Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-04-30@17:48:56 GMT

هر کدام از ما یک اثر هنری هستیم

تاریخ انتشار: ۲۱ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۶۰۶۱۵۳

هر کدام از ما یک اثر هنری هستیم

«ژان پیاژه» روان‌شناس سوئیسی بر این باور بود که در فرآیند رشد، خود کودک شرکت کننده‌ای فعال است و دست روی دست نمی‌گذارد تا رشد بیولوژیک یا محرک‌های خارجی، کار خودشان را بکنند. او کودکان را دانشمندان کنجکاوی می‌دانست که به تحقیق و آزمایش درباره اشیا درون محیط دست می‌زنند تا ببینند چه اتفاقی می‌افتد.

اگر کودک در محیط طبیعت بزرگ شود قاعدتاً مراحل رشد را بهتر طی می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تنوع بصری و صوتی، امکان لمس محیط پیرامون و تجربه در طبیعت می‌تواند پاسخ مناسبی برای کنجکاوی‌های او باشد. کودک در محیط طبیعت می‌تواند طیف‌های رنگی، اشکال گوناگون را ببیند و لمس کند، این تجربه‌ها به او کمک می‌کند تا هوش تقویت شده پیدا کند و به تعادل لمسی برسد. اما با توجه به زندگی شهری، دور بودن ما از طبیعت و زندگی ماشینی امروز و سرعت آن، عملاً برخی محرک‌ها را حذف می‌کنیم. بی‌حوصلگی، کمبود وقت و از طرفی خوراک نامناسب بصری رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی تأثیر نامناسبی بر ذهن ناخودآگاه ما خواهد داشت. کافی است به عکس‌های تبلیغاتی و بیلبوردهای شهری نگاه کنیم. کودکانی با چشمان آبی، پوست روشن و موهای طلایی و روشن با لبخندی به پهنای صورت و دندان‌هایی مرتب تصویر کودک شاداب و سلامت و کودکی الگو را القا می‌کند. آیا دیگر کودکان با رنگ پوست تیره و چشمان تیره نمی‌توانند همان لبخند را داشته باشند؟ ارائه الگوی از پیش تعیین شده و غیربومی و گاه غیرواقعی، یکی از خطرهایی است که ممکن است والدین را به دام بیندازد و در آینده بر نگرش کودک از خود تأثیرگذار باشد. حتی ارائه چنین مدلی از کودک سالم می‌تواند بر روح کودکان ویژه تأثیری نامطلوب داشته باشد؛ در حالی که در برخی کشورها حتی در ساخت عروسک‌ها و مدل‌های تبلیغاتی از طیف گسترده‌ای از بچه‌ها برای پذیرش تفاوت‌ها و از طرفی پذیرش خود ارائه و القا می‌شود ما همچنان از الگوهایی دم دستی و پیش پا افتاده استفاده می‌کنیم. به نظر می‌رسد والدین باید مدام این جملات را با خود تکرار کنند: «ارزش بچه‌ به چیزی است که هست، نه چیزی که ما می‌خواهیم در آینده باشد یا تصویرهای ذهنی و آرمانی ما از بچه ایده‌آل.» متأسفانه گاهی فراموش می‌کنیم هر کدام از بچه‌ها ویژگی منحصر به فردی دارند و شخصیت خاص خود با نیازهای ویژه خودشان. کتاب «همه ما یک اثر هنری هستیم» نوشته مارک اسپرینگ با ترجمه مانلی آیگانی که توسط انتشارات ماهک منتشر شده؛ سعی دارد تا علاوه بر پذیرش تفاوت به دور از ارزش‌گذاری با بهره‌گیری از هنر، بچه‌ها را در باور و پذیرش خود تقویت کند. در این کتاب به خطر یک شکل بودن و کسالت بار شدن محیط اطراف به صورتی ساده اشاره دارد. این کتاب با تأکید بر پذیرش خود و احترام به تفاوت‌ها و ارزش داشتن هر فرد به‌عنوان موجودی منحصر به فرد، سعی دارد ما را با همه پیچ و تاب‌ها، کج و کولگی‌ها، رنگ‌ها و... کمک کند تا هرآنچه باعث تفاوت ما است بپذیریم و هر کدام از ما را به‌عنوان یک اثر هنری منحصر به فرد معرفی کند تا با خودمان آشتی کنیم و بپذیریم آنچه هستیم.

