Web Analytics Made Easy - Statcounter

اوراکل‌ها برای تزریق داده‌های دنیای واقعی به بلاکچین و گسترش دامنه عملکرد قراردادهای هوشمند طراحی شده‌اند.

امروزه، دو اوراکل وجود دارند که اخیرا عناوین تمام اخبار را در انجمن ترون در بر گرفته‌اند؛ اوراکل Bridge و Band Protocol.

در عین حال که Protocol Band روی بلاکچین BandChain فعالیت دارد، پروتکل بریج در شبکه بلاکچین ترون کار می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هر دو پروتکل غیرمتمرکز هستند اما برخی تفاوت‌های اساسی نیز میان این دو وجود دارد که در ادامه به بررسی آن‌ها می‌پردازیم.

راه‌اندازی

اوراکل Bridge

بریج اولین اوراکل عمومی بلاکچین TRON است که اخیراً راه‌اندازی شده است. این اوراکل در ماه سپتامبر، IEO خود را در پی اعلامیه راه‌اندازی اوراکل Bridge (توکن BRG) در سه ماهه ابتدای سال 2020، برگزار کرد. برخی از برجسته‌ترین متخصصان حوزه رمزارزها در سمت مشاور با تیم این اوراکل همراه شده‌اند. یکی از این مشاوران، میت توکی (Mate Tokay)، هم‌بنیان‌گذار Bitcoin.com و همچنین رهبر این صنعت در زمینه راه حل‌های بلاکچینی می‌باشد.

همچنین، سیدنی ایفرگان (Sydney Ifergan)، از کارشناسان مشهور حوزه رمزارزها و بنیان‌گذار وب‌سایت رسانه‌ای رمزارزی The Currency Analytics، به عنوان یکی دیگر از مشاوران اصلی اوراکل Bridge معرفی شده است.

پروتکل Band

اوراکل Band Protocol در دو نسخه راه‌اندازی شده است. اولین نسخه (Band v1) که در ابتدا و در ماه سپتامبر 2019 بر روی شبکه اتریوم راه‌اندازی شد، نتوانست علاقه زیادی به خود جلب کند و در این شبکه پذیرفته نشد. توسعه دهندگان این پروتکل پس از آن تصمیم گرفتند نسخه دوم و بهبود یافته اوراکل خود را با نام Band v2، كه در سه ماهه دوم سال 2020 راه‌اندازی شد، عرضه كنند.

پروتكل Band توسط تیمی رو به رشد از توسعه‌دهندگانی جوان و پویا، یعنی سوراویس سریناواکون (Soravis Srinawakoon)، سوراویت سوریاکارن (Sorawit Suriyakarn)، و پل ناتاپاتسیری (Paul Nattapatsiri) تشکیل شده است. نام آقای سریناواکون همچنین، در فهرست Forbes ’30 under 30 نیز لیست شده است.

عملکرد بر روی زنجیره

اوراکل Bridge

همانطور که پیش‌تر ذکر شد، اوراکل Bridge بر بلاکچین TRON مبتنی شده و فقط برای تهیه داده‌های واقعی در بلاکچین مذکور فعالیت می‌کند بنابراین، به کمک اوراکل بریج، شما در بلاکچین TRON و قراردادهای هوشمند آن، به منابع اختصاصی داده‌های خارج از زنجیره بیشتری دسترسی خواهید داشت. این امر دسترسی سریعتر و به موقع به داده‌های جهان خارجی از طریق سیستم اوراکل را تضمین می‌کند.

اوراکل Band

اوراکل Band با قابلیت‌های عملکردی میان زنجیره‌ای توسعه یافته است. به زبان ساده، اوراکل Band به یک بلاکچین خاص اختصاص ندارد؛ بلکه برای تهیه داده در چندین بلاکچین مختلف قابل استفاده است. بنابراین، اوراکل Band مجبور است مسیر شلوغ‌تری را نسبت به اوراکلBridge  (توکن بریج) طی کند و این به معنای زمان بیشتر و سرعتی بسیار کمتر در پاسخگویی به درخواست‌ها می‌باشد.

پشتیبانی از API

بریج

اکوسیستم اوراکل بریج از طیف گسترده‌ای از منابع داده پشتیبانی می‌کند. این طیف شامل منابع داده عمومی همچون API، عدد رندوم، موتور دانش WolframAlpha، سیستم ذخیره سازی غیرمتمرکز BTFS و غیره و همچنین منابع داده Enterprise می‌باشد.

