Web Analytics Made Easy - Statcounter

مستند «سایه‌های بی خورشید» ساخته مهرداد اسکویی، تقدیر ویژه هیات داوران شانزدهمین جشنواره فیلم های مستند زاگرب (زاگرب داکس) را دریافت کرد. 

به گزارش ایسنا، «سایه‌های بی خورشید» که یکی از فیلم های بخش رقابتی اصلی این رویداد سینمایی بود، در نهایت تقدیر ویژه هیات داوران جایزه "فیلم هایی که اهمیت دارند" را کسب کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

این جایزه ویژه به فیلم هایی اعطاء می‌شود که به بهترین شکل حقوق بشر را ترویج کنند. 

 مستند "خلاف جهت عقربه های ساعت" ساخته جلال وفایی دیگر نماینده سینمای ایران در بخش اصلی این جشنواره سینمایی بود. 

سایه‌های بی‌خورشید» پس از رونمایی در سی‌ودومین جشنواره بین‌المللی مستند آمستردام (ایدفا) و کسب جایزه بهترین کارگردانی از این رویداد معتبر سینمایی، در  چندین جشنواره بین‌المللی دیگر از جمله بیگ‌اسکای آمریکا، مونیخ آلمان، کراکو لهستان، داک‌اِج نیوزولند، میلینیوم بلژیک، حقوق بشر ژنو، هلسینکی فنلاند و... نیز حضور یافته و اخیرا به جشنواره های «ژان روش» فرانسه،  داکوفست کوزوو، جشنواره مستند اوپن سیتی لندن و شانزدهمین جشنواره فیلم زوریخ نیز دعوت شده است. 

این مستند اثری تکان‌دهنده و برانگیزنده درباره محل نگهداری نوجوانان بزهکار است و روی دختران و زنانی تمرکز می‌کند که به سبب قتل یا معاونت در قتلِ یکی از مردان خانواده یا خویشاوندانِ سوءاستفاده‌گر خود به کانون اصلاح و تربیت فرستاده شده‌اند.

شانزدهمین جشنواره فیلم مستند زاگرب (زاگرب داکس) قرار بود از از ٢٥ اسفند تا ١ فروردین/١٥ تا ٢٠ مارس در کرواسی برگزار شود اما با تعویق به دلیل شیوع ویروس کرونا از ۴ تا ۱۱ اکتبر (۱۳ تا ۲۰ مهر) برگزار شد. 

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: جشنواره مستند زاگرب مستند سایه های بی خورشید سایه های بی خورشید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۰۵۲۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سمنان دهه کرامت میزبان خادمان رضوی با اجرای ۱۰۰ عنوان برنامه است

عربی دبیر برگزاری جشن‌های معنوی و مردمی زیر سایه خورشیدگفت: برگزاری جشن‌های زیر سایه خورشید با حضور خدام رضوی در مناطق مختلف هشت شهرستان سمنان برنامه‌ریزی شده است.

وی با بیان اینکه شعار محوری امسال جشن‌های مردمی و معنوی زیر سایه خورشید ۱۴۰۳ «با شما سربلندیم» است، ادامه داد: مؤسسه جوانان آستان قدس رضوی مبدع جشن‌های مردمی و معنوی زیرسایه خورشید است و کانون‌های فرهنگی شاخص در هر استان، متولی برگزاری این جشن مردمی هستند.

وی بیان کرد: جشن‌های گرامیداشت دهه کرامت از بیست و چهارم اردیبهشت از گرمسار و آرادان آغاز می‌شود و سپس این جشن هر روز در یکی از شهرستان‌های مهدیشهر، سمنان، دامغان، سرخه، شاهرود و میامی تا سی و یکم اردیبهشت ادامه خواهد یافت.

مسئول برگزاری جشن‌های معنوی ومردمی زیر سایه خورشید در سمنان تصریح کرد: این رویداد فرهنگی و معنوی در قالب برپایی جشن‌های مردمی، تجلیل از نخبگان عرصه‌های مختلف، فرزندآوری و جمعیت، دانش آموزان و دانشجویان، زنان و دختران، دیدار با بزرگان و علمای هر شهر و روستا، بازدید از مراکز و اماکن مختلف و دیدارهای مردمی رقم خواهد خورد.

باشگاه خبرنگاران جوان سمنان سمنان

دیگر خبرها

  • جایزه اصلی هات‌داکس به «انقلاب» رسید
  • سمنان دهه کرامت میزبان خادمان رضوی با اجرای ۱۰۰ عنوان برنامه است
  • گروه محوری را در دستور کار این دوره از جشنواره تئاتر مردمی بچه‌های مسجد قرار دادیم
  • گروه‌محوری در دستور کار جشنواره تئاتر مردمی بچه‌های مسجد قرار دارد
  • «فرج الله سلحشور» تئاتر را از مسجد آغاز کرد و بعد آثارش در جهان دیده شد
  • اهدای جایزه «فرج الله سلحشور» در جشنواره تئاتر مردمی بچه‌های مسجد
  • «هات داکس» جایزه بهترین مستند بین‌المللی را به فیلم هندی داد
  • رقابت ۱۴ گروه در جشنواره تئاتر بچه‌های مسجد/ جایزه ویژه فرج‌الله سلحشور اعطا می‌شود
  • مستند کوتاه ایرانی «با قید محرمانگی» در اوبرهاوزن آلمان
  • هرمزگان میزبان ۳ گروه از خادمین حرم مطهر رضوی