: کاهش ۱۹ درصدی مسافران و کاهش ۱۹ درصدی سفرهای بخش سواری را در ۶ ماهه امسال شاهد بودیم.

کرمی دلیل کاهش سفرها و جابجایی مسافران در نیمه اول امسال را شرایط بیماری کرونا و خصوصاً محدودیت‌ها در ایام نوروز دانست و عنوان کرد: بسیاری از مردم سفرهای غیرضروری خود را کاهش دادند و در صورت لزوم با خودرو شخصی سفر می‌کنند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمانشاه تاکید کرد: در استان کرمانشاه هم اکنون ۲۰۰ دستگاه اتوبوس، ۸۶۰ دستگاه مینی‌بوس و ۸۹۰ دستگاه سواری در بخش ناوگان حمل و نقل برون شهری فعال است.‌

کد خبر 5045093

منبع: مهر

کلیدواژه: سفر استانی کرمانشاه سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای ویروس کرونا اربعین 99 شیراز اربعین حسینی آمار کرونا شیوع کرونا بوشهر گرگان کرمانشاه مجلس شورای اسلامی شهرکرد ستاد ملی مقابله با کرونا خطبه های نماز جمعه بارش باران ۶ ماهه امسال جابجا شدند سال گذشته حمل و نقل هزار نفر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۵۹۹۸۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

◄ افزایش 15 درصدی تلفات رانندگی + سند

تین نیوز

تعداد تلفات حوادث رانندگی در 11 ماهه سال 1401 نسبت به مدت مشابه سال قبل از آن، 15 درصد افزایش یافت.

به گزارش تین نیوز، بر اساس جدول و نمودار آماری که از سوی وزارت راه و شهرسازی در قالب کتابچه عملکرد، پایش و کنترل آماری اهم شاخص های کلیدی وزارت راه و شهرسازی در 12 ماهه سال 1401 ، منتشر شد، تعداد کشته شدگان حوادث رانندگی در 11 ماهه سال 1401 به رقم 17 هزار و 745 نفر رسید.

این درحالی است که تعداد متوفیان حوادث رانندگی در 11 ماهه سال 1400 رقمی معادل 15 هزار و 440 نفر بود که این عدد نشان دهنده افزایش 15 درصدی تلفات حوادث رانندگی است.

همچنین در 11 ماهه سال 1401 تعداد 341 هزار و 113 نفر بر اثر حوادث رانندگی مصدوم شده اند که این رقم در مدت مشابه سال قبل از آن، 292 هزار و 837 نفر بوده که این عدد نیز بیانگر افزایش 16 درصدی تعداد مصدومان حوادث رانندگی است.

به گزارش تین نیوز، تعداد متوفیان و مصدومان حوادث رانندگی که در این جدول ذکر شده از آخرین آمار اعلامی سازمان پزشکی قانونی کشور استخراج شده و مربوط به حوادث درون شهری، برون شهری و روستایی است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • بهسازی باند فرودگاه کرمانشاه تا پایان نیمه نخست سال
  • کاهش ۲۳ درصدی حوادث کار در کرمانشاه
  • مصرف روزانه ۸ هزارتن شکر در ۶ ماهه نخست سال
  • ◄ افزایش 15 درصدی تلفات رانندگی + سند
  • تجارت ایران و ترکیه به ۱.۳۶۴ میلیارد دلار رسید
  • کاهش ۱۶ درصدی سرقت‌ها در آذربایجان شرقی
  • تجارت ۱.۳ میلیارد دلاری ایران و ترکیه در ۳ ماهه ۲۰۲۴
  • صادرات ۸۰۰ میلیون دلاری ترکیه به ایران در ۳ ماه
  • کاهش ۱۰ درصدی تصادفات سالانه با رفع نقاط حادثه خیز از امسال اجرایی می‌شود
  • پرداخت وام ودیعه مسکن به دانشجویان متاهل در شش ماهه نخست امسال