Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا سید کریم حسینی روز یکشنبه در نشست مجمع نمایندگان خوزستان در محل استانداری خوزستان با موضوع چالش‌های اجرایی دستگاه‌های اجرایی اظهارداشت: باتوجه به اینکه کشور در آستانه تدوین برنامه‌ریزی بودجه سال ۱۴۰۰ و همچنین برنامه هفتم توسعه قرار دارد؛ لازم است از ظرفیت‌هایی که در این لوایح ایجاد می‌گردد، در راستای توسعه استان استفاده شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه نمایندگان مردم خوزستان در مجلس شورای اسلامی در جریان چالش‌های دستگاه‌های اجرایی استان قرار گرفته‌اند، گفت: بررسی‌ها نشان می‌دهد که پروژه‌های ناتمام زیادی به دلیل نبود منابع مالی کافی در استان وجود دارد که باید در جهت ارائه خدمت به مردم هرچه سریعتر تعیین تکلیف شوند.

نماینده مردم اهواز، باوی، حمیدیه و کارون ادامه‌داد: در صورت مشورت، همفکری و همدلی دست اندرکاران و متولیان امور اجرایی استان با نمایندگان مجلس، قطعا می‌توان برای رسیدگی به نیازهای استان هم‌صدا مطالبه‌گری و برنامه‌ریزی کرد.

حسینی اضافه‌کرد: در همین راستا کمیته‌ای مشترک از سوی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان و برخی از نمایندگان برای تعیین اولویت‌های دستگاه‌های اجرایی تشکیل می شود.

وی یادآورشد: برای استفاده از درآمدهای حاصل از استان برای رفع مشکلات خوزستان ، کمیته‌ای جداگانه با هدف شناسایی و استفاده از همه اهرم‌های موجود تشکیل خواهد شد.

رییس مجمع نمایندگان خوزستان در مجلس شورای اسلامی تاکیدکرد: در صورتی که این کمیته فعالیت جدی داشته باشد، منابع مالی بخش اعظمی از نیازهای خوزستان از طریق درآمدهای حاصل از استان(درآمدهای مالیاتی) تامین خواهد شد.

 ورود نمایندگان خوزستانی به کمسیون تلفیق مجلس

حسینی همچنین با بیان اینکه هرساله برای بودجه سال بعد، کمیسیون تلفیق تشکیل می‌شود، گفت: در این کمیسیون مجموعه‌ای از نمایندگان حضور پیدا خواهد کرد که به همین‌منظور عضویت تعدادی از نمایندگان استان در دست پیگیری است.

وی یادآورشد: در این کمیسیون، برنامه‌ها، نیازها و مطالبه‌گری‌های استان در بخش بودجه ریزی کشور طرح و دنبال خواهد شد.

بانک‌ها از سیاست‌های استانی تبعیت نمی‌کنند

نماینده مردم اهواز، باوی، حمیدیه و کارون از نبود همراهی حداقلی بانک‌های استان با مدیران اجرایی، نمایندگان مجلس و تصمیم گیران استانی انتقاد کرد و گفت: زمانی که این شرایط با دیگر استان‌های کشور مورد مقایسه قرار می‌گیرد، عملکرد نامطلوب سیستم بانکی در استان بیش از پیش مشهود می‌شود.

حسینی بیان‌داشت: استان خوزستان از نظر سپرده‌های بانکی دارای گردش مالی و حساب‌های سپرده قابل توجهی است اما با این وجود همکاری سیستم بانکی با مجموعه مدیریت ارشد استان ضعیف است و به‌همین دلیل تحقق برنامه‌های توسعه استان با چالش روبه‌رو است.

وی با تاکید بر ضرورت تمکین نظام بانکی در خوزستان از سیاست‌های استانی، بیان‌داشت: در این رابطه اگر نیاز باشد، با جدیت ایجاد این همراهی در سطح ملی مورد پیگیری قرار خواهد گرفت.

رئیس مجمع نمایندگان خوزستان در مجلس شورای اسلامی به موارد و مصادیقی از نبود همکاری‌های لازم توسط بانک‌ها اشاره‌کرد و گفت: در این رابطه مواردی مشاهده شده که با وجود موافقت مدیرعامل بانک، اما در استان همکاری برای رفع مشکلات صورت نگرفته است.

حسینی تصریح‌کرد: این نمونه‌ها بیشتر مربوط به مراکز و واحدهای تولیدی استان است که برای تداوم فعالیت های خود نیاز به همکاری بانک‌ها دارند.

وی یادآورشد: در صورتی که حوزه تولید و سرمایه‌گذاری در استان خوزستان از سوی سیستم بانکی همواره دچار چالش باشند، موضوع از طریق نهادهای نظارتی دنبال خواهد شد.

بر اساس این گزارش، مدیران استانی در این نشست خواستار توجه نمایندگان مردم به ایجاد ردیف‌های قانونی برای اختصاص منابع مالی مورد نیاز جهت تکمیل پروژه‌های نیمه تمام شدند.

برچسب‌ها مجلس شورای اسلامی سازمان برنامه و بودجه خوزستان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مجلس شورای اسلامی سازمان برنامه و بودجه خوزستان مجلس شورای اسلامی سازمان برنامه و بودجه خوزستان اخبار کنکور نمایندگان خوزستان مجلس شورای اسلامی خواهد شد بانک ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۰۳۳۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصاویری متفاوت از نمایندگان درحال اهدای خون

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، آنگونه که ایلنا روایت می‌کند، جمعی از نمایندگان و کارکنان مجلس شورای اسلامی، صبح امروز یکشنبه، ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ با حضور در محل استقرار تیم سیار اهدای خون در مجلس، خون اهدا کردند. اهدای خون براساس روال ثابت که به صورت دوره ای توسط سازمان انتقال خون صورت می گیرد انجام می شود.

۲۷۲۱۹

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1900698

دیگر خبرها

  • عدم‌همراهی بیش از ۱۰۰ نماینده در حمایت از طرح «نور»
  • معلمان نمونه کردستان معرفی شدند
  • دهم خرداد ماه، انتخابات نمایندگان احزاب در کمیسیون ماده ۱۰ برگزار می‌شود
  • جدول درآمدهای نفتی و مالیاتی دولت در بودجه ۱۴۰۳ تصویب شد
  • تصاویری متفاوت از نمایندگان درحال اهدای خون
  • ثبت بیش از ۲ میلیون و ۶۰۰ هزار تردد بین استانی در خوزستان
  • شناسایی معلمان نمونه ‌از برنامه‌های ‌مجموعه تعلیم و تربیت کشور است
  • شناسایی و مستندسازی ۲۰ نیاز فناورانه واحدهای صنعتی در خوزستان
  • شناسایی مهم ترین عامل تصادفات درون‌شهری در کردستان
  • تراز منابع و مصارف مشمول بودجه استان زنجان مثبت شد