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۰۶۱۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مدارک تحصیلی مورد پذیرش در آزمون دکتری علوم پزشکی ۱۴۰۳ اعلام شد

به گزارش خبرنگار مهر، آزمون دکتری تخصصی و پژوهشی علوم پایه پزشکی، بهداشت و دندانپزشکی(Ph.D) سال ۱۴۰۳ در ۱۰ آبان ماه ۱۴۰۳ برگزار می شود.

مدارک مورد پذیرش در آزمون دکتری تخصصی و پژوهشی علوم پایه پزشکی، بهداشت و دندانپزشکی(Ph.D) سال ۱۴۰۳ در سایت مرکز سنجش آموزش پزشکی منتشر شده است و داوطلبان باید بر اساس آن در آزمون ثبت نام کنند.

عنوان مدرک تحصیلی داوطلبان اعم از دانشنامه یا گواهی تحصیلی باید دقیقا منطبق با رشته های قید شده به عنوان مدارک تحصیلی مورد پذیرش باشد.

براساس مصوبه چهل و پنجمین جلسه ۲۷ اسفند ۱۳۸۹ شورای عالی برنامه ریزی علوم پزشکی دارندگان دانشنامه و یا گواهینامه تخصصی بالینی و یا فوق تخصصی بالینی در رشته هایی که دکتری عمومی پزشکی جزو مدارک مورد پذیرش است، مجاز به شرکت در آزمون مربوطه هستند.

همچنین دروس و ضرایب آزمون دکتری تخصصی و پژوهشی علوم پایه پزشکی، بهداشت و دندانپزشکی (Ph.D) سال ۱۴۰۳ در سایت مرکز سنجش آموزش پزشکی منتشر شده است.

مدارک مورد پذیرش آزمون دکتری تخصصی و پژوهشی علوم پایه پزشکی، بهداشت و دندانپزشکی(Ph.D) سال ۱۴۰۳

دروس و ضرایب آزمون دکتری تخصصی و پژوهشی علوم پایه پزشکی، بهداشت و دندانپزشکی(Ph.D) سال ۱۴۰۳

به گزارش مهر، آزمون دکتری تخصصی و پژوهشی علوم پایه پزشکی، بهداشت و دندانپزشکی (Ph.D) سال ۱۴۰۳ در آبان ماه ۱۴۰۳ برگزار خواهد شد.

کد خبر 6091965

دیگر خبرها

  • ۲۷ رشته در دانشگاه اصفهان در سال جاری حذف می‌شود
  • آزمون‌ پذیرش مؤسسه آموزش عالی اخلاق اسلامی در خردادماه
  • آمادگی دانشگاه فردوسی برای پذیرش دانشجویان آمریکایی + عکس
  • جزئیات پذیرش‌های جدید در بورس کالا اعلام شد
  • اعلام جزئیات پذیرش‌های جدید در بورس کالا
  • رشد بیش از ۴ برابری آمار جذب و پذیرش نیروی انسانی در آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان
  • اعلام نتایج آزمون ورودی جامعه الزهرا (س)
  • مدارک تحصیلی مورد پذیرش در آزمون دکتری علوم پزشکی ۱۴۰۳ اعلام شد
  • حسین قناعت:«والدین امانتی» به کودکان حفاظت از محیط زیست را آموزش می‌دهد/ فیلم کودک با اکران آنلاین بهتر دیده می‌شود
  • فرمولی برای اینکه در زندگی موفق باشیم