Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جام جم آنلاین»
2024-04-26@20:03:20 GMT

سبزی که عطرش هوش از سر می‌برد

تاریخ انتشار: ۲۰ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۵۹۳۳۶۸

سبزی که عطرش هوش از سر می‌برد

به گزارش جام جم آنلاین از باشگاه خبرنگاران جوان، نعناع سبز از دیرباز برای درمان برخی مشکلات جسمی و بهداشتی مورد استفاده قرار می‌گرفته است و پژوهش‌های علمی نیز فواید آن را اثبات کرده اند، چرا که سرشار از مواد غذایی مفید برای حفاظت از بدن در برابر بیماری‌ها و مفید در درمان بیماری‌های گوارشی و تسکین دردهاست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



در این گزارش به بیان فواید نعناع سبز می پردازیم.

کاهش مشکلات مربوط به سوء هاضمه

نعناع یکی از گیاهان بسیار خوب برای رهایی از درد‌های ناشی از سوء هاضمه و یکی از مشکلات رایج گوارشی است؛ بسیاری از پژوهش‌ها ثابت کرده اند که نعناع می‌تواند سرعت حرکت غذا را در معده افزایش دهد و از عوارض ابتلا به سوء هاضمه بکاهد.

علاوه بر این نعناع برای کاهش عوارض سندروم روده تحریک پذیر بسیار مفید است؛ نعناع حاوی ترکیبات منتول است و به شل شدن عضلات دستگاه گوارش و کاهش درد‌های سندروم روده تحریک پذیر کمک می‌کند.

رهایی از درد‌ها

نعناع سبز حاوی عناصری مهم برای کمک به تسکین درد‌ها به ویژه درد‌های مرتبط با معده، دستگاه گوارش و درد‌های عضلانی است، کما اینکه از سردرد، اختلالات اعصاب و درد‌های ناشی از دوره قاعدگی می‌کاهد.

کاهش بیماری‌ های تنفسی

نعنای سبز برای کاهش عوارض بیماری‌ های تنفسی بسیار مفید است و موجب کاهش گرفتگی بینی، ریه‌ها و نای می‌شود و به درمان سرماخوردگی و آنفلوآنزا کمک می‌کند. علاوه بر این از عوارض بیماری آسم می‌کاهد و به خاطر خاصیت ضدالتهابی که دارد، نقشی اساسی در کاهش سرفه و رهایی از بلغم ایفا می‌کند.

بهبود عملکرد مغز

براساس پژوهش‌هایی که وبسایت «health line» منتشر کرده است، خوردن یا استنشاق نعناع سبز عملکرد مغز و حافظه را تقویت می‌کند و مانع از ابتلا به آلزایمر و فراموشی می‌شود.

کاهش فشار خون بالا

نعناع سبز حاوی عنصر پتاسیم بوده که برای ایجاد توازن مایعات در بدن بسیار مهم است؛ مصرف نعناع فشار خون را پایین می‌آورد و ضربات قلب را منظم می‌کند و در آرام کردن عروق خونی نقش دارد.

محافظت در برابر اضطراب و استرس

برگ نعناع به آرامش و از بین بردن اضطراب، تنش و علائم افسردگی کمک می‌کند و باعث افزایش تولید سروتونین و احساس خوشبختی در فرد می‌شود.

تقویت کننده سیستم ایمنی

نعناع سبز حاوی عناصر بسیاری مانند فسفر، کلسیم، ویتامین سی و ویتامین دی است که به تقویت سیستم ایمنی بدن و حفاظت از بیماری مربوط به آن کمک می‌کند.

رهایی از بوی بد دهان

جویدن برگ‌های تازه نعناع به رهایی از بوی بد دهان کمک می‌کند و موجب خوشبویی دهان می‌شود؛ اما با این وجود پژوهش‌های مختلف نشان می‌دهد که نعناع قابلیت ضدباکتریایی ندارد و فقط موجب خوشبویی دهان می‌شود.

