Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-05-04@17:12:37 GMT

تامین برق مشترکین بالای ۵ مگاوات در بورس

تاریخ انتشار: ۲۰ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۶۰۲۳۶۲

تامین برق مشترکین بالای ۵ مگاوات در بورس

بر اساس مصوبه هیئت وزیران، کلیه مشترکین صنعتی برق با مصرف بالای ۵ مگاوات موظف هستند، برق مورد نیاز خود را از طریق قراردادهای دوجانبه و یا سایر روش های متداول در بورس انرژی تامین نمایند.

به گزارش سرویس بورس مشرق، تصویب‌نامه مصوب جلسه مورخ ۹۹/۰۷/۱۶ هیات وزیران درخصوص "تکلیف کلیه مشترکین صنعتی برق با قدرت بالای ۵ مگاوات برای تامین آن"  توسط اسحاق جهانگیری معاون اول رییس جمهور ابلاغ شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیشتر بخوانید:

عرضه انواع فرآورده‌های نفتی در بورس انرژی

بر این اساس، کلیه مشترکین صنعتی برق با مصرف بالای ۵ مگاوات موظف هستند، برق مورد نیار خود را از طریق قراردادهای دوجانبه و یا سایر روش های متداول در بورس انرژی تامین نمایند.

بر مبنای این مصوبه، وزارت نیرو و شرکت بورس انرژی ایران موظفند زیرساخت‍‌های لازم را برای تامین برق سایر مشترکین از جمله مشترکین تجاری بالای ۵ مگاوات از طریق قراردادهای دوجانبه با روش های متداول بورس انرژی فراهم نمایند. به گونه ای که براساس یک برنامه زمان بندی شده ملی در دو سال آینده تمام مشترکین بالای ۱ مگاوات مشمول این تصویب نامه شوند.

لازم به تاکید است، ضوابط اجرایی این مصوبه توسط وزارت نیرو و با همکاری شرکت بورس انرژی ایران ظرف شش ماه تدوین و ابلاغ خواهد شد.

گفتنی است، در مواردی که تامین برق مصارف مازاد بر الگوی مصرف (به تشخیص وزارت نیرو) از مصارف کمتر از الگو قابل تفکیک باشد، مصرف مازاد بر الگو از طریق سازوکار این تصویب نامه تأمین خواهد شد.

منبع: فارس

منبع: مشرق

کلیدواژه: کرونا اعتراضات آمریکا قره باغ بورس انرژی برق صنعتی هیئت دولت بورس شاخص بورس بازار بورس بورس تهران فرابورس سازمان بورس سازمان بورس و اوراق بهادار بورس کالا اخبار بورس بازار بازار سرمایه بازار سهام سهام سرمایه گذاری برق بالای ۵ مگاوات بورس انرژی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۰۲۳۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جریان گاز ساکنان مسکن مهر کهک قطع می‌شود

شرکت گاز قم در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: با عنایت به انجام عملیات توسعه شبکه و بهره مندی مشترکین جدید از گاز طبیعی،  جریان گاز مشترکین مسکن مهر شهرستان کهک فردا یکشنبه شانزدهم اردیبهشت ماه از ساعت ۸ صبح تا ۱۴ به مدت ۶ ساعت با قطعی مواجه می‌شود.

شرکت گاز استان  از مشترکین این منطقه تقاضا کرده است ضمن حفظ شکیبایی از دستکاری تجهیزات گاز جدا خودداری کنند و از تماس‌های غیر ضروری با مرکز امداد شرکت گاز خودداری کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

دیگر خبرها

  • جریان گاز ساکنان مسکن مهر کهک قطع می‌شود
  • معاون وزیر نیرو: امسال خاموشی نداریم
  • امسال خاموشی نداریم | ۲۰ هزار مگاوات ناترازی برق صحت ندارد
  • امسال خاموشی نداریم
  • قانون تامین مالی تولید و زیرساخت‌ها ابلاغ شد
  • شورای ملی تامین مالی به ریاست وزیر اقتصاد تشکیل شد
  • ایران امنیت بالای انرژی دارد اگر مصرف کننده بگذارد
  • هفت کشور جهان تمام برق مورد نیاز را از منابع تجدیدپذیر تامین می‌کنند
  • فروش برق با نرخ‌های جذاب در بورس انرژی
  • بهبود وضعیت بورس محتمل است/ مردم از طریق سبدگردان‌‎ها وارد بازار سرمایه شوند + فیلم