Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-28@17:06:25 GMT

از شنیدن این ۵ صدا در خودرو غافل نشوید

تاریخ انتشار: ۲۱ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۶۰۶۳۱۶

از شنیدن این ۵ صدا در خودرو غافل نشوید

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، تصور کنید در آرامش کامل در حال رانندگی هستید که صدای عجیبی از موتور خودرو می‌شنوید. در چنین موقعیتی دو نوع راننده وجود دارد، راننده اول به این صدا حساس می‌شود و خودرو را در سریع‌ترین زمان ممکن به یک تعمیرکار نشان می‌دهد و راننده دوم با بی اعتنایی امیدوار است اوضاع خود به خود به حالت عادی برگردد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اگر جزو دسته دوم هستید، توصیه می‌شود جانب احتیاط را رعایت کنید و از کنار این صدا‌های عجیب به سادگی عبور نکنید.

در این مطلب درباره صدا‌هایی را که از خودرو شنیده می‌شود و نباید آن‌ها را نادیده گرفت به شما هشدار می‌دهیم:

۱- صدای ساییدگی چرخ دهنده‌ها هنگام تعویض دنده:
صدای جیغ یا سوت مانند تعویض دنده یعنی سیستم انتقال قدرت خودرو خوب کار نمی‌کند. اگر هنگام تعویض دنده صدایی شبیه جیغ یا ساییدگی شنیدید، حتما تا خرج سنگینی روی دست شما نگذاشته، به تعمیرگاه مراجعه کنید. خوشبختانه امروزه به کمک دستگاه‌های دیجیتالی، مشکل گیربکس قابل تشخیص است و اگر زود مراجعه کنید جلوی هزینه‌های بیشتر را می‌گیرید.

بیشتر بخوانید

چرا برف پاک کن‌های خودرو درست کار نمی‌کنند؟

۲- سر و صدا از داخل موتور:
اگر این صدا را شنیدید، نشانه این است که تسمه تایم نیاز به تعویض دارد. در اینجا این سوال بوجود می‌آید که آیا می‌توانیم خودرو را به حال خود رها کنیم و یا باید همان موقع به تعمیرگاه مراجعه کنیم؟ اگر شما برنامه زمانبندی مشخصی برای تعمیر خودروی خود دارید، بگذارید سر زمان مقرر آن را تعویض کنید. اما برای اطمینان و برای این که مطمئن شوید خسارتی به خودرو وارد نمی‌کند، می‌توانید آن را به یک تعمیرکار نشان دهید.

۳- صدای سوت از موتور:
اگر به همراه صدا، درجه حرارت خودرو بالا می‌رود، به نظر می‌رسد که فن خودرو درست کار نمی‌کند و این باعث می‌شود موتور خودرو بیش از حد گرم شود. اغلب این مشکل ناشی از نشت داخل رادیاتور و یا پمپ آب است که موجب می‌شود آب رادیاتور کم شود. مزیت این سر و صدا این است که شما هر چه زود‌تر مطلع می‌شوید و قبل از آسیب به قسمت‌های دیگر، نسبت به تعمیر آن اقدام می‌کنید.

۴- صدای اصطکاک و سایش هنگام ترمز کردن:
هنگامی که بعد از هر ترمز سر و صدایی می‌شنوید، بلافاصله خودرو خود را به یک مکانیک نشان دهید. فرکانسی که از ترمز شما می‌آید می‌تواند عوامل مختلفی مانند لنت، ساخت و مدل خودروی شما بستگی داشته باشد.

۵- صدا‌های عجیب از سایر قسمت‌ها:
گاهی اوقات تعویض نکردن برخی قطعات کوچک موجب می‌شود تا به اجزای اصلی موتور خودرو شما آسیب برسد و وسایلی مانند پیستون‌ها از کار بیفتند. می‌توانید با چکاب ماهانه خودروی خود، از این خسارات بزرگ جلوگیری کنید.

در انتها باید بگوییم که اگر از خودروی خود صدا‌های عجیب و غریب می‌شنوید، آخرین چیزی که باید انجام دهیم این است که آن را نادیده بگیرید. بهترین راه برای محدود کردن هزینه‌های تعمیر، نگهداری منظم و هوشیاری است که با سرعت عمل همراه شود.

 

منبع: خودروکار

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: خودرو خواندنی ها دانستنی های خودرو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۰۶۳۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آیت‌الله مکارم خطاب به سردار رادان: درمورد «طرح نور» سست نشوید و محکم ادامه دهید

حجت الاسلام محی الدین مکارم شیرازی، پیام آیت الله مکارم شیرازی در حمایت از طرح نور نیروی انتظامی را به سردار رادان ابلاغ کرد.

به گزارش رسا، حجت الاسلام محی الدین مکارم شیرازی در مراسم تکریم از سردار احمدرضا رادان فرمانده کل انتظامی کشور که صبح روز جمعه با حضور مدیران مدارس حوزه علیمه، روحانیون و مسئولین در مدرسه عالی فقهی الامام علی بن موسی الرضا علیه السلام برگزار شد، اظهار داشت: سربازی حضرت، ولی عصر ارواحنا فداه مخصوص ملبسین به لباس روحانیت نیست و افراد دیگری مانند سردار رادان شایستگی این مقام را دارند.

وی با اشاره به اینکه برای حضور در این جلسه خدمت حضرت آیت الله مکارم شیرازی رسیدم، گفت: حضرت آیت الله مکارم شیرازی سلام رساند، خداقوت گفت و از زحمات سردار رادان تشکر کرد؛ خصوصا از طرح نور تشکر کرد و گفت که با قوت این برنامه را ادامه دهید، حاشیه سازی نشود و احترامات رعایت شود، سست نشوید و محکم ادامه دهید و برای موفقیت نیروی انتظامی دعا کرد.

دیگر خبرها

  • شرایط ایران با عملیات «وعده صادق» در جهان تغییر یافت
  • واکنش فریدون زندی پس از شنیدن نام علی پروین (فیلم)
  • پیام آیت‌الله مکارم خطاب به سردار رادان درباره «طرح نور» | سست نشوید و...
  • (ویدئو) واکنش فریدون زندی پس از شنیدن نام علی پروین
  • گوش شنوای دولت برای شنیدن مشکلات و نیازهای مردم
  • آیت‌الله مکارم خطاب به سردار رادان: درمورد «طرح نور» سست نشوید و محکم ادامه دهید
  • آیت الله مکارم خطاب به سردار رادان : درمورد « طرح نور » سست نشوید و محکم ادامه دهید
  • آیت الله مکارم شیرازی: در اجرای طرح نور سست نشوید و محکم ادامه بدهید
  • فصل زاد و ولد حیات وحش؛ به محیط زیست آنها نزدیک نشوید
  • در اجرای طرح نور سست نشوید و محکم ادامه بدهید