Web Analytics Made Easy - Statcounter

نامه شاه و ولی‌عهد سعودی به همتایان کویتی، ازسرگرفته شدن پروازها میان عراق و ایران، تظاهرات بی سابقه مخالفان نتانیاهو در ۱۲۰۰ نقطه اراضی اشغالی و دعوت ابوظبی از تل‌آویو برای حضور در نمایشگاه نظامی امارات از جمله مهم ترین خبرها و رویدادهای مرتبط با خاورمیانه در 24 ساعت گذشته بوده اند. در این میان، باید به طرح آمریکا برای ایجاد آشوب در عراق و لبنان نیز اشاره کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش تابناک، «علی مراد» تحلیلگر سیاسی لبنانی اعلام کرد که آمریکا از احزاب و گروه های مدنی در لبنان و عراق حمایت مالی به عمل می آورد.

وی افزود: هدف آمریکا از این اقدام، ایجاد آشوب و درگیری در لبنان و عراق است. مراد بیان کرد: این احزاب و گروه های مدنی در لبنان و عراق طی ماه های گذشته با حمایت مالی آمریکا به وجود آمده اند. «دیوید هیل» مشاور وزیر خارجه آمریکا به تازگی به صورت صریح نسبت به این مسأله اذعان کرده بود.

وی اضافه کرد: این سخنان بیانگر آن است که آمریکا این گروه ها را تحت آموزش قرار می دهد. برخی از این احزاب برای تحقق منافع آمریکا در خصوص پرونده نفت و گاز در لبنان تلاش می کنند.

پیش از این دیوید هیل به حمایت مالی آمریکا از گروه ها و نهادهای مدنی در لبنان و پرداخت هزینه های هنگفت در این راستا اذعان کرده بود.

نامه شاه و ولی‌عهد سعودی به همتایان کویتی

«سلمان بن عبدالعزیز» شاه سعودی نامه‌ای برای «نواف الاحمد الجابر الصباح» امیر کویت فرستاده است.

بر اساس گزارش خبرگزاری رسمی کویت «کونا»، «ترکی بن محمد بن فهد آل سعودی» وزیر مشاور سعودی و عضو هیأت وزیرات این کشور روز یکشنبه با امیر کویت در کاخ «السیف» دیدار و نامه مذکور را تسلیم کرد.

بنا بر این گزارش، نامه مذکور شامل تأکید بر روابط دوجانبه و ضرورت توسعه آن در تمامی زمینه‌ها، مسایل مهم و مشترک برای دو طرف و آخرین تحولات در زمینه منطقه‌ای و بین‌المللی بود.

سلمان بن عبدالعزیز در نامه مذکور از امیر کویت برای سفر به عربستان سعودی دعوت کرد.

بر اساس گزارش خبرگزاری کویت، نواف بن الاحمد گفته دعوت شاه سعودی برای سفر به عربستان سعودی را قبول می‌کند.

نامه ولی‌عهد سعودی به همتای کویتی خود

«محمد بن سلمان» ولی‌عهد عربستان سعودی نیز نامه‌ای برای همتای کویتی خود «مشعل الاحمد الجابر الصباح» فرستاد.

بر اساس گزارش خبرگزاری کویت، محتوای این نامه شامل روابط دوجانبه میان دو کشور و آخرین تحولات منطقه‌ای بود.

محمد بن سلمان نیز در نامه خود از ولی‌عهد کویت برای سفر به عربستان سعودی دعوت کرد.

ازسرگرفته شدن پروازها میان عراق و ایران

ناصر الشبلی وزیر حمل و نقل عراق گفت پروازها میان عراق و ایران از امروز دوشنبه ازسرگرفته می‌شود.

الشبلی در بیانیه‌ای گفت ازسرگیری این پروازها پس از کسب موافقت اصولی مسئولان هواپیمایی ایران برای راه اندازی پروازهای مستقیم از بغداد و نجف اشرف به مقصد مشهد و تهران و بالعکس صورت خواهد گرفت که طی 25/9/2020 تا 8/10/2020 به درخواست مقامات ایرانی متوقف شده بود.

وی بر پایبندی این وزارت برای ازسرگیری پروازها با تقویت تدابیر پیشگیرانه بهداشتی و پایبندی به دستورالعملهای صادره از سوی کمیته عالی سلامت و بهداشت ملی تاکید کرد.

