Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-30@08:59:18 GMT

وجود ۲۰ هزار خانه وقفی در اصفهان

تاریخ انتشار: ۲۱ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۶۰۶۸۹۹

وجود ۲۰ هزار خانه وقفی در اصفهان

حجت‌الاسلام بلک با تاکید بر لزوم به روز رسانی نیت واقفان گفت: وقف ۲۰ هزار خانه و ۴ هزار واحد تجاری در اصفهان نشان از نگاه ژرف اندیشیانه و جامعه شناسانه واقفان درگذشته دارد.

حجت‌الاسلام «محمدحسین بلک» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان اصفهان در آستانه هفته وقف با بیان اینکه وقف در قرآن گاهی به عنوان صدقه و گاهی با عنوان انفاق مطرح شده است اظهار داشت: اداره اوقاف امانتدار اموال وقفی و نیت واقفان است که بخشی از اموال و داشته‌های خود را در راه خدا تقدیم کرده‌ و آنها را متوقف کرده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان با بیان اینکه در حال حاضر در استان اصفهان به دلیل بزرگی انسان‌ها وقف‌های زیادی به جای مانده است، ابراز داشت: امروز میراث دار 50 هزار رقبه در استان اصفهان هستیم که شامل واحدهای صنفی، تجاری، خدماتی، آموزشی، بهداشت و درمان، گردشگری، ورزشی، مذهبی، مسکونی و ... است.


وی اضافه کرد: از میان این حجم فراوان درصد قابل توجهی از موقوفات استان اصفهان در کلانشهر اصفهان است و از این تعداد موقوفه 800 نیت احصاء شده است.


وجود 20 هزار خانه وقفی در اصفهان


حجت‌الاسلام بلک با بیان اینکه نگاه واقفان بسیار ژرف بوده و همچون جامعه شناس دردها را شناسایی و درمان آن را با اختصاص اموالشان ارائه داده‌اند، افزود: در حال حاضر 20 هزار خانه وقفی، چهار هزار واحد تجاری موقوفه در اصفهان وجود دارد، ادامه داد: همچنین ۷۰۰ مرکز آموزشی، بخش قابل توجهی از ظرفیت‌های گردشگری، ۱۰ هزار هکتار زمین کشاورزی فعال و بخشی از پارک‌ها موقوفه هستند.


وی با بیان اینکه برای همکاری با مدیریت شهری اصفهان به ویژه در بخش خدمات شهری بسته پیشنهادی ۱۵ موردی را آماده کرده‌ایم، اضافه کرد: در صورت تمایل شورای شهر این پیشنهادات را ارائه می‌دهیم تا مورد بررسی قرار دهند و در این زمینه تفاهم‌نامه‌هایی را با شهرداری منعقد کنیم.


مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان با بیان اینکه در نظر داریم با اجرای پروژه‌های مشارکتی در شهر اصفهان فرهنگ وقف را ترویج دهیم و بذری را در این زمینه بپاشیم، ابراز داشت: در حال حاضر موقوفات می‌توانند گره‌های ترافیکی زیادی را در شهرها بگشایند و برای احداث جاده‌ها و توسعه فضای سبز نیز بسیار کمک کننده باشند.


وی با بیان اینکه در نظر داریم پروژه‌های اقتصادی را به صورت سه جانبه در شهر اصفهان اجرایی کنیم، اضافه کرد: این پروژه‌ها می‌تواند پروژه‌های بهداشت و درمان، فضای سبز باشد.

 

نگاه اوقاف در اصفهان تعاملی است


مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان گفت: نگاه ما تعاملی است و در نظر داریم در فضای تعاملی برای بهبود وضعیت کیفی مردم اصفهان قدمی برداریم.
وی در خصوص تعیین تکلیف زمین‌های وقفی منطقه حصه اظهار داشت: ما این بحث را داوطلبانه مطرح کردیم، اگر اراده‌ای برای حل این مشکل باشد ما آمادگی کامل را داریم که در قبال دریافت زمینی با توجه به اختیارات و مسئولیت‌های شرعی‌مان همکاری لازم را داشته باشیم.


حجت‌الاسلام بلک با بیان اینکه وقف مانند مادری بی منت آغوشش را برای مردم حصه باز گذاشته است، ادامه داد: در این زمینه شهرداری باید نسبت به ارائه خدمات به شهروندان منطقه حصه توجه داشته باشد.


مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان در خصوص به روز رسانی نیت واقفان ابراز داشت: خیران نمی‌خواهند کم کاری مسئولان را جبران کنند، در این زمینه ما به اهداف و نیات انها احترام می‌گذاریم، البته بهتر است نیت واقفان در راستای نیازهای روز جامعه باشد.

پایان پیام/126

منبع: شبستان

کلیدواژه: تجاری خانه شهر اصفهان وقف مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان حجت الاسلام هزار خانه نیت واقفان پروژه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۰۶۸۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نحوه کشت و پرورش هل در خانه (فیلم)

 

 

 

منبع : فرادید

ویدئوهای دیدنی دیگر در کانال های آپارات و یوتیوب عصر ایران ???????????? کانال 1 aparat.com/asrirantv کانال 2 aparat.com/asriran کانال 3 youtube.com/@asriran_official/videos کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: چگونه با کمک عسل، گیاه آلوئه ورا را در خانه تکثیر و پرورش دهیم؟ (فیلم) نحوه کاشت ساده توت فرنگی در خانه بدون آبیاری (فیلم) نحوه پرورش درخت انبه با کمک میوه آن در گلدان خانگی (فیلم)

دیگر خبرها

  • اینجا غزه نیست؛ بمباران هم نشده است! | اینجا اوکلاهما است که خانه ها بر اثر گردباد تخریب شده اند ... + فیلم
  • نحوه کشت و پرورش هل در خانه (فیلم)
  • ببینید | حضور ترسناک یک کورکودیل در حیاط یک خانه‌!
  • ببینید | حضور ترسناک یک کورکودیل در حیات یک خانه‌!
  • ببینید | دلم می‌خواست شاه ایران شوم
  • روایتی از هنرآفرینی هنرمندان نصف‌جهان در قطب عاشقی عالم، «کعبه»
  • البرزنشین مهمان خانه های مردم در شبکه البرز
  • فیلم| دزدی با آگهی اجاره خانه ؛ ماجرا چیست؟
  • دزدی با آگهی اجاره خانه ؛ ماجرا چیست؟
  • خانه ای از جنس مارشمالو (عکس)