Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- حال شهرمان خوب نیست. خزان سلامتی و بهار کرونا را در حالی شاهد هستیم که با عدم رعایت برخی از شهروندان مبنی بر عدم استفاده از ماسک سبب شده تا بخش سوم آی سی یو بیمارستان ولیعصر (عج) بیرجند هم ظرفیتش پر شود. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بیرجند، شهر شلوغ است و ترددها همچنان  زیاد است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همه چیز رنگ و بوی روزهای قبل از کرونا را به خود گرفته، عده‌ای بدون رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی مشغول کار و کاسبی هستند و برخی با خونسردی روانه کوچه و بازار می‌شوند گویی ترس از کرونا تمام شده است.

برخی هم که ماسکی بر چهره دارند هنگام صحبت کردن ماسک را پایین می‌کشند و عده‌ای بدون زدن ماسک دور هم جمع می‌شوند.

وقتی بر چهره خسته کادر درمان می‌نگریم شرمنده آنها می‌شویم. در این شرایط تمام مردم باید دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت کنند و حتی‌الامکان از خانه‌ها بیرون نیایند و دورهمی‌ها و رفت و آمدهای فامیلی را تعطیل کنند.

کرونا همچنان در خراسان جنوبی جولان می‌دهد. اوایل شهریور امسال با افزایش بیماران تنفسی، استان به وضعیت هشدار بازگشت اما سه هفته است که جزو استان‌های در وضعیت قرمز قرار گرفته‌ایم.

آخرین آمار کرونا در ایران| تعداد فوتی‌های روزانه باز هم رکورد زد؛ 251 نفر در 24 ساعت گذشتهآخرین آمار کرونا در کشور| فوت 195 نفر در 24 ساعت گذشتهآخرین آمار کرونا در کشور| فوت 227 نفر در 24 ساعت گذشته

در چند روز اخیر بود که روند ابتلا به کرونا در استان پس از خیزهای اول و دوم بیماری در فروردین و خرداد امسال، بار دیگر در شهریور صعودی شد و این روند همچنان ادامه دارد.

در چند ماه اخیر همواره استان و به ویژه شهرستان بیرجند در وضعیت قرمز قرار گرفته و ظرفیت بیمارستان‌ها رفته رفته تکمیل می‌شود.

کارشناسان توصیه می‌کنند از حضور در تجمعات پرهیز شود اما به گونه‌ای رفتار شده که ابتلای خانوادگی در استان رو به افزایش است و گاهی مشاهده می‌شود که از یک خانواده چند نفر در بیمارستان بستری شده‌اند.

در کنار این موارد، رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در کانون‌های تجمعی و از جمله هسته‌های مرکزی شهر و از جمله بازار بیرجند کمتر رعایت می‌شود و مشاهدات ما حاکی از آن است که چندان نظارتی بر این موضوع برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا وجود ندارد و اگر هم اقداماتی در این باره انجام می‌شود به دلیل مقطعی بودن از بازدارندگی لازم برخوردار نیست.

یکی از شهروندان بیرجندی که مغازه‌دار است به خبرنگار تسنیم گفت: گاهی شهروندی بدون ماسک به مغازه‌ام وارد می‌شود بعد از اینکه به او تذکر می‌دهم، سری تکان می‌دهد و با ناراحتی از مغازه خارج می‌شود.

وی ادامه داد: به خاطر خودمان هم که شده باید بیشتر رعایت کنیم و حتما ماسک بزنیم و فاصله اجتماعی را رعایت کنیم. مراقب سالمندان باشیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند نیز به خبرنگار تسنیم گفت: متاسفانه در یک هفته اخیر بین 11 تا 18 مهرماه شاهد روند شدید افزایشی ابتلا به کرونا و بستری شدن در بیمارستان بودیم آن طور که در هفته سوم مهرماه رتبه 5 کشوری از نظر نرخ بروز  ابتلا و کرونا مثبت بستری در بیمارستان داشتیم.

دهقانی افزود: میزان مرگ و میر کرونایی در خراسان جنوبی  از میانگین کشوری پایین‌تر است و در کشور از هر یک میلیون نفر 20 نفر فوت شده است اما در استان 15 نفر در یک میلیون نفر است  و در هفته سوم 202 نفر بستری شده کرونای مثبت در بیمارستان‌های استان داشتیم.

وی با بیان اینکه در یک هفته اخیر شاهد افزایش قابل توجه  ابتلا به کرونا در استان هستیم که علت به طور مشخص عدم رعایت فاصله گذاری و پروتکلها است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند اظهار داشت: میزان رعایت پروتکلها در کشور از 80 درصد در هفته‌های گذشته به 62 درصد در روز گذشته گزارش شد که در هفته سوم مهرماه میزان رعایت دستور العمل‌ها در کشور 42 درصد و در خراسان جنوبی 47 درصد بوده است.

دهقانی افزود: عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی با افزایش کووید 19 مرتبط است هرجا رعایت نشود به شدت افزایش می‌یابد اما با وجود ابتلای زیاد از نظر تخت بستری در کشور رتبه سوم را نسبت به جمعیت داریم و بخش سوم آی سی یو در بیمارستان ولیعصر بیرجند راه‌اندازی شد که بلافاصله پر شد.