منبع: جام جم آنلاین

کلیدواژه: نعناع سوء هاضمه گیاهان آنفلوآنزا سرماخوردگی آسم سرفه فشار خون بالا استرس افسردگی نعناع سبز پژوهش ها درد ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت jamejamonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام جم آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۵۹۳۳۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

علت گرانی شدید قیمت پیاز چیست؟

به گزارش «تابناک» به نقل از خبرآنلاین، حسین اصغری، درباره چرایی افزایش قیمت پیاز گفت: درحال‌حاضر برخی از محصولات کشاورزی از مناطق جنوبی کشور از جمله منطقه جنوب کرمان، سیستان و بلوچستان، فارس و... تامین می‌شود و بارندگی‌های شدید در دهه سوم فروردین‌ماه موجب توقف برداشت پیاز به صورت مقطعی شده است.

وی با بیان اینکه ایران یکی از معدود کشورهای دنیاست که به دلیل اقلیم خاص امکان تولید سبزی و صیفی در چهار فصل سال را دارد، گفت: البته هزینه تولید در فصول سرد بسیار بالاتر است.

مدیرکل دفتر سبزی و صیفی وزارت جهاد کشاورزی اضافه کرد: با توجه به برنامه‌های وزارت جهاد کشاورزی برای ارتقاء بهره‌وری و صرفه‌جویی در مصرف آب، کاهش سطح زیر کشت سبزی و صیفی و افزایش عملکرد در واحد سطح در اولویت اجرا قرار دارد.


وی عنوان کرد: برنامه تولید محصول پیاز با برآورد نیاز کشور با رویکرد رعایت الگوی کشت و تولید متعادل به صورت چهار فصل تهیه و جهت اجرا به سازمان‌های جهاد کشاورزی استان‌های تولیدکننده ابلاغ می‌شود. برهمین اساس برنامه ابلاغی تولید استمرار و بهاره سال زراعی جدید (۱۴۰۳ – ۱۴۰۲) محصول فوق ذکر براساس تاریخ کشت به استان‌های تولیدکننده ابلاغ شده است و براساس این برنامه در محصول تولید زمستان سطح زیر کشت ۱۳هزارو۴۵۰ هکتار با برآورد تولید ۶۴۴هزارو۳۰۰ تن و تولید بهار نیز سطح زیر کشت ۱۲هزارو۲۰۰ هکتار و تولید ۵۷۱هزار و۲۲۰ تن خواهد بود.

وی همچنین اضافه کرد: تولید محصول در زمستان حدود ۸۰۹ هزار تن بوده و تولید بهار بیش از ۶۱۰ هزار تن پیش‌بینی می‌شود که نسبت به برنامه ابلاغی افزایش تولید مشاهده می‌شود.

مدیرکل دفتر سبزی و صیفی وزارت جهاد کشاورزی در ادامه گفت: برنامه تولید محصول در فصل تابستان و پاییز امسال نیز با هدف‌گذاری یک میلیون و ۶۶۶ هزار و۸۲۰ تن ابلاغ و پس از تولید به بازار عرضه خواهد شد.

به گفته وی میانگین قیمت محصول پیاز در فروردین‌ماه امسال در مزرعه حدود ۱۴هزار تومان بوده است.

گفتنی است، براساس مشاهدات میدانی از مغازه‌های سطح شهر تهران قیمت هر کیلو پیاز به بیش از ۳۰ هزارتومان رسیده و تا ۳۸ هزار تومان هم بالا رفته است.

دیگر خبرها

  • پایش مزارع خرمشهر پژوهشگران
  • کاهش ۳۰ درصدی ابتلا به بیماری‌های مشترک بین انسان و دام
  • علت گرانی شدید قیمت پیاز چیست؟
  • این دارو‌ها و خوراکی‌ها پلاکت خون را کاهش می‌دهند
  • آبیاری بیش از ۸۰ درصد کشت‌های سبزی و صیفی در آذربایجان غربی با سیستم نوار تیپ
  • بی‌خوابی نشانه چه بیماری‌هایی است؟
  • مراقب باشید/ این داروها و خوراکی‌ها پلاکت خون را کاهش می‌دهند
  • خواص دارچین شگفت‌انگیز است؛ پیشگیری از خونریزی تا کاهش فشار خون
  • افزایش ا ۵ درصدی تولیدات گلخانه های خراسان جنوبی
  • ضرورت توسعه نان فیبردار با هدف کاهش ابتلا به سرطان