تظاهرات بی سابقه مخالفان نتانیاهو در ۱۲۰۰ نقطه اراضی اشغالی

 رسانه های عبری زبان گزارش دادند که برای دومین هفته متوالی ، اراضی اشغالی فلسطین شاهد اعتراضات ده ها هزار نفری علیه سیاست بنیامین نتانیاهو در بیش از ۱۲۰۰ نقطه بود.

این رسانه ها تظاهرات شب گذشته در اراضی اشغالی را بی سابقه توصیف کردند.

رسانه ها همچنین گزارش دادند پس از یورش معترضان به یک ایست بازرسی نیروهای پلیس، درگیری بین پلیس و تظاهرکنندگان به وجود آمد.

وب سایت i۲۴NEWS نوشت که جنبش "پرچم های سیاه اسرائیل" همچنان ادامه دارد؛ اعتراضاتی که خواستار استعفای نتانیاهو است و شنبه شب به تجمع هزاران اسرائیلی در صدها نقطه انجامید.

این وب سایت، اعلام کرد در تل آویو دو اعتراض برگزار شد، اولی در میدان رابین و تظاهرات دوم در میدان تئاتر "حبیما".

همچنین از جمله شهرهایی که تظاهرات در آنها برگزار شد: قدس اشغالی، حیفا و سایر شهرها ، پل ها و تقاطع ها بود. تظاهرکنندگان پرچم های رژیم صهیونیستی و پرچم های سیاه و بنرهایی را حمل میکردند که شامل نوشته هایی در محکومیت نتانیاهو بود. "



این همزمان با تعطیلات یهودیان موسوم به "شادی تورات" و تعطیلی اعمال شده برای مبارزه با شیوع کرونا است که طبق آن صهیونیست ها نباید از منازلشان بیش از هزار متر دور شوند.

جنبش "پرچمهای سیاه" که از سازمان دهندگان این اعتراضات است برخی نیروهایش را در نزدیکی تظاهرات شمال تل آویو مستقر و اعلام کرد پلیس رژیم صهیونیستی با برخی از خشونت ها علیه تظاهرکنندگان از سوی طرفداران نتانیاهو برخورد نمی کند.

به گفته رسانه های اسرائیلی ، "پلیس مانع رسیدن گروهی متشکل از ۱۳۰ دوچرخه سوار ، که برخی از آنها پرچم داشتند، به منزل شخصی نتانیاهو، در شهر قیصریه شد.

تظاهرکنندگان تأکید کردند که محدودیت های اعمال شده کرونایی را حفظ می کنند اما پلیس مدعی شده دوچرخه سواران قواینن و محدودیت های اعمالی برای مقابله با شیوع کرونا را رعایت نکرده و جریمه نقدی شدند. "

هفته گذشته ، پلیس رژیم صهیونیستی ۱۳ تن را به ظن "تلاش برای سرقت از ایست بازرسی پلیس که در نزدیکی محل اقامت رسمی نتانیاهو در قدس اشغالی ایجاد شده دستگیر کرد.

رادیو رژیم صهیونیستی گزارش داد که تظاهرکنندگان قبلاً اعلام کرده بودند که ایست بازرسی پلیس آنها را در معرض خطر قرار می دهد.
نتانیاهو تظاهرات را تلاشی برای "زیر پا گذاشتن دموکراسی" می داند و رسانه های صهیونیستی را به "تحریک علیه خود" متهم می کند.

دعوت ابوظبی از تل‌آویو برای حضور در نمایشگاه نظامی امارات

در ادامه تحرکات امارات و رژیم صهیونیستی برای عادی سازی روابط، دو طرف درباره حضور شرکت‌های خودشان در نمایشگاه نظامی ۲۱ تا ۲۵ فوریه (سوم تا هفتم اسفند) در ابوظبی و نمایشگاه نظامی ۱ تا ۳ ژوئن (۱۱ تا ۱۳ خرداد ۱۴۰۰) تل‌آویو توافق کردند.

طبق گزارش‌ها، مقام‌های امارات از شرکت‌های تسلیحاتی و نظامی رژیم صهیونیستی برای شرکت در نمایشگاه بزرگ نظامی ابوظبی دعوت کردند.

روزنامه صهیونیستی «کالکالیست» خبر داد، بنا بر توافق بین ابوظبی و تل‌آویو قرار است شرکت‌های نظامی و تسلیحاتی امارات عربی متحده هم در نمایشگاه نظامی یکم تا سوم ژوئن ۲۰۲۱ (۱۱ تا ۱۳ خرداد ۱۴۰۰) به میزبانی تل‌آویو شرکت کنند.

