Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-04-30@04:13:13 GMT

قیمت جدید بزرگ‌ترین آپارتمان‌های تهران؟

تاریخ انتشار: ۲۱ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۶۰۶۶۹۰

قیمت جدید بزرگ‌ترین آپارتمان‌های تهران؟

اقتصاد آنلاین - سیده زهرا محمودی؛ قیمت مسکن در ماه‌های اخیر افزایش شدیدی داشته است و این افزایش قیمت مسکن حتی در واحدهای متراژ پایین می‌تواند قیمت‌های نجومی و خارج از توان بسیاری از خانوارها خلق کند. با قیمت مسکن در وضعیت فعلی، شاید خرید واحدهایی با متراژ بالا مساوی است با قیمت‌های عجیبی که در توان عموم مردم جامعه نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

قیمت مسکن برای واحدهای با متراژ بالا باتوجه به محله‌ای که واحد در آن قرار گرفته، متفاوت است. بیشترین قیمت متعلق به واحدی در منطقه یک با قیمت 170میلیون تومان در هر متر مربع بوده است. ارزان‌ترین واحد نیز در منطقه 21 و با قیمت 11میلیون تومان در هر متر مربع معامله شده است.

گفتنی است غالب واحدهای متراژ بالا به ترتیب در منطقه یک و سه قرار گرفته است. یک واحد آپارتمان 327متری و 45سال ساخت در قیطریه متری 119میلیون تومان معامله شد. قیمت مسکن برای یک واحد آپارتمان 494متری و 39سال ساخت در عباس آباد متری 44میلیون و 475هزار تومان بوده است.

یک واحد آپارتمان 320متری و یک سال ساخت در سعادت‌آباد تهران متری 85میلیون تومان، واحدی 341متری و 39سال ساخت در سیدخندان متری 74میلیون و 446هزار تومان، آپارتمانی 360متری و 39سال ساخت در پیروزی متری 60میلیون تومان و یک واحد آپارتمان 378متری در اراج متری 51میلیون و 322هزار تومان معامله شد.

به گزارش اقتصاد آنلاین، عرضه واحدهای نوساز به طور کل پایین است. این موضوع در خصوص واحدهای متراژ بالا نیز صادق است. یک واحد آپارتمان 300متری و نوساز در گیشا متری 87میلیون و 666هزار تومان و یک واحد نوساز 337متری در خاوران متری 43میلیون تومان معامله شده است.

آپارتمانی 303متری و 25سال ساخت در تجریش متری 69میلیون و 140هزار تومان به فروش رفت. هفته گذشته یک واحد آپارتمان 466متری و 69سال ساخت در نارمک شمالی متری 54میلیون تومان خریداری شد. یک واحد آپارتمان 325متری و 39سال ساخت در مجیدیه نیز متری 66میلیون و 500هزار تومان معامله شد.

یک واحد 307متری و 16سال ساخت در دروس متری 65میلیون و 485هزار تومان و مجموعا 20میلیارد و 150میلیون تومان معامله شد. همچنین قیمت مسکن برای واحدی 329متری و 17سال ساخت در جماران متری 75میلیون و 620هزار تومان بوده است.

پربیننده ترین مستاجرها تمدید کنند یا جابه‌جا شوند؟ قیمت آپارتمان در مسعودیه تهران سازوکار خانه‌دار شدن کارگران و کارمندان برج‌های لوکس چیتگر یک خبر خوش برای دارندگان چک برگشتی

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: قیمت مسکن قیمت مسکن قیمت مسکن اجاره آپارتمان قیمت آپارتمان خرید خانه قیمت روز مسکن قیمت مسکن در تهران خرید و فروش مسکن قیمت آپارتمان در تهران قیمت مسکن تهران قیمت روز آپارتمان قیمت روز مسکن در تهران خرید خانه در تهران قیمت خانه قیمت روز خانه خرید و فروش آپارتمان خرید و فروش خانه لیست قیمت مسکن قیمت مسکن99 قیمت مسکن در سال99 قیمت مسکن در مناطق مختلف تهران در سال 99 قیمت آپارتمان در سال 99 قیمت طلا قیمت لوازم خانگی سهام عدالت یک واحد آپارتمان تومان معامله شد 39سال ساخت متراژ بالا قیمت مسکن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۰۶۶۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طراحی پلتفرم آنلاین معاملات مسکن در دستور کار

کیانوش گودرزی، رییس اتحادیه صنف مشاوران املاک تهران در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری علم و فناوری آنا گفت: مشاوران املاک مطابق قانون می‌توانند ۰.۲۵ درصد از ثمن معامله را به عنوان کارمزد از هر کدام از طرفین معامله دریافت کنند.

وی ادامه داد: به عبارت ساده‌تر مشاوران املاک صرفا می‌توانند معادل ۰.۵ درصد هر معامله را به عنوان حق الزحمه دریافت کنند و بیش از این قانونی نیست. ما به همه واحد‌های صنفی ومردم نیز این موضوع را اعلام کرده و مجددا گوشزد می‌کنیم.

