Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ،صدیقه عبداللهی معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش کردستان صبح امروز در دویست و دومین نشست شورای آموزش و پرورش استان که در سالن شهدای گمنام استانداری برگزارشد،با اشاره به اهمیت و ضرورت موضوع انسداد مبادی ورودی بی سوادی گفت: این برنامه در راستای عملیاتی کردن فرامین و ابلاغیه‌های مقام معظم رهبری و اسناد بالادستی مبنی بر فراهم ساختن امکان تحصیل برای کلیه کودکان لازم التعلیم واجد الشرایط و همچنین افزایش عدالت آموزشی در دو محور کمی و کیفی و فراهم ساختن بستر لازم برای پیشرفت و تعالی تؤام با عدالت در کشور اجرایی می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او شناسایی، جذب، آموزش و نگهداشت کلیه کودکان لازم التعلیم دوره‌ی ابتدایی (۶ تا ۱۱ سال) را هدف اصلی برنامه انسداد مبادی ورودی بی سوادی عنوان کرد و گفت: پرداخت و تشکیل کارگروه تخصصی انسداد مبادی بیسوادی با حضور شرکای برنامه در سطح استان و شهرستان ها، شناسایی، جذب، آموزش و نگهداشت به موقع کودکان واجد شرایط تحصیل با استفاده از پتانسیل شرکای درون و برون سازمانی از مهم‌ترین اقدامات انجام شده در رابطه با اجرای برنامه انسداد مبادی بیسوادی است.

عبداللهی استفاده از پتانسیل شورای آموزش و پرورش در خصوص اجرای بهینه برنامه در راستای تسهیل فرایند شناسایی و جذب کودکان لازم التعلیم و پیشگیری از ترک تحصیل و افزایش پوشش تحصیلی دوره پیش دبستان و دبستان با تقویت اراده و عزم جدی در این راستا، فرهنگ سازی و اطلاع رسانی با استفاده از ظرفیت‌ها و امکانات موجود و و جلب حمایت مادی و معنوی شرکای برنامه را از دیگر اقدامات برنامه انسداد دانست.

معاون آموزش ابتدایی استان کردستان بیان کرد:ارتقای کیفیت آموزش و پیشگیری از ترک تحصیل دانش آموزان از طریق آموزش ضمن خدمت معلمان و تشکیل کارگاه‌های آموزشی برای آنان، شناسایی دانش آموزان و تشکیل کلاس‌های جبرانی و تقویتی برای آنان، توجه ویژه به دانش آموزان با نیاز‌های ویژه (دیرآموز) و برگزاری کلاس‌های آموزشی ویژه و جبرانی برای آنان-ارائه خدمات راهنمایی و مشاوره به کودکان جذب شده و اولیای آنان از دیگر اقدامات مهم در راستا برنامه انسداد است.

او همچنین اختصاص اعتبارات ویژه در راستای جذب و نگهداشت کودکان تارک و بازمانده از تحصیل و تهیه ملزومات آموزشی، برگزاری جلسات توجیهی برای اولیای دانش آموزان در راستای فرهنگ سازی و توجه ویژه به تحصیل فرزندانشان با اولویت دختران در مناطق محروم، تشکیل کلاس‌های درس زیر نرم روستایی (زیر ۵ نفر)، جذب اعتبارات حمایتی در راستای افزایش پوشش کمی و کیفی دوره پیش دبستان و دبستان، استفاده از حداکثر امکانات برای گسترش آموزش پیش دبستانی بویژه در مناطق محروم روستایی و تهیه بانک اطلاعاتی از کودکان تارک وباز مانده از تحصیل واقدام در زمنیه جذب حداکثری آنان را از دیگر اقدامات برنامه انسداد مبادی ورودی بی سوادی نام برد.

عبدالهی با بیان اینکه دلایل بازماندگی از تحصیل بسیار متنوع و گسترده بوده به گونه‌ای که کنترل و مدیریت بسیاری از این عوامل به تنهایی از عهده آموزش و پرورش خارج است؛ گفت: توجه به این پدیده و رفع موانع آن در جامعه بسیار ضروری و اجتناب ناپذیر بوده و عزم ملی و مشارکت همه جانبه نهادها، دستگاه‌ها و سازمان‌های مرتبط در قالب همکار‌های مشترک را می‌طلبد.