وی عنوان کرد: تمام طبقه هم کف بیمارستان ولیعصر تخلیه و در اختیار بخش کرونا است و برای بستری ظرفیت و امکانات لازم را داریم با وجود مشکلات پرسنل و کادر درمان پرستاری و نیروهای خدماتی همه خسته شده‌اندو حجم زیاد بیمار اجازه استراحت به پرسنل را نمی‌دهد.

رئیس بخش عفونی بیمارستان ولی عصر (عج) بیرجند نیز گفت: در روزهای گذشته شمار مبتلایان به بیماری کرونا و افراد بستری در بیمارستان افزایش پیدا کرده و چندین برابر ماه‌های قبل شده است. افرادی که بستری می‌شوند درصدی از آنها نیازمند آی سی یو هستند و به همین دلیل موارد بستری در آی سی یو رو به افزایش است.

ضیائی افزود: افرادی که به کرونا مبتلا می‌شوند خیلی دیر به مراکز درمانی مراجعه می‌کنند و زمانی که مراجعه می‌کنند بیماری در آنها خیلی پیشرفت کرده و مستقیم باید به آی سی یو بروند.

وی عنوان کرد: فردی که در آی سی یو بستری می‌شود 50 درصد احتمال مرگ وجود دارد و بهبودش بیشتر از 50 درصد نیست و اگر لوله گذاری شود تا 90 درصد احتمال مرگش وجود دارد بنابراین باید قبل از این مرحله به بیمارستان مراجعه شود.

رئیس بخش عفونی بیمارستان ولی عصر (عج) بیرجند تصریح کرد: خوشبختانه داروهای خیلی خوبی در دسترس است و هر چند داروی اختصاصی کرونا وجود ندارد اما در بیمارانی که درگیری بالایی دارند وقتی به موقع مراجعه کردند، ما توانستیم برای آنها درمان مناسب را انجام دهیم و نجات پیدا کنند.

ضیائی اظهار داشت: اگر کسی درد قفسه سینه و تنگی نفس شدید، تنفس سریع و دشوار و یا تب طولانی دارد باید بلافاصله به بیمارستان مراجعه کند تا قبل از اینکه به مرحله شدید بیماری برسد اقدامات درمانی برایش انجام شود و امیدوارم با رعایت پروتکل‌های بهداشتی  و مراجعه به موقع به بیمارستان بتوانیم خدمات خوبی را به مراجعین، ارائه کنیم.

مدیر گروه بیماری‌های معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند نیز در گفتگو با خبرنگار تسنیم اظهار داشت: رعایت نکردن پروتکل‌های بهداشتی در افزایش آمار  مبتلایان به کرونا نقش بسزایی داشته است و حساسیت مردم برای رعایت پروتکل‌های بهداشتی کمتر شده و حضور در تجمعات و رعایت نکردن پروتکل‌های بهداشتی در افزایش آمار مبتلایان نقش مهمی داشته است.

شایسته علائم بیماری کرونا را سرفه، تب، گلودرد، و بدن درد و در بعضی افراد علائم گوارشی اعلام کرد و گفت: با توجه به اینکه فصل پاییز فرا رسیده و بیماری آنفولانزا و سرماخوردگی شیوع پیدا می‌کند باید افراد با هر علائمی به پزشک مراجعه کنند چون تشخیص آن از کرونا سخت است.

وی تصریح کرد:  ظرفیت تولید واکسن آنفولانزا در دنیا محدود است و به همین دلیل برای گروه‌های پرخطر توصیه می‌شود.

مدیر گروه بیماری‌های معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: بیماری آنفولانزا و کرونا دو ویروس جداگانه هستند و اینکه اگر واکسن را تزریق کنند سریع‌تر به کرونا مبتلا می‌شوند، صحت ندارد.

وی افزود: واکسن آنفولانزا ریسک ابتلا به کرونا را افزایش نمی‌دهد زمانی که تعداد مبتلایان زیاد شود افراد در سنین پایین‌تر هم مبتلا می‌شوند اما افراد با بیماری زمینه‌ای یا کسانی که سن بالایی دارند بیشتر در معرض خطر هستند.

انتهای پیام/254/ ع

منبع: تسنیم

کلیدواژه: دانشگاه علوم پزشکی بیرجند پروتکل های بهداشتی بیمارستان ولیعصر ابتلا به کرونا رعایت پروتکل آی سی یو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۰۱۷۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دم گیلاس ؛ معجونی شفابخش برای درمان بیماری‌ها

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از بیتوته، دور انداختن ساقه های گیلاس ممکن است ایده خوبی نباشد زیرا ساقه های آن درست مانند میوه برای سلامتی شما مفید است!

