Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری میزان»
2024-04-30@11:03:14 GMT

آموزش طرز تهیه سالاد سزار با سس مخصوص

تاریخ انتشار: ۲۱ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۶۰۶۴۰۴

سالاد سزار، یکی از سالاد‌های خوشمزه و پر طرفدار در میان مردم جهان است؛ که روش‌های متفاوتی برای تهیه آن وجود دارد.

خبرگزاری میزان - ایرنا نوشت: اگر از سالاد فصل خسته شده‌اید و به‌دنبال یک سالاد متفاوت و در عین حال رژیمی هستید، از سالاد سزار غافل نشوید.

مواد لازم برای تهیه سالاد سزار:

کاهو: یک بوته شسته شده
سینه مرغ: ۱ عدد
نان تست یا باگت: سه عدد
روغن زیتون: ۱/۴ فنجان
لیمو ترش تازه: ۱ عدد
گوجه گیلاسی (برای تزیین): مقداری

مواد لازم برای تهیه سس سالاد سزار:

تخم مرغ: ۲ عدد
پنیر پارمسان: ۳ قاشق غذاخوری
سرکه بالزامیک: ۲ قاشق غذاخوری
سیر: دو حبه
نمک و فلفل سیاه: به مقدار لازم

طرز تهیه سس سالاد سزار:

۱.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ابتدا تخم مرغ‌ها را به مدت دو دقیقه بگذارید تا آب‌پز شود، توجه داشته باشید تخم مرغ‌ها نباید ببندد.

۲. کاسه‌ای مناسب انتخاب کنید و سیر له شده، روغن زیتون، پنیر و زرده تخم مرغ‌ها را داخل آن ریخته و به مدت ۴ دقیقه هم بزنید.

۳. زمانی که مواد تغییر رنگ داد و رنگ آن سفید شد، سرکه و ادویه‌ها را اضافه کرده و ۲ الی ۳ دقیقه هم بزنید تا زمانی که شکل سس مایونز را به خود بگیرد.

۴. حالا سس را به مدت یک ساعت داخل یخچال بگذارید.

طرز تهیه سالاد سزار:

۱. برای درست کردن سالاد سزار ابتدا نان تست را تا حد امکان به شکل مربع برش بزنید و با مقداری روغن زیتون و سیر له شده روی نان‌ها را چرب کنید.

۲. نان‌ها را داخل سینی فر بچینید و برای ۵ الی ۱۰ دقیقه داخل فر قرار دهید تا سوخاری شود.

۳. البته برای سوخاری کردن نان‌ها می‌توانید از مایکروویو، توستر یا حتی ماهیتابه استفاده کنید.

۴. سپس سینه مرغ را نصف می‌کنیم تا نازک‌تر شود و راحت سرخ شود؛ سپس با سیر له شده و روغن زیتون که از سس سالاد کنار گذاشته بودیم آن را مزه‌دار می‌کنیم و سپس مقداری نمک و فلفل اضافه می‌کنیم و سینه مرغ مزه‌دار شده را مدتی کنار می‌گذاریم تا مواد جذب سینه مرغ شود.

۵. سینه مرغ را با حرارت بالا درون تابه سرخ کنید و این نکته را در نظر داشته باشید که حتما باید شعله حرارت بالایی داشته باشد تا سینه مرغ به دلیل از دست دادن آب آن سفت نشود. بعد از سرخ شدن سینه مرغ را به قطعه‌های متوسط تقسیم کنید.

۶. ظرف سالاد را آماده کنید و کاهو را داخل آن خرد کنید، بهتر است قطعات کاهو نه زیاد ریز و نه زیاد درشت باشد.

۷. حالا نان سوخاری شده را به کاهوی خرد شده اضافه کنید و با هم مخلوط کنید، سپس قطعات سینه مرغ را اضافه کنید و گوجه گیلاسی را روی سالاد سزار تزیین کنید و در آخر سس را روی سالاد بریزید و مقداری لیمو روی آن بچکانید تا خوش‌عطر و خوش‌طعم شود.

