Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، سعید رسولی مدیرعامل شرکت راه آهن در مراسم افتتاح نمایشگاه دائمی جهاد خودکفایی صنعت ریلی با بیان اینکه امروز بیش از ۱۱ هزار و ۶۰۰ کیلومتر خطوط اصلی در اختیار شرکت راه‌آهن است، گفت: میزان خطوط اصلی و فرعی که در اختیار شرکت راه‌آهن است به حدود ۱۴ هزار کیلومتر می‌رسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او ادامه داد: ۲۶ هزار دستگاه واگن باری در راستای اصل ۴۴ به بخش غیردولتی واگذار شده که از این تعداد ۱۷ هزار دستگاه واگن مسافری در حوزه حمل و نقل مسافری مشغول است و حدود ۹۰۰ دستگاه لوکوموتیو هم با تمامی این امکانات در اختیار شرکت‌های حمل و نقلی قرار دارد.

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه شبکه مویرگی در حوزه حمل و نقل ریلی کامل نیست، گفت: برای رسیدن به اتصال تمامی مراکز بار و خدمات به شبکه ریلی باید اقدامات زیادی انجام دهیم، اما سعی کرده‌ایم با این میزان خدمات بتوانیم اقدامات موثری را در حوزه جابه‌جایی بار و مسافر انجام دهیم.

مدیر عامل شرکت راه آهن با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری بر حوزه حمل و نقل ریلی تاکید بسیار زیادی دارند، گفت: ایشان همواره بر توسعه صنعت ریلی تاکیدات بسیار زیادی داشته‌اند و در سیاست‌های کلی اصل ۴۴ و همچنین در سند بالادستی بر توسعه این صنعت توجه ویژه‌ای داشته‌اند.

او با اشاره به اینکه اگر بخواهیم در بند ۲۴ و همچنین ایجاد مزیت‌های رقابتی فعالیت کنیم باید راه آهن را به اقتصاد پایدار تبدیل کنیم افزود: باید از لحاظ اقتصادی به صنعت ریلی متکی باشیم و در حوزه راه و شهرسازی هم همواره بر توسعه صنعت حمل و نقل ریلی تاکیدات بسیار زیادی داشته‌ایم.

اوگفت: صنعت ریلی از جهت توان با استفاده از خودکفایی باید بیش از این تقویت شود و ما همواره سعی کرده‌ایم مشوق‌هایی را در این زمینه ایجاد کنیم.

مدیر عامل راه آهن بیان کرد: خوشبختانه در حوزه صنعت ریلی ظرفیت‌های بسیار زیادی وجود دارد و به لحاظ تکنیکی باید بتوانیم از تمامی ظرفیت‌ها و فرصت‌های این بخش استفاده کنیم.

بیشتر بخوانید

اعلام آمادگی وزارت دفاع برای کمک به صنایع حمل و نقلی کشور

او یادآور شد: خوشبختانه چندی پیش مذاکراتی با معاونت ارتش در بخش‌های مختلف از جمله حوزه زیرساختی و علائم و سایر بخش‌ها داشته‌ایم و سعی کرده‌ایم از مزایایی که در صنایع دفاعی وجود دارد، بتوانیم استفاده کنیم و برای رسیدن به این نقطه پایداری کرده‌ایم و توانسته‌ایم از این فرصت استفاده کنیم به همین دلیل آمادگی داریم که نشست اجرایی را به زودی در این زمینه برگزار کنیم.

این مقام مسئول با بیان اینکه سامانه تولیدات داخل در صنعت ریلی در سایت راه‌آهن بارگذاری شده است، گفت: ۴ هزار قطعه که در داخل توسط تولیدکنندگان تولید شده در این سایت بارگذاری شده و بعد از این به هیچ عنوان مصرف کنندگان بهانه‌ای برای واردات قطعاتی که توسط تولیدکنندگان تولید می‌شوند، نخواهند داشت.

معاون وزیر راه و شهرسازی بیان کرد: امروز نمایشگاه دائمی جهاد خودکفایی را افتتاح می‌کنیم که در این نمایشگاه بخش عمده‌ای از تولیدات صنعت داخل به نمایش گذاشته می‌شود.

رسولی با اشاره به همکاری با وزارت دفاع بیان کرد: در مذاکرات مفصل با معاونان وزارت دفاع در بخش‌های زیرساخت، ناوگان، علائم، ارتباطات و سیگنالینگ بستر مهیایی در صنایع دفاعی کشور وجود دارد که ما را در اداره صنعت ریلی به اقتصاد پایدار می‌رساند.