او در ادامه به عوامل ترک تحصیل دانش آموزان در دوره ابتدایی اشاره کرد وافزود: ممانعت اولیای دانش آموزان با ادامه تحصیل آنان به دلیل فقر فرهنگی یا اقتصادی و استفاده از دانش آموزان به عنوان نیروی کار، بی سرپرست یا بدسرپرست بودن تعدادی از کودکان تارک تحصیل (فوت والدین – طلاق - اختلافات خانوادگی-اعتیاد والدین و...)، معلولیت‌های ذهنی دانش آموزان و تحصیل آنان در مدارس عادی روستایی، ازدواج زود هنگام دختران، کودکان کار وخیابانی از مهم‌ترین دلایل ترک تحصیل دانش آموزان است.

معاون آموزش ابتدایی استان در ادامه تفاهم نامه چارچوب همکاری‌های مشترک سازمان‌ها و دستگاه‌ها در برنامه شناسایی، جذب، آموزش و نگهداشت کودکان بازمانده از تحصیل گروه سنی ۶-۱۱ ساله دوره ابتدایی را تشریح کرد و وظایف هریک از سازمان‌ها و دستگاه‌ها در این برنامه را تبیین نمود.

عبداللهی در پایان ابراز امیدواری کرد با همراهی و همدلی همه دستگاه‌ها و مسئولین بتوانیم زمینه اجرای تفاهم نامه مشترک و جذب حداکثری کودکان بازمانده از تحصیل را فراهم کنیم.

انتهای پیام/م

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: آموزش و پرورش پوشش تحصیلی آموزش ابتدایی برنامه انسداد آموزش و پرورش انسداد مبادی دانش آموزان دستگاه ها ترک تحصیل بی سوادی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۵۹۹۸۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برپایی نمایشگاه خوداتکایی دانش‌آموزان کردستان در سنندج

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌اله موسوی پیش از ظهر شنبه در نشست با اصحاب رسانه اظهار کرد: تولیدات دستی و کشاورزی دانش‌آموزان مدارس شبانه‌روزی کردستان در قالب یکصد غرفه در محل نمایشگاه‌های دائمی سنندج برپا شد.

وی افزود: در این نمایشگاه دانش‌آموزان محصولات و تولیدات دستی خود را در معرض دید بازدیدکنندگان و علاقمندان قرار داده‌اند.

وی یادآور شد: این نمایشگاه از امروز تا دهم اردیبهشت ماه جاری در محل نمایشگاه‌های دائمی سنندج از ساعت ۳ ظهر تا ۱۰ شب در معرض بازید مردم خواهد بود.

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش کردستان ترویج روحیه کارآفرینی بین دانش‌آموزان، آشنایی دانش‌آموزان با مهارت‌های بومی محلی، تحقق شعار سال مبنی بر جهش تولید با مشارکت مردم را از اهداف برپایی این نمایشگاه دانست.

موسوی تصریح کرد: در حاشیه این نمایشگاه دو غرفه به منظور هدایت تحصیلی دانش‌آموزان برپا می‌شود تا دانش‌آموزان به سمت رشته‌های هنرستان‌ها سوق پیدا کنند.

وی همچنین از برپایی غرفه هوش مصنوعی و آموزش‌های دیجیتال خبر داد و گفت: این غرفه نیز زمینه توانمندی دانش‌آموزان را در عرصه دیجیتالی به نمایش می‌گذارد.

کد خبر 6089810

دیگر خبرها

  • ۱۰ هزار و ۲۰۸ معلم جدید در خراسان رضوی جذب می‌شوند
  • آیا دختران ازدواج کرده می توانند در مدارس روزانه هم تحصیل کنند؟
  • مسابقات فوتسال دانش آموزان ابتدایی جنوب فارس
  • آغاز طرح آموزش شنا به دانش آموزان کهگیلویه و بویراحمد
  • ۶۰ هزار تارک تحصیل سال گذشته به چرخه آموزش بازگشتند
  • بازگشت به تحصیل ۶۰ هزار تارک تحصیل در کشور
  • نمایشگاه خوداتکایی دانش‌آموزان کردستان برپا شد
  • برپایی نمایشگاه خوداتکایی دانش‌آموزان کردستان در سنندج
  • بررسی علت بازماندگی از تحصیل ۲۰ گویه در خوزستان
  • تلاش برای بازگرداندن دانش آموزان بازمانده از تحصیل