بیشتر بخوانید: طرز تهیه گوشت لوبیا کاشان

انتهای پیام/
خبرگزاری میزان: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوماً به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.

برچسب ها: ترفندهای آشپزی خواص خوراکی ها

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: ترفندهای آشپزی خواص خوراکی ها سینه مرغ سالاد سزار طرز تهیه تخم مرغ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۰۶۴۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگاهی برای غربالگری سرطان سینه با قیمت کم‌تر ساخته شد

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا، صادق کاظمی فرد، مدیرعامل یک شرکت دانش‌بنیان ایرانی درباره طراحی و ساخت دستگاهی با استفاده از تکنولوژی سنجش خازنی برای غربالگری سینه، به خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، توضیح داد: نکته پر اهمیتی که در پروژه مورد توجه قرار گرفت رسیدن به محصول کارآمد و ارزان قیمت و با دقت تشخیص بالا بود که بتوان موضوع غربالگری را در تمام سطح جامعه از جمله مناطق محروم با هزینه خیلی پایین‌تر نسبت به روش‌های موجود پیاده سازی کرد.

کاظمی اضافه کرد: دستیابی به فناوری سنسورهای سنجش خازنی کمک شایانی در تولید ارزان قیمت این محصول نموده است و بعد از آمریکا ایران به دانش ساخت این تکنولوژی دست پیدا کرد و در بیوتکنولوژی، هوافضا و صنعت خودرو سازی کاربرد فراوانی دارد.

وی ادامه داد: روش شناسایی توده های سرطان سینه در حال حاضر از سوی آمریکا مورد تایید قرار گرفته و سازمان FDA آمریکا مجوز استفاده از تکنولوژی را صادر نموده است  که به عنوان ملاک جهانی برای تشخیص سرطان سینه تلقی می‌شود.

وی با اشاره به عملکرد این دستگاه گفت: برای استفاده از این دستگاه نیازی به دستگاه‌های جانبی نیست و دقت تشخیصی آن ۸۳ درصد برآورد شده است. 

مدیرعامل این شرکت دانش‌بنیان، کاهش هزینه‌های غربالگری را از مزیت‌های این دستگاه دانست و گفت: این دستگاه با آنالیز با دقت بالای بافت سینه، بافت‌های مشکوک را شناسایی می کند و در نهایت از طریق نرم افزار که بر روی گوشی همراه نصب می‌شود نقاط مشکوک به وجود بافت سرطانی نمایش داده می‌شود.

 کاظمی ادامه داد: امواج آلتراسونیک تولید شده  قادر به تشخیص غیرتهاجمی بافت سرطانی است.

وی با اشاره به اهمیت این دستاورد برای کشور گفت: با توجه به اهمیت موضوع غربالگری سرطان سینه برای وزارت بهداشت و هزینه بالای این طرح، با دستاورد جدید میتوان با سرعت بالا و هزینه به مراتب پایین تر طرح غربالگری سرطان پستان  را در کل کشور پیاده سازی کرد و سطح سلامت در کشور را ارتقا داد .

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • طرز تهیه بستنی در خانه + ویدئو | فوت و فن درست کردن بستنی ساده بدون ثعلب و دستگاه | فقط ۱۰ دقیقه وقتتان را می‌گیرد
  • راهنمای جامع برای تهیه قطعات ماشین لباسشویی
  • دستگاه غربالگری سرطان سینه با قیمت کمتر ساخته شد
  • دستگاهی برای غربالگری سرطان سینه با قیمت کم‌تر ساخته شد
  • کمبود ویتامین D چه خطراتی برای زنان دارد؟
  • موزه قجری در کاخ مخصوص
  • کمبود این ویتامین باعث سرطان پروستات و سرطان سینه می‌شود
  • تأمین سلامت افراد مهم‌ترین رکن پیشرفت جامعه‌
  • آیا بهبود یافتگان سرطان سینه بار دیگر به سرطان مبتلا می شوند؟
  • این سالاد پروتئینی خوشمزه با سس پستو را از دست ندهید