گودرزی گفت: با توجه به قانون تاکید می‌کنیم که هر کدام از طرفین معامله بایستی ۰.۲۵ درصد از ثمن معامله را به عنوان دستمزد به مشاوران املاک پرداخت کنند. به مشاوران املاک نیز تذکر می‌دهیم که دریافت بیش از این میزان نیز غیر قانونی است و در صورت به شدت برخورد می‌شود.

رییس اتحادیه صنف مشاوران املاک تهران گفت: مجازات این فعل برای واحد‌های بدون پروانه کسب قطعا پلمب واحد صنفی است و برای دیگر واحد‌ها نیز ممکن است مطابق با ماده ۲۸ مورد اعمال قانون قرار گیرند. شایان ذکر که اگر واحد صنفی از قانون تمکین نکند به تعزیرات حکومتی معرفی خواهد شد.

وی ادامه داد: سازمان بازرسی کشور وزارت صمت نیز پیگیر تخلفات خواهند بود و در صورت اصرار بر ادامه تخلف برخورد قانونی کاملا سفت و سخت خواهد بود.

شیرینی گرفتن هم تخلف است!

رییس اتحادیه صنف مشاوران املاک تهران تصریح کرد: برخی برای دور زدن قانون لفظ دریافت مبالغ هنگفتی را با عنوان شیرینی مطرح می‌کنند، اما در جریان باشند که این موضوع نیز غیرقانونی است. ما چنین چیزی را در شرح وظایف مشاوران املاک نداریم.

وی ادامه داد: انجام معامله معامله مطابق قانون در شرح وظایف مشاوران املاک است و زمانی که کاری را مطابق قانون و بر اساس وظیفه خود انجام می‌دهند، مطابق قانون نیز مجاز به دریافت مبلغ تعیین شده هستند. به کار بردن الفاظی مانند شیرینی فسادزا است.

شفافیت در آگهی‌ها پسندیده است

گودرزی گفت: احراز هویت برای درج آگهی معاملات مسکن در فضای مجازی از آن‌جایی که باعث ایجاد شفافیت می‌شود، پسندیده است؛ اما لازم به ذکر است که بحث گرانی مسکن و اطمینان قرارداد‌ها ارتباطی با این موضوع ندارد. هم اکنون شرایط به گونه‌ای پیش می‌رود که مردم می‌توانند در فضای مجازی با هم ارتباط پیدا کرده و مستقیما اقدام به عقد قرارداد کنند و این موضوع به شدت در افزایش اختلافات تاثیر دارد.

وی ادامه داد: اتحادیه در حال کار برای طراحی پلتفرمی آنلاین است که با اطمینان خاطر و دقت بتوانند شرایط برای معاملات مسکن را مهیا کند. در این رابطه مکاتبات و اقدامات لازم در دستور کار است. به محض راه اندازی این سامانه اطلاع رسانی خواهد شد، اما چاره‌ای جز این نیست و باید اجرایی شود.

رشد قارچ گونه مشاوران املاک؟!

رییس اتحادیه صنف مشاوران املاک تهران در رابطه با مسائلی که در مورد رشد قارچ گونه مشاوران املاک مطرح می‌شود گفت: در ابتدای سال ۱۴۰۲ که اعلام می‌شد که تعداد مشاوران املاک بدون پروانه کسب بیش از مجوز داران است، ما با واقعیت این موضوع مخالفت کردیم.

وی ادامه داد: ما با ازدیاد واحد‌های صنفی در این بخش مخالف هستیم، اما با بیش از ۳۰۰ مورد بازرسی که در سطح شهر تهران انجام شد، حدود ۲۵۰۰ واحد صنفی را شناسایی کردیم که حدود ۶۰۰ واحد بدون مجوز در بین آنها بود. از این واحد‌ها عده‌ای موفق به اخذ جواز شده و بقیه یا انصراف دادند و یا پلمپ شدند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • قیمت مسکن ملی پرند؛ متری ۱۰ میلیون تومان
  • طراحی پلتفرم آنلاین معاملات مسکن در دستور کار
  • هزینه مسکن ملی پرند متری ۱۰ میلیون تومان برآورد می شود
  • هزینه مسکن ملی پرند متری ۱۰ میلیون تومان
  • با بودجه ۳میلیارد تومانی در کجای پایتخت می‌توان خرید؟/ جدول قیمت‌ها
  • وضعیت بازار ملک در تهران / دلالان از بازار مسکن راضی نیستند!
  • آپارتمان‌های تهران بدون مشتری ماند؛ قیمت مسکن متری چند؟
  • دلالان از بازار مسکن راضی نیستند!
  • قیمت خانه در جنت آباد تهران امروز ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • یکخوابه‌های تهران قیامت به پا کردند! / رهن کامل آپارتمان ۳۰ تا ۵۰ متر چند؟