گیلاس‌های خوش‌رنگ و آبدار، از قرمز روشن تا تیره، یکی از دوست‌داشتنی‌ترین میوه‌هایی هستند که در سراسر دنیا طرفدار دارند. این میوه‌های کوچک که تعادل بی‌نظیری از شیرینی و ترشی دارند، علاوه بر استفاده در انواع دسر، با دارا بودن انبوهی از آنتی‌اکسیدان‌ها و خواص ضدالتهابی، فواید دیگری نیز برای سلامتی دارند. اما نکته کمتر شناخته‌شده‌ای وجود دارد: دور ریختن ساقه‌های گیلاس اصلا کار درستی نیست! این ساقه‌ها درست مانند خود میوه، منبعی غنی از مواد مغذی بوده و فواید قابل توجهی برای سلامتی همه ما دارند.

فواید سلامتی دم گیلاس

۱. سم زدایی
دم گیلاس یکی از موادی است که به دفع سموم از بدن کمک می کند. بسیاری از شما ممکن است آگاه نباشید که می توانید ساقه های گیلاس را در برنامه سم زدایی قرار دهید و تمام سموم را از بدن خود خارج کنید. مقدار آنتی اکسیدان موجود در دم گیلاس به خوبی بدن را تمیز می کند.

۲. پیشگیری از سنگ کلیه
همانطور که قبلا ذکر شد، دم گیلاس دارای خاصیت ضد التهابی است که کلیه ها را تصفیه کرده و از تشکیل سنگ کلیه جلوگیری می کند. همچنین دارای ترکیبات فرار و نمک های پتاسیم خاصی است که باعث می شود کلیه ها سالم تر و بهتر عمل کنند.

۳. برای بیماران نقرس مفید است
دم گیلاس برای درمان نقرس و روماتیسم بسیار مفید است. این بیماری ها مفاصل، رباط ها را ضعیف کرده و باعث درد شدید می شود. خاصیت ضد التهابی همراه با فلاونوئیدها، مفاصل، تاندون ها، رباط ها و ماهیچه ها را تقویت می کند که نقرس و روماتیسم را درمان می کنند.

۴. سطح کلسترول را مدیریت می کند
اگر کلسترول بالایی دارید، دم گیلاس یک راه حل عالی است. نوشیدن ۱ یا ۲ فنجان چای دم گیلاس در روز سطح کلسترول را به خوبی کاهش می دهد.

۵. مسکن درد
بیشتر ما وقتی درد شدیدی به ما وارد می کند، مصرف آسپرین را ترجیح می دهیم. اما، به جای استفاده از چنین داروهایی، همیشه می توانید دم گیلاس مصرف کنید، زیرا این کار باعث تسکین درد می شود. ساقه گیلاس همچنین اعصاب را تقویت می کند و اثر آرام بخشی می دهد.

۶. کاهش وزن
آنتی اکسیدان ها، خواص ضد التهابی و فلاونوئیدهای موجود در دم گیلاس نیز به کاهش وزن کمک می کنند. این نه تنها سموم بلکه چربی را نیز از بدن خارج می کند. حرکات روده را برای کسانی که از یبوست رنج می برند راحت تر می کند.

۷. عفونت مجاری ادراری را درمان می کند
UTI یا عفونت مجاری ادراری این روزها مشکلی بسیار دردناک و شایع است. تکرر ادرار، درد هنگام ادرار و خونریزی در موارد شدید از علائم شایع این عفونت است. با این حال، خواص ضد عفونی کننده موجود در دم گیلاس عفونت را درمان کرده و آن را آرام می کند.

نحوه مصرف دم گیلاس
دفعه بعد ، بعد از مصرف گیلاس، ساقه های آن را دور نریزید. آنها را در آفتاب خشک کنید و در یک ظرف در بسته نگهداری کنید. می توانید از آن پودر درست کنید یا آن را همانطور که هست نگهداری کنید. یک لیوان آب را بجوشانید و ۱ قاشق چایخوری پودر ساقه گیلاس یا چند ساقه گیلاس به آن اضافه کنید. یک پیمانه دارچین اضافه کنید و ۵-۶ دقیقه بجوشانید. صاف کنید و وقتی داغ است مصرف کنید. چای ساقه گیلاس طعم و بوی میوه ای دارد. این چای فواید فوق العاده و طعم خوبی دارد.

کد خبر 849763 برچسب‌ها سلامت خبر مهم

دیگر خبرها

  • دم گیلاس ؛ معجونی شفابخش برای درمان بیماری‌ها
  • جزئیات جدید و دردناک از دزدیده شدن دختر ۴ ساله کلاله‌ای ؛ قصد فروش یسنا را داشتند
  • تکمیل ۲ بیمارستان در خراسان جنوبی
  • جزئیات جدید از دزدیده شدن دختر ۴ ساله کلاله‌ای
  • توزیع بیش از ۶۰۰ مورد تجهیزات بیمارستان در خراسان جنوبی
  • کارگر ۳۵ ساله قصد فروش یسنا را داشت
  • جزئیات جدید از دزدیده شدن دختر ۴ ساله کلاله‌ای؛ کارگر ۳۵ ساله قصد فروش یسنا را داشت
  • حقایق مهم و جذاب درباره سلامتی بدن
  • چند ساعت در شبانه‌روز بشینیم، بایستیم و بخوابیم؟
  • روزانه چند ساعت بشینیم، بایستیم و بخوابیم؟