Web Analytics Made Easy - Statcounter

فعالان حوزه فرهنگ، هنر و رسانه در نشست با معاون هماهنگی و نظارت فرهنگی، اجتماعی و همکاری های منطقه ای معاون اول رئیس جمهور بر لزوم حمایت بیشتر دولت تأکید کردند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گرگان، شامگاه امروز(یکشنبه 20 مهر) نشست «مهدی علیخانی»، معاون هماهنگی و نظارت فرهنگی، اجتماعی و همکاری های منطقه ای معاون اول رئیس جمهور با فعالان حوزه هنر، فرهنگ و رسانه استان گلستان برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

در این نشست اهالی فرهنگ، هنر و رسانه دغدغه های خود را در حوزه های مختلف از جمله مشکلات به وجود آمده از شیوع ویروس کرونا مطرح کردند و خواستار حمایت دولت شدند.

 

«یحیی کریم آبادی» نماینده انجمن عکاسان استان گلستان در این نشست به نبود گالری استاندارد در استان اشاره کرد و گفت: نیاز است که از تولیدات حوزه هنری حمایت در راستای ثبت رسمی و انتشار کتاب حمایت شود.

 

نماینده انجمن عکاسان استان گلستان بیان کرد: تخصیص اعتبارات لازم برای حمایت از آثار فاخر که عناوین جهانی را کسب می کنند و همچنین احداث یک دیوار شهری برای ارائه آثار فصلی اساتید مشهور هنری استان از دیگر موضوعاتی است که می تواند در راستای حمایت از هنرمندان در استان اتفاق بیفتد.

 

همچنین «حمید سلیمانی» نماینده چاپخانه داران استان گلستان نیز در این جلسه تأکید کرد: بهتر بود دولت در راستای تسهیلات کرونا که بخشی از هزینه ها مثل مالیات، برق، آب و هزینه های دیگر را اضافه نمی کرد.

 

نماینده چاپخانه داران استان گلستان بیان کرد: همچنین دولت 80 میلیون دلار برای کاغذ تخصیص داده که با شرایط کرونا بهتر است هرچه زودتر نسبت به پرداخت آن اقدام کند، همچنین دولت در حوزه ملزومات چاپ نیز باید برای چاپخانه داران یارانه در نظر می گرفت.

 

همچنین «احمد خواجه نژاد»، نماینده انتشارات، موسسات فرهنگی هنری و کتابخانه های استان گلستان در این جلسه بیان کرد: مشکلات حوزه مؤسسات فرهنگی و نشریات ریشه در موضوعات مختلفی دارد که به این مؤسسات به شدت آسیب وارده کرده است.

 

*حوزه فرهنگی در ایام کرونا مورد حمایت جدی قرار نگرفت

نماینده انتشارات، موسسات فرهنگی هنری و کتابخانه های استان گلستان ادامه داد: در ایام کرونا این مؤسسات نسبت به بخش های دیگر آسیب پذیرتر هستند چراکه حوزه فرهنگی آنگونه که باید در ایام کرونا مورد حمایت جدی قرار نگرفت.

 

خواجه نژاد افزود: همین آسیب پذیری موجب شده که بخش بسیاری از اهل فرهنگ دچار بی انگیزگی شوند.

 

وی گفت: انتظار داریم امسال در بخش خرید کتاب به ناشران توجه بیشتری شود و در بخش هزینه ها مثل بیمه تأمین اجتماعی، مصرف آب، برق و گاز به مؤسسات فرهنگی کمک شود.

 

نماینده انتشارات، موسسات فرهنگی هنری و کتابخانه های استان گلستان تأکید کرد: نیاز است تفویض اختیار به استان ها صورت بگیرد تا مؤسسات و انجمن ها از حمایت و یارانه بیشتری بهره مند شوند.

 

«حدیث سپهری»، مدیرعامل انجمن استرآباد جوان نیز اظهار کرد: انجمن استرآباد جوان با مجوز از حوزه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان سه سال سابقه فعالیت و تسهیلگری و پژوهش در سه حوزه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری را دارد.

 

مدیرعامل انجمن استرآباد ادامه داد: امروز با توجه به اعمال تحریم های ناجوانمردانه دشمن، تنها راه نجات و رهایی از مشکلات توجه به صنعت گردشگری و صنایع دستی در کشور است.

 

سپهری بیان کرد: متاسفانه به دلیل فیلترینگ ارتباط ما با دنیای خارجی و جذب توریست از طریق فضای مجازی کم شده است.

 

وی یادآور شد: جای خالی استارتاپ ها و شتاب دهنده ها در معرفی میراث فرهنگی استان گلستان همچون دیار گرگان، برج قابوس، بافت تاریخی و جاذبه های اکوتوریسم جنگل های هیرکانی در استان خالی است.

 

*بهره مندی بیش از ۱۸ هزار گلستانی از مزایای بیمه بیکاری کرونا

«سعید مازندرانی» نیز در این جلسه با بیان اینکه در استان گلستان ۱۸ هزار و ۵۰۰ نفر از مزایای حق بیمه بیکاری در ایام کرونا استفاده کردند، گفت: بخشی از این افراد فعالان حوزه فرهنگ، هنر و رسانه بودند.

 

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان گلستان ادامه داد: همچنین برای ارائه تسهیلات مشاغل آسیب دیده از کرونا جلسات متعددی با بانک های عامل برگزار کردیم تا شرایط را برای دریافت این تسهیلات تسهیل کنیم.

 

مازندرانی افزود: برای بهره مندی بیشتر مشاغل حوزه فرهنگ و هنر و رسانه نیاز است تعامل بیشتری ببین نهادها و دستگاه های اجرایی با بانک های عامل صورت بگیرد.