این رسانه عبری زبان نوشت: «روابط دفاعی بین اسرائیل و کشورهای (حاشیه جنوبی) خلیج (فارس) سال‌ها محرمانه بود اما حالا کمتر از یک ماه بعد از امضای قرارداد اسرائیل با امارات عربی متحده و بحرین به منظور برقراری روابط کامل دیپلماتیک، از شرکت‌های دفاعی اسرائیل برای مشارکت علنی در کنفرانس و نمایشگاه بین‌المللی دفاعی (آیدکس) که قرار است فوریه ۲۰۲۱ در ابوظبی برگزار شود، دعوت به عمل آمده است».

این نمایشگاه به میزبانی ابوظبی هر دو سال یک بار برگزار می‌شود و در آن شرکت‌های دفاعی و تسلیحاتی، آخرین تولیدات خود را در معرض نمایش و فروش می‌گذارند.

مسئولان برگزاری این نمایشگاه، طی روزهای گذشته با مسئولان «نمایشگاه دفاعی اسرائیل» توافقی به منظور هماهنگی در خصوص مشارکت رژیم صهیونیستی در نمایشگاه آیدکس به میزبانی ابوظبی امضا کردند.

ابوظبی هر دو سال یک بار ،میزبان نمایشگاه ۵ روزه آیدکس با حضور بیش از ۱۰۰۰ شرکت از ۶۰ کشور جهان بوده اما به دلیل همه گیری ویروس کرونا قرار است نمایشگاه آتی در مقیاسی کوچک تر از قبل برگزار شود.

طبق گزارش‌ها، این نمایشگاه نظامی سال‌های اخیر تحت سرپرستی محمد بن زاید آل نهیان ولی‌عهد ابوظبی برگزار شده است.

منبع: تابناک

کلیدواژه: علی قربانی محمدرضا شجریان جریمه کرونایی محمدعلی پورمختار تحولات خاورمیانه تحولات سوریه تحولات عراق تحولات یمن ایران و آمریکا برجام اروپا روسیه چین علی قربانی محمدرضا شجریان جریمه کرونایی محمدعلی پورمختار پروازها میان عراق و ایران نمایشگاه نظامی ولی عهد سعودی رژیم صهیونیستی عربستان سعودی اراضی اشغالی ۱۲۰۰ نقطه رسانه ها بی سابقه محمد بن تل آویو گروه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۰۶۸۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمله راکتی سنگین حزب‌الله لبنان به شمال اسرائیل

منابع رسانه‌ای امروز (دوشنبه) از هدف قرار گرفتن مواضعی در شمال سرزمین‌های اشغالی از خاک لبنان خبر دادند.

به گزارش ایسنا، شبکه المیادین در این باره گزارش داد که مواضعی در منطقه «الجلیل علیا» در شمال سرزمین‌های اشغالی هدف مستقیم حمله از خاک لبنان قرار گرفتند.

رسانه‌های عبری نیز گزارش دادند که آژیر‌های خطر در چند شهرک صهیونیست‌نشین به صدا درآمده است. این رسانه‌ها از حملات موشکی سنگین به «کریات شمونه» و اطراف آن در اصبع جلیل خبر دادند.

طبق گزارش این رسانه‌ها، در این حملات حدود ۴۵ موشک «کاتیوشا» به سمت مواضع ارتش رژیم صهیونیستی و کریات شمونه پرتاب شده است.

کانال ۱۲ عبری زبان مدعی رهگیری تعدادی از این موشک‌ها شد.

دیگر خبرها

  • تشدید اختلاف نظر میان مقامات کابینه نتانیاهو/ ادعاهای نظامی تل‌آویو درهم شکست
  • تشدید اختلاف نظر میان مقامات کابینه نتانیاهو/ ادعاهای نظامی تلاویو درهم شکست
  • موج حمله موشکی جدید از لبنان به اراضی اشغالی
  • ژنرال صهیونیست: حزب‌الله منطقه امنیتی حائل در داخل اسرائیل ایجاد کرده است
  • هشدار لاپید درباره گرانی‌ افسارگسیخته در اراضی اشغالی
  • شلیک ۴۰ موشک از جنوب لبنان به فلسطین اشغالی
  • شلیک ۴۰ موشک به سرزمین های اشغالی طی یک روز
  • حمله راکتی سنگین حزب‌الله لبنان به شمال اسرائیل
  • سپاه بزرگ‌ترین نیروی ضد تروریسم جهان است/ آمریکا به دنبال آتش بس در غزه نیست
  • سپاه بزرگترین نیروی ضد تروریسم جهان است/ آمریکا به دنبال آتش بس در غزه نیست