مدیرعامل شرکت راه‌آهن تصریح کرد: امروز نمایشگاه دائمی جهاد خودکفایی صنعت ریلی در دل کارخانجات بازسازی و نوسازی ناوگان ریلی در تهران افتتاح شد که قطعات داخلی و همچنین قطعات وارداتی ناوگان در آن برای متقاضیان در معرض دید قرار گرفته است.

رسولی تصریح کرد: قطعا با حمایت‌های وزیر راه و نظر مساعد وزیر دفاع به مرز خودکفایی واقعی در صنعت ریلی خواهیم رسید. صنایع دفاعی کشور ظرفیت بالایی دارند و ما می‌توانیم در بازار و منطقه حضور مؤثر داشته باشیم.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: راه آهن صنعت ریلی ناوگان حمل و نقل راه و شهرسازی شرکت راه آهن بسیار زیادی صنعت ریلی حمل و نقل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۰۳۰۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وعده ریل پایه شدن بندر چابهار در آینده‌ ای نزدیک

تین نیوز

مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان با بیان اینکه مزیت‌ها و قابلیت‌های یک بندر موفق باید به گونه‌ ای طراحی، اجرا و مدیریت شود تا زمینه ارتباط حمل و نقل چند وجهی با تاکید بر دو قید اصلی «کاهش هزینه» و «مدیریت هزینه» فراهم شود، از ریل پایه شدن بندر چابهار در آینده ای نزدیک خبر داد.

به گزارش تین نیوز از اداره کل بنادر و دریانوردی استان سیستان و بلوچستان قاسم عسکری نسب در خصوص مطالعات شبکه داخلی ریل بندر شهید بهشتی چابهار گفت: با اضافه شدن زیرساخت‌های حمل‌ونقل ریلی در افق پایان فاز دوم توسعه بندر، ظرفیت این بندر به بیش از ۲۲ میلیون تن کالا در سال خواهد رسید و می‌تواند سهم کشور ایران را در حوزه جابه‌جایی کالا و مسافر به نحوه چشم گیری ارتقا دهد.

عسکری نسب با اشاره به موقعیت بندر چابهار به دلیل قرارگیری در خارج از تنگه هرمز و خلیج فارس و توجه ویژه به این بندر استراتژیک علی‌الخصوص در برنامه هفتم توسعه کشور خاطرنشان کرد: یکی از مولفه‌های توسعه بندر چابهار اتصال این بندر به شبکه سراسری ریلی است.

معاون فنی و مهندسی اداره کل بنادر و دریانوردی استان نیز ضمن اشاره به سرعت بالای اجرای پروژه ۶۸۲ کیلومتری ریل چابهار به زاهدان گفت: پروژه خط ریلی استان در حوزه شهرستان خاش به مرحله بهره‌برداری رسیده و در حوزه ایرانشهر، سرباز و چابهار با پیشرفت بسیار خوبی در حال اجرا است.

هادی مؤمنی اضافه کرد: مطالعات شبکه ریلی بندر شهید بهشتی با رویکرد ریل پایه نمودن بندر چابهار توسط سازمان بنادر و دریانوردی آغاز شده است و مطابق زمان‌بندی تا پایان امسال تکمیل و پس از تصویب وارد فاز اجرایی خواهد شد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • تولید اکسل خودرو در شرکت دانش بنیان چهارمحال و بختیاری
  • وعده ریل پایه شدن بندر چابهار در آینده‌ ای نزدیک
  • تضمین خوراک پتروشیمی‌ها با ورود بخش خصوصی به بالادست صنعت نفت
  • تولید مرغ در داورزن خراسان رضوی ۵۰ درصد افزایش یافت
  • جوجه ریزی ۱۰۰ میلیون قطعه‌ای در مرغداری‌های مازندران
  • کنسرسیوم توسعه ریلی افغانستان، متشکل از چند شرکت خصوصی ایرانی است!
  • صادرات مرغ گرم افزایش می‌یابد
  • سود مشارکت خودروسازان و دانش‌بنیان‌ها در تولید قطعات خودرویی
  • برخی کشورهای اروپایی طالب خرید خودروهای ایرانی هستند
  • اوقاف با افتخار خود را پیشرو در مسیر انقلاب می‌داند/ تولیدات جوانان ایرانی می‌تواند سود فراوانی برای صنعت و کشاورزی داشته باشد