Band

در حال حاضر، اوراکل Band فقط می‌تواند قیمت رمزارزهای مختلف را وارد بلاکچین ترون نماید و قادر به تزریق اطلاعات دیگر به این بلاکچین نیست.

اوراکل Bridge از طریق توکن BRG فعالیت می‌کند و در مقابل، رمزارز اصلی پروتکل Band، توکن BAND می‌باشد.

منبع: جام جم آنلاین

کلیدواژه: اوراکل بلاکچین بریج توکن اوراکل Bridge راه اندازی اوراکل Band

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت jamejamonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام جم آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۰۰۰۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قزوین قعرنشین جدول تامین بارش استان‌ها

مدیرکل هواشناسی استان قزوین گفت: قزوین در مقایسه با سایر استان‌ها، کمترین میزان تامین بارش در سال آبی جاری را به خود اختصاص داده است.

یوسف شیخ‌الملوکی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در قزوین درباره آخرین وضعیت میزان بارندگی در استان، اظهار کرد: طبق نمودار مقایسه درصد تأمین بارش در سال آبی جاری، قزوین با کمتر از ۵۰ درصد تأمین بارش در مقایسه با سایر استان‌ها کمترین میزان تأمین بارش در سال آبی جاری را به خود اختصاص داده است.

وی با بیان اینکه قزوین نسبت به زمان مشابه در بازه زمانی بلندمدت ۳۲.۷ درصد کسری تأمین بارش در سال آبی دارد، افزود: در واقع قزوین از نظر کسری تأمین بارش در سال آبی جاری صدرنشین بین همه استان‌هاست و در مقایسه با معدل کشوری تأمین بارش در کشور که ۱۱.۳ درصد کسری بارش را نشان می‌دهد، قزوین ۲۱.۴ درصد بیشتر هم کسری بارش دارد.

عضو شورای سازگاری با کم‌آبی استان قزوین ادامه داد: طبق نمودار یادشده دو استان سیستان و بلوچستان و یزد بهترین وضعیت تأمین بارش نسبت به وضعیت بلندمدت در بین همه استان‌ها دارند که به ترتیب ۴۳.۹ و ۳۲.۳ درصد بیشتر از میانگین بلندمدت تأمین بارش در سال آبی جاری داشته‌اند.

شیخ‌الملوکی اضافه کرد: از ابتدای سال آبی یا زراعی جاری یعنی از ابتدای مهرماه ۱۴۰۲ تاکنون ۱۴۸.۴ میلی‌متر بارندگی در استان قزوین داشتیم که ۴۸.۳ میلی‌متر از بارش مورد نیاز در سال آبی کامل را تأمین کرده است.

وی تاکید کرد: میزان بارش استان قزوین در یک سال آبی کامل به صورت میانگین ۳۰۷.۱ میلی‌متر است و با وجود زمان اندکی تا پایان سال زراعی جاری پیش رو داریم و فصل پربارش را هم پشت سر گذاشتیم، وضعیت مناسبی در تأمین بارش نداریم.

مدیرکل هواشناسی استان قزوین با بیان اینکه در حوزه آب‌های زیرزمینی، زیرسطحی، سدها و در کل منابع آبی وضعیت خوبی نداریم، گفت: به همین خاطر جهاد کشاورزی امسال الگوی کشت خود را عوض و به کشاورزان ابلاغ کرده و برای نمونه کشت خربزه و هندوانه در مناطقی مانند بویین‌زهرا را ممنوع کرده است و در صورت کاشت این محصولات جرم اتفاق افتاده و قوه قضائیه به موضوع ورود می‌کند.

کد خبر 748404

دیگر خبرها

  • مقایسه اقتصاد چین با ایالات متحده در بخش‌های مختلف
  • مقایسه اقتصاد چین با ایالات متحده در بخش های مختلف
  • چهار دلیل برای فرار از خرید پوکو X5 پرو
  • آندرتیکر به مقایسه شان مایکلز و ای جی استایلز پرداخت/ اخبار WWE
  • بهترین گوشی زیر ۱۰ میلیون؛ جنگ ردمی نوت 13 و A25
  • آینده ارزهای دیجیتال: چگونه بلاکچین صنایع مختلف را متحول می‌کند؟
  • مقایسه آماری ایران و تایلند قبل از فینال فوتسال آسیا
  • مقایسه آماری ایران و تایلند قبل از فینال
  • قزوین قعرنشین جدول تامین بارش استان‌ها
  • مقایسه آماری ایران و تایلند قبل از فینال/ مورد عجیب تیم ملی ایران