Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-05-04@23:21:33 GMT

کیش، شهر موزه ها

تاریخ انتشار: ۲۰ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۶۰۳۹۵۷

کیش، شهر موزه ها

خبرگزاری آریا - معاون گردشگری سازمان منطقه آزاد کیش گفت: با استمرار برگزاری برنامه ها و سمپوزیوم های فرهنگی هنری در کیش، شاهد تحقق پذیری جزیره کیش به شهر موزه ها خواهیم بود.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش، خسرو نشان معاون گردشگری سازمان منطقه آزاد کیش در مراسم اختتامیه سمپوزیوم هفت سنگ کیش ضمن تبریک به هنرمندانی که در این سمپوزیوم حضور پیدا کردند و با ایده ها، خلاقیت ها و توانایی هایی خود آثار هنری خود را در این منطقه به یادگار گذاشتند، اظهار داشت: این آثار هنری که توسط هنرمندان مطرح کشور به طور شبانه روزی و در گرمای طاقت فرسای جزیره کیش به یادگار باقی خواهد ماند از جنسی استفاده شده که کمتر دچار زوال می شود و چقدر خوب که انسان این حس را داشته باشد و برای خلق آثار هنری خود تلاش کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


خسرو نشان افزود: حس خوبی است که انسان بخشی از ذهن، اندیشه، طراحی و خلاقیت خود را در جایی به یادگار بگذارد که گویی حضور او در آن مکان استقرار پیدا می کند.
وی با بیان این که هنرمندان سمپوزیوم هفت سنگ کیش روزهای طاقت فرسایی را زیر گرمای جنوب کشور سپری کردند که در اطراف آنان پر از غبار سنگ بود و ناگزیر به تحمل گرما بودند افزود: این هنرمندان با انرژی وصف نا شدنی توانایی خود را در این منطقه به یادگار باقی گذاشتند که همواره کیشوندان و گردشگران می توانند زمانی که از کنار آنها عبور می کنند ضمن دریافت انرژی مثبت از خلق آثار هنری هنرمندان، خاطرات به یاد ماندنی خود را در سفر به جزیره کیش به ثبت برسانند.
معاون گردشگری سازمان منطقه آزاد کیش بر لزوم اهمیت ادامه این فعالیت ها و استمرار برگزاری برنامه های هنری در این منطقه اشاره داشت و گفت این سمپوزیوم در دوره های گذشته برگزار می شد و در آینده نیز تداوم خواهد داشت و کسانی که در این حوزه تلاش کردند مرهون هنرمندانی هستند که آثار هنری خود را در جزیره کیش خلق کردند و امیدواریم همیشه این هنرمندان در فعالیت های خود سربلند، پاینده و کامیاب باشند.
شایان ذکر است: هنرمندان پرتلاش جزیره کیش با بهره گیری از امکانات و مصالحی که سال ها بدون استفاده رها شده بودند، توانستند آنها را وارد چرخه کار کنند و از این فرصت ها برای توسعه منظر شهری بهره لازم را ببرند.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: سازمان منطقه آزاد کیش آثار هنری جزیره کیش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۰۳۹۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راهیابی 417 اثر به دومین جشنواره منطقه ای مطبوعات شرق کشور

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان جنوبی، علی فرخنده با بیان اینکه در دومین جشنواره منطقه‌ای مطبوعات شرق کشور یادمان پروفسور معتمدنژاد به میزبانی خراسان جنوبی حدود ۶۰۰ نفر ثبت نام و آثار خود را به دبیرخانه ارسال کردند ، گفت:  پس از بررسی و داوری اولیه آثار، تعداد ۴۱۷ اثر تأیید شده و  در ادامه توسط دفتر مطالعات برنامه ریزی رسانه‌های وزارت ارشاد داوری می‌شود.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه از بین ۶۰۰ اثر ارسال شده به دبیرخانه جشنواره، خراسان جنوبی با ۳۱۴ اثر و خراسان رضوی با ارسال ۱۴۱ اثر به ترتیب بیشترین آثار را به دبیرخانه جشنواره ارسال کرده، افزود: مابقی آثار هم از استان‌های سیستان و بلوچستان، کرمان، جنوب کرمان، یزد، خراسان رضوی و شمالی ارسال شده است.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی از برگزاری اختتامیه دومین جشنواره منطقه‌ای شرق کشور در ۲۷ اردیبهشت و روز ارتباطات خبرداد و گفت:  پس از بررسی اولیه، ۱۸۳ اثر به دلیل عدم مطابقت با فراخوان، عدم تناسب تاریخ آثار بر اساس فراخوان و... به جشنواره راه نیافت.
فرخنده با بیان اینکه جشنواره در دو بخش موضوعی و آزاد برگزار می‌شود، گفت: از ۴۱۷ اثر تأیید شده، ۲۵۵ اثر در بخش آزاد و ۱۶۲ اثر در بخش موضوعی است که در بخش آزاد نیز بیشترین اثر به ترتیب در زمینه تیتر و گزارش و در بخش موضوعی هم بیشترین آثار تأیید شده در بخش شعار سال است.
دومین جشنواره منطقه‌ای مطبوعات شرق کشور یادمان پروفسور معتمدنژاد با حمایت معاونت امور رسانه‌ای و تبلیغات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و با همکاری خانه مطبوعات استان برگزار می‌شود.

دیگر خبرها

  • شهردار تهران: اتصال بزرگراه یادگار امام به بروجردی و آزاد راه ساوه
  • واکاوی ممنوعیت پخش مجموعه «حشاشین»
  • تشکیل خانه طراحان فیروزه‌ای بر آمده از تلاش جوانان گرافیست است
  • شهردار تهران: اتصال بزرگراه یادگار امام به بروجردی و آزاد راه ساوه | امروز پاتوق معتادان متجاهر در تهران نداریم
  • حل مشکل پنجاه ساله «اسناد رفسنجان قشم»
  • جزیره قشم در نگاه سازمان مدیریت بحران جایگاه ویژه‌ای دارد
  • تعامل هنرمندان استان یزد با شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر
  • جلوگیری از رها شدگی پایه و اساس بسیج هنرمندان باشد
  • راهیابی 417 اثر به دومین جشنواره منطقه ای مطبوعات شرق کشور
  • راهیابی هنرمندان کهگیلویه و بویراحمدی به جشنواره تئاتر مسجد