Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایران اکونومیست- معاون وزیر صمت گفت: تاکنون ۳۵ میلیارد یورو ارز توسط صادرکنندگان به کشور بازگشته است و می توان گفت که ۶۸ درصد ارز صادراتی، وارد چرخه اقتصادی کشور شده است.

 به نقل از وزارت صمت، حمید زادبوم از اعطای تسهیلات صادراتی برای تولیدکنندگانی که جهش تولید دارند، خبر داد و اظهار داشت: با تحقق اهداف جهش تولید، واحدهای صنعتی می‌توانند علاوه بر تأمین نیاز بازار داخل که یک بازار ۸۰ میلیونی است به فکر صادرات محصولات تولیدی واحد خود نیز باشند و در همین راستا سازمان توسعه و تجارت همکاری‌های لازم را با صادرکننده‌ها دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس کل سازمان توسعه تجارت ایران گفت: واحدهای صنعتی دارای مازاد تولید، می‌توانند به بازارهای مصرف کشورهای منطقه، به عنوان بازار صادراتی ویژه توجه کنند و برای صادرات محصولات واحد تولیدی خود اقدام کنند.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: واحدهای تولیدی که در زمینه صادرات فعالیت دارند با مسائلی روبرو هستند و برطرف کردن مشکلات آن‌ها در اولویت کاری سازمان توسعه تجارت ایران قرار دارد.

زادبوم افزود: برای ایجاد زمینه‌های لازم جهت توسعه صادرات و حمایت لجستیکی و تشویق صادرکننده‌ها، سازمان توسعه و تجارت ایران توسعه زیرساخت‌های صادراتی را در دستور کار قرار داده و بر اساس ظرفیت‌های استانی با استانداری‌ها و سازمان‌های صنعت، معدن و تجارت استان‌ها همکاری‌های لازم را دارد و مشوق‌هایی نیز برای ورود افراد به حوزه زیرساختی و توسعه امکانات صادراتی کشور پیش بینی کرده است.

وی تصریح کرد: فرآیند تشکیل پرونده و پرداخت مشوق‌های صادراتی در حوزه زیرساخت‌ها، شامل ارائه طرح توجیهی توسط سرمایه‌گذار بخش خصوصی به کارگروه توسعه صادرات استان و تأیید و تصویب طرح و مجری در این کارگروه با حضور کلیه اعضا و در نهایت اعلام به سازمان توسعه تجارت ایران خواهد بود و پرداخت مشوق‌های صادراتی در دو قالب کمک بلاعوض و کمک سود تسهیلات بانکی، انجام خواهد گرفت.

بازگشت ۶۸ درصد ارز حاصل از صادرات به کشور

رئیس کل سازمان توسعه تجارت ایران گفت: طبق اعلام بانک مرکزی، تاکنون ۳۵ میلیارد یورو ارز توسط صادرکنندگان به کشور بازگشته است و می‌توان گفت که ۶۸ درصد ارز صادراتی، وارد چرخه اقتصادی کشور شده است.

زادبوم افزود: از فروردین سال ۹۷ تا فروردین سال جاری، تعداد ۲۱ هزار و ۲۵۴ نفر صادرکننده، ارز حاصل از صادرات را به کشور برگردانده اند.

معاون وزیر صمت، بیان کرد: تعداد صادرکنندگانی که از ابتدای ۹۹ تا پایان مردادماه ۱۰۰ درصد به تعهدات ارزی خود عمل کرده‌اند، ۲۲۸۶ نفر هستند؛ در صورتی که از فروردین امسال تا تیرماه، تعداد ۲۰۱۴ صادرکننده به تعهدات خود عمل کرده بودند و به عبارتی در مردادماه ۹۹ تعداد ۲۷۲ صادرکننده دیگر نیز به تعهدات ارزی خود عمل کرده اند و ارز صادراتی را به کشور برگردانده اند.

تأثیر برگزاری نمایشگاه بر صنعت کشور

زادبوم در خصوص امضای تفاهم نامه همکاری میان سازمان توسعه تجارت و انجمن نمایشگاه‌های ایران توضیح داد: این تفاهم نامه، زمینه استفاده از توانمندی تشکل‌ها در جهت افزایش اثر بخشی صنعت نمایشگاهی و ایجاد رقابت سالم، میان برگزارکنندگان نمایشگاه‌ها در سراسر کشور را فراهم می‌آورد.

معاون وزیر صمت افزود: در سراسر کشور ۲۰ سایت نمایشگاهی وجود دارد که به صورت پراکنده به برگزاری نمایشگاه‌های مختلف می‌پردازند و بایستی، از ظرفیت‌های این سایت‌ها بیشتر استفاده شود.

زادبوم اضافه کرد: هماهنگی و تنظیم فرآیند تصویب تقویم نمایشگاه‌های ملی و بین‌المللی (پنج ساله ۱۴۰۴ ۱۴۰۰)، حمایت از برگزاری نمایشگاه‌های بزرگ به شکل ادواری در استان‌های کشور، تهیه، تدوین طرح جامع توسعه، ارتقای کمی و کیفی زیرساخت‌های نمایشگاهی کشور و تدوین ضمانت اجرایی جهت جلوگیری از برگزاری نمایشگاه‌های غیراستاندارد خارج از سایت‌های نمایشگاهی از بندهایی است در این تفاهم نامه به آن‌ها اشاره شده و رعایت این موارد می‌تواند به صنعت کشور در همه حوزه‌ها کمک کند.