 

پایان پیام/695

منبع: شبستان

کلیدواژه: دغدغه های اهالی فرهنگ تشکیل انجمن های سراسری فرهنگ هنر و رسانه اهالی فرهنگ هنر و رسانه بیمه اهالی فرهنگ هنر و رسانه دغدغه های فرهنگی همایش فرهنگ هنر و رسانه کرونا ایام کرونا استان گلستان هنر و رسانه حوزه فرهنگ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۰۵۰۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشکیل قرارگاه شهید آوینی فرصتی برای حمایت از تولیدات هنری است

ایسنا/گیلان مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان تشکیل قرارگاه شهید آوینی را فرصتی برای حمایت از تولیدات هنری با هدف تقویت بنیه فرهنگی‌ شهرستان‌ها دانست و گفت: برای قرارگاه شهید آوینی استان گیلان ۴ میلیارد و ۹۵۰ میلیون تومان اعتبار در نظر گرفته شده است.

امیرحسین طاهری امروز، ۱۰ اردیبهشت‌ماه در اختتامیه جشنواره رسانه‌ای «در مسیر انتخاب» که در تالار مرکزی رشت برگزار شد، اظهار کرد: برگزاری انتخابات در حقیقت تبلور اراده و خواست مردم بوده که برای تحقق مشارکت حداکثری ارکان و مقدمات گوناگونی نیاز است و رسانه یکی از این ارکان به شمار می‌رود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان افزود: در آستانه برگزاری دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری و با توجه به لزوم برجسته سازی نقش تاثیرگذار اصحاب رسانه در تحقق چهار اصل امنیت، مشارکت، سلامت و رقابت در انتخابات اداره کل ارشاد گیلان با همکاری استانداری و خانه مطبوعات برگزاری جشنواره رسانه‌ای «در مسیر انتخاب» را در دستورکار قرار داد و این جشنواره امروز به ایستگاه پایانی رسید.

وی با اشاره به تشکیل قرارگاه شهید آوینی در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، گفت: قرارگاه شهید آوینی فرصت بسیار خوبی برای حمایت از تولیدات هنری با هدف تقویت بنیه فرهنگی‌ شهرستان‌هاست که در بودجه ۱۴۰۲ به عنوان ردیف مستقل دیده شد، بودجه قرارگاه شهید آوینی کاملا مشخص و شفاف بوده است.

طاهری با بیان اینکه برای قرارگاه شهید آوینی استان گیلان ۴ میلیارد و ۹۵۰ میلیون تومان اعتبار در نظر گرفته شده است، تصریح کرد: برای کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد مبلغ یک میلیارد تومان در قالب طرح «هزار مشعل» و با موضوع «مسجد محوری» در نظر گرفته شده است که ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی هر شهرستان می‌بایست با همکاری دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان اقدام به هزینه نمایند .همچنین مبلغ یک میلیارد تومان هم برای طرح ریشه‌های رشت با همکاری جبهه انقلاب فرهنگی و تهیه ۲۰ کلیپ و مستند دیده شده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان ادامه داد: مبلغ ۶۰۰ میلیون تومان تحت عنوان «لیگ ضحی» برای اتحادیه مؤسسات قرآنی پیش بینی شده، مبلغ ۴۰۰ میلیون در راستای پیشگیری خانواده‌ها از آسیب‌های اجتماعی به عنوان سهم خانواده و فرزندآوری، مبلغ ۲۰۰ میلیون تومان برای حوزه تجسمی، مبلغ ۲۰۰ میلیون تومان برای تولید موسیقی و مبلغ ۳۰۰ میلیون تومان برای تولید آثار نمایشی در اختیار معاونت‌های مربوطه و انجمن‌های فرهنگی و هنری استان قرار گرفته که ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی می‌بایست پیگیر انجام و هزینه کرد آن باشند.

وی افزود: با توجه به اینکه در آستانه برگزاری دومین کنگره ۸۰۰۰ شهید استان هستیم تولید آثار در حوزه ایثار و شهادت را در دستورکار داریم و باید تمام بخش‌ها و روستاهای استان با این آثار تولیدی آشنا شوند.

طاهری با بیان اینکه تعدد رسانه‌های گیلان نشان دهنده پویایی این استان است، گفت: می‌توان گفت با وجود تعدد رسانه‌ها در استان گیلان استانداری و دستگاه‌های اداری و اجرایی بیشترین حمایت را از رسانه‌ها دارند که این جای تقدیر دارد. انعکاس ظرفیت‌های استان برای آنان که خارج استان هستند، خیلی اهمیت دارد لذا رسانه‌های استان باید اقدام به انعکاس بخش‌های مثبت و ظرفیت‌های موجود نمایند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • پایان همایش ملی هویت اصلی زنان در آئینه قرآن و حدیث با معرفی مقالات برتر در گرگان
  • باید از هر فرصتی برای بیان حقایق استفاده کنیم
  • دبیر شورای فرهنگ عمومی تغییر کرد
  • عاطفه خادمی دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور شد
  • نگرانی اهالی گالیکش از آلودگی طبیعت کوه نیلکوه به لطف کارخانه سیمان
  • اثرگذاری فرهنگی اساتید در دانشگاه آزاد بیشتر می‌شود
  • احشام اهالی ۲۴ روستای گلستان از جنگل خارج شد
  • تشکیل قرارگاه شهید آوینی فرصتی برای حمایت از تولیدات هنری است
  • لزوم نظارت، حمایت و هدایت، پس از صدور مجوز مؤسسات فرهنگی
  • خسروپناه: با مکتب حاج قاسم درگیر دعواهای حزبی نمی‌شویم