 

 مهر

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: سازمان توسعه تجارت ایران برگزاری نمایشگاه نمایشگاه ها معاون وزیر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۰۲۷۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجار قمی در فروردین ماه به ۲۲ کشور صادرات کالا داشتند

اسفندیار دریکوندی ، ضمن اشاره به تنوع بالای کالا‌های صادراتی استان، گفت: در همین رابطه کشور‌های عراق، پاکستان، آذربایجان، افغانستان، روسیه، امارات، گرجستان، هند، چین و ازبکستان عمده کشور‌های هدف صادراتی استان قم بوده‌است.

مدیرکل گمرکات قم افزود: در این مدت بیش‌از ۳۰ نوع کالا از گمرکات استان به کشور‌های مورد نظر صادر شد که مهمترین آنها شامل محصولاتی همچون کفش و صندل، انواع گرانول و کامپاند، سرب، پلی استر، شماری از محصولات شیمیایی، محصولات غذایی همچون تخم مرغ و برخی از لوازم صنعتی است.

او ادامه داد: در سال‌های اخیر بستر‌های لازم برای صادرات انواع کالا‌های مورد توجه تجار در گمرکات استان قم فراهم شده‌است و ما امیدواریم در سال‌جاری با همراهی فعالان اقتصادی شاهد افزایش هرچه بیشتر میزان صادرات کالا‌های ساخت داخل از گمرکات این استان باشیم.

گفتنی است فروردین‌ماه امسال حدود ۱۲ هزار تُن کالا در قالب ۳۳۵ اظهارنامه به ارزش ۱۰ میلیون و ۲۷۳ هزار دلار از گمرکات این استان صادر شد.

با توجه به شرایط خاص فروردین‌ماه همچون وجود تعطیلات نوروزی و روند آغاز کار واحد‌های تولیدی، حجم صادرات استان از ماه‌های آینده با شتاب بیشتری دنبال خواهد شد و گمرکات قم برای تحقق این هدف در آمادگی کامل به سر می‌برد.

در این مدت حدود سه هزار تُن کالا نیز در قالب تعداد ۹۱ اظهارنامه به ارزش ۱۱ میلیون و ۴۲۱ هزار دلار از طریق گمرکات قم وارد کشور شد، همچنین درآمد کل گمرکات استان از فعالیت‌های تجاری به ۴۱۷ میلیارد ریال رسید.

گفتنی‌است سال گذشته نیز ۲۳۲ میلیون و ۸۷۵ هزار و ۷۹۴ دلار صادرات انواع کالا از گمرکات این استان به کشور‌های مختلف جهان صورت پذیرفت. این میزان صادرات در قالب ۶ هزار و ۳۳۲ اظهارنامه به وزن ۲۴۲ هزار و ۴۵۵ تُن بود که نشان دهنده پویایی فعالیت‌های تجاری در استان قم است.

در همین راستا سال گذشته درآمد کل گمرکات استان قم به ۲۰ هزار میلیارد ریال رسید که این رقم نسبت به سال ۱۴۰۱ نزدیک به ۵۰ درصد افزایش داشت.

لیست کالا‌های صادراتی استان قم به بازار‌های جهانی بسیار متنوع است که عمده‌ترین آنها در قالب ۳۲ نوع کالا مورد شناسایی قرار گرفته و انواع محصولات صنعتی، شیمیایی، معدنی، خوراکی و سایر کالا‌ها را دربر می‌گیرد.

همچنین در این مدت ۴۷۸ میلیون و ۸۹۹ هزار و ۹۵۸ دلار کالا در قالب سه هزار و ۲۸۲ اظهارنامه به وزن ۸۹ هزار و ۴۹۰ تُن از طریق گمرکات قم وارد کشور شد.

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

دیگر خبرها

  • صدور مجوز تاسیس و فعالیت مرکز تجاری ایران در نروژ
  • صادرات ۲۰۰ میلیون پوند کالا و خدمات ایران به انگلیس در ۲۰۲۳
  • رشد ۹۸ درصدی صادرات کالا از گمرک خسروی
  • افزایش ۶۵ درصدی صادرات سیر/ روسیه مقصد نخست صادرات سیر خشک
  • صادرات کالاهای اظهارشده در گمرک خسروی رشد ۹۸ درصدی داشت
  • سازمان توسعه تجارت سیاستگذار صنعت نمایشگاهی یا حامی یک سایت نمایشگاهی
  • صدور مجوز تأسیس و فعالیت مرکز تجاری ج. ا. ایران در نروژ
  • مجوز تأسیس و فعالیت مرکز تجاری ج. ا. ایران در نروژ صادر شد
  • چگونه بازار مرغ ترکمنستان را از دست دادیم؟
  • تجار قمی در فروردین ماه به ۲۲ کشور صادرات کالا داشتند